2022-03-22, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är inget som framkommit att han skulle vara kopplad till spexet?
Om det omnämnts på flashback, då har det framkommit.

Sedan återstår att det verifieras med källa.
Citera
2022-03-22, 03:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Visst men vore intressant om någon kan ta reda på mammans ålder. Att mörda kvinnor i samma ålder som hans för egen hand avlidna mamma ger vibbar av både Freud och annat...

Ja, tyvärr har jag ingen som helst information om modern. Inte ens namn.

Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaSmugglare
Det är väldigt märkliga bilder MGM FC tecknar.
Bara en massa monster.

Är det verkligen det? Brukar det inte vara sånt 18-åriga killar gillar att teckna? Blomrabatter och stilleben hade i ärlighetens namn känts mer oroväckande.
Citera
2022-03-22, 03:52
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Det har stått något i tråden att han skulle haft nåt med det att göra ja och eventuellt blivit utesluten. Men visst, det står mycket skräp i tråden.

Jag skulle vilja se den vaktmästare som ordnar så att hans access till skolan tas bort den tiden i samma stund som ett sådant beslut tas.

Fortfarande, han hade oavsett kommit in tillsammans med vilken student eller lärare som helst.
Nej det var bara spekulationer och finns inget belägg att han hade med spexet att göra.
Men tror knappast de har system som nekar tillträde för elever.
Oavsett så känner jag att allting verkar väldigt planerat
Citera
2022-03-22, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaSmugglare
Han lägger nästan bara upp bilder på sig själv när han visar sina muskler och så teckningar på muskulösa monster.
Förutom bilden på en hund i strypkoppel, bredvid har han skrivit sitt namn, det ser ut som ett litet barns skrift.
Han tecknar lite bättre än ett litet barn.

Killgissar att han identifierar sig med dessa mäktiga monster som dödar människor på det sätt som illustreras i bildtexterna.
Citera
2022-03-22, 03:53
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ja, eftersom det är 404 har han problem att posta bilder på nätet?

Eftersom du inte fattar att du ska ersätta * med a är det kanske du som har problem?

Nä, inget märkligt med den här sidan egentligen. Frustrerade inåtvända tonårskids som sitter och tecknar finns det gott om. Inget som signalerar knäppskap.
Citera
2022-03-22, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Eftersom du inte fattar att du ska ersätta * med a är det kanske du som har problem?

Nä, inget märkligt med den här sidan egentligen. Frustrerade inåtvända tonårskids som sitter och tecknar finns det gott om. Inget som signalerar knäppskap.

Äh, stod det i inlägget eller är det en konvention på forumet jag missat?

Delvis gör det kanske... Jag tecknade också mycket men inget så "sjukt" i så ung ålder. Utöver det den välskrivna men ganska sjuka texten...
Citera
2022-03-22, 04:00
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

Delvis gör det kanske... Jag tecknade också mycket men inget så "sjukt" i så ung ålder. Utöver det den välskrivna men ganska sjuka texten...

Det stod *=a.

(Jag tecknade och skrev bra mycket sjukare saker i hans ålder. Men det blev folk av mig i alla fall. Så jag försökte helt enkelt säga att det inte går att komma dragande med några tvärsäkra diagnoser bara för att.)
Citera
2022-03-22, 04:02
Medlem
Citat:

Det är standard på forumet att man maskar namn, länkar och sådant så att det inte kopplar sökningar på någons namn till tråden om brott ifall det visar sig att dom är oskyldiga.

Det har hänt många gånger att folks namn kopplas av sökmotorer till trådar om brott som dom inte har något som helst med att göra och det är inte roligt för dom att den kopplingen finns för det går inte att få bort enkelt och det kan påverka deras privatliv negativt.

Står det inte vad maskningen är så är det oftast en vokal eller något som är lätt att lista ut.
Senast redigerad av KalleAnkaSmugglare 2022-03-22 kl. 04:05.
Citera
2022-03-22, 04:04
Medlem
Citat:
Det stod *=a.

(Jag tecknade och skrev bra mycket sjukare saker i hans ålder. Men det blev folk av mig i alla fall. Så jag försökte helt enkelt säga att det inte går att komma dragande med några tvärsäkra diagnoser bara för att.)

Hmm... Ja, så länge ingen får för sig att gräva i din trädgård...

Men jag skämtar såklart. Visst kan man inte dra slutsatser utefter någons teckningar, men mörka motiv ackompanjerade med brutala texter ger en känsla av något mörkt i personens liv.
Citera
2022-03-22, 04:12
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Hmm... Ja, så länge ingen får för sig att gräva i din trädgård...

Men jag skämtar såklart. Visst kan man inte dra slutsatser utefter någons teckningar, men mörka motiv ackompanjerade med brutala texter ger en känsla av något mörkt i personens liv.

Men man kan ju inte gärna gå runt och se alla människor som har haft något mörkt i sitt liv (och jag vet inte ens om jag hör hemma i det gänget) som potentiella mördare. Hur många har inte det?
Citera
2022-03-22, 04:13
Medlem
Citat:
Men man kan ju inte gärna gå runt och se alla människor som har haft något mörkt i sitt liv (och jag vet inte ens om jag hör hemma i det gänget) som potentiella mördare. Hur många har inte det?

Du har såklart rätt och de flesta med någon sorts psykisk problematik mördar såklart inte någon.
Citera
2022-03-22, 04:21
Medlem
Mest troligt är det väl ändå att det rör sig om en psykiskt instabil individ som totalt flippat ur på två lärare?

Förstår inte varför så många ska hävda att det är något rasist/terror motiv...
Han mördade ju "endast" dessa två kvinnorna och sedan la han ifrån sig vapen och ringde 112.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in