Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-29, 21:06
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Jag har från flera håll hört att hon helt saknar självinsikt.

Det grundar sig i att något av hennes barn ska vara i behov av ”extra hjälp”, läs indianerna ror inte åt samma håll i kanoten.

Detta har fått flera på förskolor att reagera men då kallar hon till möten och bråkar med kommmunen, detta i kombination med att hon ljuger om att blivit våldtagen, samt ger andra ljugande kvinnor en plattform att sprida falska anklagelser gör att det fan är omöjligt att hitta något gott i den människan…
Skulle detta stämma är det verkligen psykopatvarning - ständigt offer, konspirationer, samhället är ständigt emot henne osv...
Citera
2022-10-29, 21:22
Medlem
NoTruces avatar
Mer intressant är väl hennes Instagraminlägg där hon deklararerar att hon är trött på "brudigt trams" och det här med cancelleringen av människor man anser vara "problematiska". CW har ju svängt en del mellan ytterligheter genom åren, få se om hon håller fast vid detta. Lär väl reta en hel del woke snowflakes på vänsterkanten.
Citera
2022-10-29, 21:26
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag säger inte emot er och håller med om det ni skriver.

Men jag vill ändå flika in att Virtanen själv knappast var något helgon när det kom till att skapa drev eller högljutt mobba folk som avvek från åsiktskorridoren när han satt på sin tron på Aftonbladet. Hade han inte själv åkt dit i metoo så hade han varit en av de som skrikit högst och mest på andra. Varje dag under denna period hade varit som en fest för honom.

Det mediaklimat som störtade honom från elfenbenstornet var i allra högsta grad ett som han själv var med och formade fram.

Det är inte ens något han skulle förneka själv idag.

Det sagt är inte det som hänt honom rättfärdigat, inte alls, men det finns gott om offentliga personer jag skulle ha större medlidande med ifall samma sak drabbade dem.

Jag har inte alls koll på hans texter, tyckte aldrig han var intressant eller bra. Drevade han mot enskilda personer och vilka konsekvenser fick det? Eller var det mer ”ni som röstar på SD har låg IQ och är pinsamma bönder”? Tycker dock det var riktigt svinigt att han ropat till en kollega att hon var ”slapp i f-an” efter hon precis fött barn eller nåt sånt på jobbet. Men ändå, inte ok att gå fram till honom och spotta honom i ansiktet på stan och sånt.
Citera
2022-10-29, 22:27
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag har inte alls koll på hans texter, tyckte aldrig han var intressant eller bra. Drevade han mot enskilda personer och vilka konsekvenser fick det? Eller var det mer ”ni som röstar på SD har låg IQ och är pinsamma bönder”? Tycker dock det var riktigt svinigt att han ropat till en kollega att hon var ”slapp i f-an” efter hon precis fött barn eller nåt sånt på jobbet. Men ändå, inte ok att gå fram till honom och spotta honom i ansiktet på stan och sånt.

Marcus Birro. Hade han blivit MeToo:ad istället för Virtanen så hade han nog fortfarande haft ståkuk.

https://www.resume.se/kommunikation/...an-alskar-det/

Jag gillar inte ens Birro (han är en tönt), så att Virtanen fick mig att känna tillfälligt med sympati för honom brukar vara ett tecken att någon har gått över gränsen. Ungefär som att CW/FV just nu där CW har vunnit alla moraliska segrar men fortsätter dra ut det hela.
Citera
2022-10-29, 23:17
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Marcus Birro. Hade han blivit MeToo:ad istället för Virtanen så hade han nog fortfarande haft ståkuk.

https://www.resume.se/kommunikation/...an-alskar-det/

Jag gillar inte ens Birro (han är en tönt), så att Virtanen fick mig att känna tillfälligt med sympati för honom brukar vara ett tecken att någon har gått över gränsen. Ungefär som att CW/FV just nu där CW har vunnit alla moraliska segrar men fortsätter dra ut det hela.

Ok jag tycker inte det är samma sak. Dels så anklagar inte Virtanen honom för ett stigmatiserat brott som våldtäkt, utan han kritiserar och hånar hans åsikter, tycker det är mildare och inte ett drev. Att skriva att någon är ett SD-troll, ”vänsterbliven”, ”miljömupp” osv är inte samma sak som när tex Amber Heard pekats ut som misshandlande, psykopatisk patologisk lögnare som ska dö, eller när Virtanen pekades ut som ”våldtäktsman”. Det tycker jag inte. Birro är ju dessutom narcissistisk (vilket kanske Virtanen är också, det vet jag inte), och kör på typisk offermentalitet. Sen tycker jag inte att Virtanen verkar ha varit trevlig eller smart för det.
Citera
2022-10-30, 07:33
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Jag har från flera håll hört att hon helt saknar självinsikt.

Det grundar sig i att något av hennes barn ska vara i behov av ”extra hjälp”, läs indianerna ror inte åt samma håll i kanoten.

Detta har fått flera på förskolor att reagera men då kallar hon till möten och bråkar med kommmunen, detta i kombination med att hon ljuger om att blivit våldtagen, samt ger andra ljugande kvinnor en plattform att sprida falska anklagelser gör att det fan är omöjligt att hitta något gott i den människan…

Har en släkting som är liknande.
Blivit värre med åren.

I stora drag är det aldrig fel på henne.
Misslyckas hon med något är det kommunen, ledningen, skolan, läkarna eller andras fel.

Hennes pappa har inte varit snäll. Mannen har inte varit snäll. Väldigt många som inte
Varit snäll mot henne. Säger hon.
Har också svårt med många människor. Blir ofta konflikter då.
Inte haft ett jobb på 25 år då hon bråkar med alla typ.

Hon kan få bra grejor gjort. Men så fort det handlar om hennes omedebara närhet så fuckar hon till det rejält.
Blir då offerkoftan och skrik samt utskällningar. Vännerna har flytt de senare åren samma med släktingar.

Hjälper någon henne tar hon hela armen från dig. Och längre fram får du en utskällning.
Eller absurda ursäkter.

Riktigt jobbig sjukdom 😔
Senast redigerad av löl 2022-10-30 kl. 07:45.
Citera
2022-10-30, 10:31
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Har en släkting som är liknande.
Blivit värre med åren.

I stora drag är det aldrig fel på henne.
Misslyckas hon med något är det kommunen, ledningen, skolan, läkarna eller andras fel.

Hennes pappa har inte varit snäll. Mannen har inte varit snäll. Väldigt många som inte
Varit snäll mot henne. Säger hon.
Har också svårt med många människor. Blir ofta konflikter då.
Inte haft ett jobb på 25 år då hon bråkar med alla typ.

Hon kan få bra grejor gjort. Men så fort det handlar om hennes omedebara närhet så fuckar hon till det rejält.
Blir då offerkoftan och skrik samt utskällningar. Vännerna har flytt de senare åren samma med släktingar.

Hjälper någon henne tar hon hela armen från dig. Och längre fram får du en utskällning.
Eller absurda ursäkter.

Riktigt jobbig sjukdom 😔
Sjukdom? Jag skulle snarare säga att man är ett narcissistiskt och empatilöst rövhål.
Senast redigerad av Bajslukt 2022-10-30 kl. 10:36.
Citera
2022-10-31, 09:07
Medlem
knoxys avatar
Intressant hur många i den här tråden som lyfter fram Virtanen som ett offer.
Nä vet ni vad, 2017 tog äckeltrion från Aftonbladet: Virtanen Cantwell och Eshan Fadakar twitterpaus efter att deras vidrigheter mot kvinnor blev allmän kännedom. Sedan dess har det försökts sopas under mattan. Lägg därtill Soran Ismail.

Det spelar ingen roll att Wallin polisanmält Virtanen för något som är svårt för henne att bevisa, eller förtalat honom eller vad som än påstås - det förändrar inte att Virtanen är ett vidrigt äckel.
Senast redigerad av knoxy 2022-10-31 kl. 09:09.
Citera
2022-10-31, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Nä vet ni vad, 2017 tog äckeltrion från Aftonbladet: Virtanen Cantwell och Eshan Fadakar twitterpaus efter att deras vidrigheter mot kvinnor blev allmän kännedom. Sedan dess har det försökts sopas under mattan. Lägg därtill Soran Ismail.

Det spelar ingen roll att Wallin polisanmält Virtanen för något som är svårt för henne att bevisa, eller förtalat honom eller vad som än påstås - det förändrar inte att Virtanen är ett vidrigt äckel.

Ja det var många högtravande "feministiska" vänster-profiler som rök i den svängen.
Lustigt att de mest högljudda alltid är värst själva.
Trist att det blev slaget med en nästan lika högljudd profil, Wallin, som blev "fronten" och minnet som bevarades.

Det har tillkommit fler kapten-klänning- snubbar efteråt, som Henko, Alex Bengtsson, Öhman, Timell, Mogert, Ahlin, Ohly.. var det inte något med han Swedin också? De flesta håller väldigt låg profil än idag.

Man får tacka Wallin m.fl. för att de här psykopatiska männens fritidsaktiviteter hamnade under luppen och tvingade låta kvinnor vara i några år. MeToo var hysteriskt och hänsynslöst men de värsta rötäggen fick vad de förtjänade och många som tänkte att det var safe att vandra i samma spår som aftonbladet-profilerna fick nog tänka om.
Senast redigerad av skillz 2022-10-31 kl. 09:39.
Citera
2022-10-31, 12:31
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy

Men varför fokuserar hon så fanatiskt på FV? Han var säkert del av en krets där det rent allmänt förekom droger, alkohol och mindre rumsrena attityder mot kvinnor, i hans fall oftast som plumpa skämt. 2006 då de träffades var ju långt innan prataomdet och metoo, och vad som fick passera då var något helt annat än vad som accepteras idag. Inte så att det är något vidare försvar, men man måste se allt i ljuset av sin samtid. Även CW tycker sig ju ha varit del av ett gruppmentalitet hon senare blivit kritisk mot:
Jag vill göra avbön. Under flera år var jag en stor del av en rörelse, en obehaglig mentalitet på nätet som drog fram vecka efter vecka. Det främsta syftet var att hitta saker och personer att känna sig illa berörd av. Allt och alla skulle problematiseras! Förtrycket fanns överallt! (Expressen 1 juni 2021)
Det man borde kritisera är väl snarare den mentalitet som rådde, som FV nog var en del av men samtidigt förmodligen helt oskyldig till de grova anklagelser hon riktat mot honom. Frågan är om han gjort henne något ont överhuvudtaget. Det var ju inte hon som blev utsatt för hans plumpa skämt. Han verkar ha betett sig helt ok mot just henne.
Citera
2022-11-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Journalisten54321
Det är högst oklart, kanske, kanske inte. Oavsett har hon uppenbarligen inte gjort det jobb som krävs, framförallt när man väljer att publicera någon annans privata berättelser för att attackera tredje part.

Däremot har Cissi Wallin blivit vän med en våldtäktsman, och tillika stalker, för att få info om den utpekade mannen och dennes poddkamrater. Wallin är också väl medveten om att denne är både våldtäktsman och transsexuell, det senare finns det såklart inget fel i, men mot bakgrunden av Wallins utspel så...

Jaha Journalisten54321, du känner till mycket om Cissi Wallin:s "vän" (dina ord), märker jag. Är det Wallin själv som har sagt att det är hennes vän eller så eller har du bara fantiserat ihop det? och var har du fått alla uppgifterna om "vännen" ifrån? Acta Publica?
Citera
2022-11-20, 06:28
Min personliga teori om varför mest killar på vänsterkanten gick åt helvete under #metoo är därför att de och mediapersonligheter kan ingenting värdefullt.

Heter man Werhner von Braun är man inte ens nazist.

Skaffa lite skills så tar ni er vidare i livet. Gärna inom ett manligt yrke. Män är bara cepe på vänsterkanten. De flesta andra är rätt öppensinnade.

Killar förlåter allt bara man kan någonting och bidrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in