Citat:
Ursprungligen postat av
Meei
Tycker att 90% av allt man läser om kriget är hur dåligt det går för Ryssland. Det kan vara allt från
- Hur många ryssar som har dött
- Hur många ryska generaler som har dött
- Ryska soldater som är fångatagna
- Hur Ryssland inte rör sig framåt
- Hur Ryssland snart har slut på pengar/går i konkurs
- osv
Hade man följ viss media och vissa forum (t.ex reddit) så kunde man ju nästan tro att det är Urkraina som tar över Ryssland om några veckor.
Annat fokus ligger ofta på civila (vilket är naturligt) men inte så mycket på hur det ligger till med Ukrainas trupper.
Är det bara jag som får det känslan? Eller finns det bra sidor som faktiskt ger en bra inblick från båda sidorna? Det kommer ju upp en och annan kommentar ibland från någon som säger att det inte alls går dåligt för Ryssland (kan ju också vara propaganda fast från Ryssland så klart..) men det försvinner ju i alla pro Ukraina nyheter.
Sen förstår jag att det är krig och antagligen omöjligt att veta det exakta läget men är ändå intressant att fundera/diskutera. Kan ju vara så att jag övertänker det och det faktiskt går så jäkla dåligt för Ryssland.
Missade du bombningen av militärbas idag i Ukraina där soldaters fötter utan ben och kropp syntes på bild?
Sverige och väst vill gärna inte att detta kommer upp på nyheter, helt dött på DN och alla nyhetsmedier.
Ryssland har kontroll över hela Ukraina.