Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-28, 16:00
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Vad betyder ”handsignalen”, och när är bilden tagen? Vänster hand är formad.

https://gfx.omni.se/images/4b1bae9e-...ht=false&w=640

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det ser ut som ett OK-tecken , som 4chan har trollat vänstern till att tro att det betyder white power.
Att sätta ihop tumme och pekfinger betyder många olika saker i olika delar av världen.

I motsats till den positiva konnotation vi ser i tecknet har det en diametralt annan betydelse i många länder där den nog mest spridda är ungefär som ett ”fuck off”-tecken där den bildade ringen står för ≈ ”Asshole”.
Citat:
Ursprungligen postat av Jhonnytherocker
Så ska hon åka för förtal?! Ingen kan ju bevisa att hon ljuger. Right? På samma sätt han blev friad.
Som förklarats och tröskats många gånger i Juridik-forumet så kan ett helt sant påstående vara förtal.

I vårt underbara land får man inte säga och skriva vad man vill hursomhelst.
Senast redigerad av Asmodeusvult 2021-06-28 kl. 16:03.
Citera
2021-06-28, 16:05
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Så ska hon åka för förtal?! Ingen kan ju bevisa att hon ljuger. Right? På samma sätt han blev friad.

Leave Cissi alone! Nu funkar ju inte förtal så men det är du för pantad för att fatta. Både Cissi och Tölpen förtjänar all skit de får och mer därtill. När Cissi dragit sig tillbaka och blivit hemmafru på heltid så kan hon va ifred. Det kommer dock aldrig hända, hon är ju beroende av uppmärksamhet.
Senast redigerad av Aigis 2021-06-28 kl. 16:08.
Citera
2021-06-28, 16:05
Citat:
Ursprungligen postat av idolurban99
Datum för hovrättsförhandlingar i förtalsmålet mot Virtanen är beslutat till 15 och 16 februari 2022. Målnummer är B 374-20, Svea Hovrätt.

Fan vad segt att ha detta också med det nya åtalet ovanpå.
Citera
2021-06-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Leave Cissi alone! Nu funkar ju inte förtal så men det är du för pantad för att fatta. Både Cissi och Tölpen förtjänar all skit de får och mer därtill. När Cissi dragit sig tillbaka och blivit hemmafru på heltid så kan hon va ifred. Det kommer dock aldrig hända, hon är ju beroende av uppmärksamhet.

Men vänta nu, vad vet du om mig?
Förtal är hon anklagad för. Inget mer med det.

Har du mens?
Citera
2021-06-28, 16:51
Medlem
NoTruces avatar
Vänta nu, är boken släppt i Norge?
Citera
2021-06-28, 18:11
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Virtanen är en idiot. Hans bästa försvar var ”jag minns inget men inget hände” i princip.

Om han nu inte mindes något, hur minns han då det?!
Cissi Wallins minnen från den kvällen var inte heller så mycket klarare om man ska döma av vad hon sa i polisförhören. Gissningsvis rör det sig om två packade personer som försökte ha sex med varandra utan framgång.

Citat:

Jag säger inte att jag gillar henne men orättvisan måste få ett slut.
I Sverige kan man dömas för förtal trots att det man säger eller skriver är sant. Hon hade utan problem kunnat gå ut med att hon blivit våldtagen av en känd mediaman och berättat sin historia. Däremot när hon pekade ut honom vid namn så begick hon förtal. Virtanen är inte heller dömd för våldtäkt. Så även om man fick peka ut någon om det skulle vara sant så skulle det ändå falla på att det inte går att bevisa att Virtanen våldtagit CW. Om man läser polisförhören så får man intrycket av att det var två fulla personer som hade dålig sex den natten.
Citera
2021-06-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Cissi Wallins minnen från den kvällen var inte heller så mycket klarare om man ska döma av vad hon sa i polisförhören. Gissningsvis rör det sig om två packade personer som försökte ha sex med varandra utan framgång.

I Sverige kan man dömas för förtal trots att det man säger eller skriver är sant. Hon hade utan problem kunnat gå ut med att hon blivit våldtagen av en känd mediaman och berättat sin historia. Däremot när hon pekade ut honom vid namn så begick hon förtal. Virtanen är inte heller dömd för våldtäkt. Så även om man fick peka ut någon om det skulle vara sant så skulle det ändå falla på att det inte går att bevisa att Virtanen våldtagit CW. Om man läser polisförhören så får man intrycket av att det var två fulla personer som hade dålig sex den natten.

Ja, det låter som en fyllekväll som spårade.
Men det blir ord mot ord, i mina ögon. Tyvärr går det aldrig att bevisa varken eller.

Sen får jag röd flagg pga att han säger att inte minns och ändå minns. Och att han knarkade mycket, söp mm.
Citera
2021-06-28, 21:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
CW åklagas för grovt förtal!

https://omni.se/a/nA5BXx

Börjar bli en följetong det här. Undrar hur länge maken eller hennes fans är villiga att betala hennes böter. För några egna pengar lär hon väl inte tjäna längre som persona no grata i mediasverige.
Citera
2021-06-28, 21:53
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Börjar bli en följetong det här. Undrar hur länge maken eller hennes fans är villiga att betala hennes böter. För några egna pengar lär hon väl inte tjäna längre som persona no grata i mediasverige.
Hon har nog inga större pengaproblem. Hennes man har ett par hundra miljoner...
Citera
2021-06-28, 23:02
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Kan folk bara låta henne vara?

Hon får så mycket skit, hela tiden. Jag är less på det och fattar ni då hur less hon är?!

Det är helt orimligt orättvis kritik.

Virtanen är en idiot. Hans bästa försvar var ”jag minns inget men inget hände” i princip.

Om han nu inte mindes något, hur minns han då det?!

Hade han börjat berätta något om de jävla tillfället och som han såg på det hade jag kanske tagit det seriöst. Men han är till och med så lat att han drar den sämsta lögnen som finns.

Jag säger inte att jag gillar henne men orättvisan måste få ett slut.

De har väl varit i rätten och där fått ett domslut i frågan.
Det brukar sluta där och tänk om alla som varit med om olika brott skulle dra det vidare i artiklar böcker på Facebook osv.
Andra människor gör oftast inte det.
Hon gör det och varför är det mer synd om henne? Det är många det är synd om som blivit våldtagna.
Hon väljer själv att exponera sig och det blir enformigt och vem orkar liksom…
Citera
2021-06-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
De har väl varit i rätten och där fått ett domslut i frågan.
Det brukar sluta där och tänk om alla som varit med om olika brott skulle dra det vidare i artiklar böcker på Facebook osv.
Andra människor gör oftast inte det.
Hon gör det och varför är det mer synd om henne? Det är många det är synd om som blivit våldtagna.
Hon väljer själv att exponera sig och det blir enformigt och vem orkar liksom…

Här, i denna tråd, så gnälls det så förbannat mycket om henne. Men det är kanske bara min uppfattning.
Citera
2021-06-28, 23:13
Medlem
Äntligen får galenpannan skaka galler..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här