2022-03-22, 16:07
Medlem
Finns det några likheter mellan förövaren här och Philip Grahn, som mördade i Höör för ca 1 år sedan? Samma personlighetstyp etc?
Citera
2022-03-22, 16:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det gäller väl iofs alla som lyfter?

Ja. Men även ansiktsuttryck och ögon vittnar om att han inte mår bra. Sjukt mansideal för övrigt. Testosteron ligger ju bakom aggressivitet och han ser ut som en mänsklig pitbull.
Citera
2022-03-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Precis. Om han hatar kvinnor så borde han väl rimligtvis ha fortsatt att hugga ner flera kvinnor innan polisen kom? Att han ringer 112 visar på att hans uppdrag var utfört eftersom han avskydde just de två lärarna. Lärarna hade förmodligen kunnat vara svenskar, muslimer, judar, män, kvinnor eller vad fan som helst.

Två kvinnor i 50-årsåldern var kanske vad den fege fan med nöd och näppe vågade sig på! Och då han dräpt eller dödligt sårat dem pissade han på sig av skräck för den självmordsstrid med polisen han kanske drömt om före dådet, lade ifrån sig vapnen och ringde 112..!
Citera
2022-03-22, 16:09
Medlem
Ytterligare ett skoldåd av en person med nationalistiska kopplingar nere i Skåne. Denna våldets ideologi.

SD’s valboskap i dessa kommuner är basen på denna våldspyramid.

Hoppas att SD backar mycket i höstens val. Det är ju främst clowner som de har på politiska positioner utanför sin riksdagsgrupp. Där har de satt brottslingarna istället.
Citera
2022-03-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Var kommer uppgiften på att dörrarna på postbilen var låsta ifrån? Eller att bilen havererade exakt på spåret?

Min uppfattning är att det finns en klar risk för den här sortens olyckor vid järnvägsövergångar och då finns ingen anledning att utan skäl förmoda att det är ett självmord.

Jag var sarkastisk. Klart inte dörrarna var låsta och hon kunde ta sig ut om hon velat antar jag. I min bok lutar det mer åt självmord än olycka iallafall. Men vi kommer aldrig få veta.
Citera
2022-03-22, 16:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Det kan ju låta lite absurt, men tänket från 30 & 40talet med internering av sjuka eller de med psykiska åkommor kanske i vissa fall var befogad? Ibland är jag benägen att tro det, hur illa det än låter.
Vårt samhälle har förändrats drastiskt sedan 90talet, och vissa saker rejält åt det sämre hållet.
Staten och regeringens uppgift är, eller kanske mera ’borde vara’ att skydda sitt folk från tillbud, och tillse en nödvändig säkerhetsnivå i det allmänna rummet.
Det har man misslyckats med.
Han hade fortfarande kunna begå dådet eftersom han inte hade kunnat bli inlåst förrän efteråt.

Citat:
Som någon sa tidigare, en inlåst riskperson är en eliminerad risk. Där håller jag med.
Hur många skall vi låsa in? Alla som är arga någon gång?
Vilka är inte risker?

Citat:
Hade en psykisk diagnos ställts och denna GM internerats i tid hade två människor levt idag. Deras barn hade haft en mamma. Vems liv var egentligen mest värt att skydda? GM eller BO?
Nej, ytterst få av de med diagnos lever med slutenvård - i allmänhet är det endast dömda som gör det.

På vilken grund skulle han ha låsts in menar du? För att han var introvert och hade haft ilskeutbrott?
Hur många skulle i så fall leva fria?

Citat:
Staten måste tänka mer proaktivt.
Inte genom de metoder du föreslår i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magan174
Ytterligare ett skoldåd av en person med nationalistiska kopplingar nere i Skåne. Denna våldets ideologi.

Hoppas att SD backar mycket i höstens val. Det är ju främst clowner som de har på politiska positioner utanför sin riksdagsgrupp. Där har de satt brottslingarna istället.
Man blir naturligtvis förtvivlad å alla inblandades vägnar, naturligtvis den som blir dödad och dennes anhöriga, men också för en enskild ung kille som begår en sån här förskräcklig händelse, vad har den personen varit med om för någonting, vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
När är häktningsförhandling?
Torsdag troligtvis.
Citera
2022-03-22, 16:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Om en hel grupp med lärare varnar för att en elev visar på ett avvikande beteende så måste man absolut ta det seriöst, då är det riktigt allvarligt. Man får väl ha någon slags gränsdragning? Det är en jävla skillnad när en civil person varnar än när flera lärare gör det. Lärare har en auktoritär roll och deras ord borde såklart vägas tyngre än vad någon randomperson säger.
Då får man hantera det och kanske stänga av eleven från skolan.
Man kan inte låsa in en människa för att lärare är rädda att personen skall bli utåtagerande.
Citera
2022-03-22, 16:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Magan174

Återigen, vad har du för fog att påstå det? Allting talar väl för att det inte har något med rasism att göra med tanke på att han mördade två svenskar?
Citera
2022-03-22, 16:12
Medlem
Han fick inte knulla Milfarna, därför skulle de dö?
Citera
2022-03-22, 16:14
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Tråden handlar inte om dig och dina fantasier om din egen omnipotens. Du reggade dig för tre dagar sedan och har sedan dess skrivit 119 inlägg. Klipp dig och skaffa ett liv.
Jag tillbakavisade att gärningsmannen är schizofren och ärvt det av sin mamma och har absolut en poäng när folk angriper mig för att få rätt att utan minsta belägg för något, framhäva dem själva som viktiga och kunnigare än andra. Det är ren jävla idioti.

Och nu kan jag läsa att modern inte begått självmord när alla som försöker få rätt över mig, gett mig möjlighet att läsa i tråden.

Jag har knappast sådant som omnipotenta känslor. Isåfall hade det slagit runt av alla dessa slumpar. Vargen på min avatar är från en dröm när jag var ung och inom samisk kultur kommer en varg med brinnande ögon med döden. Det är likt karma om att det onda (vargen) talar man inte om. Mitt namn är Såivon. Googla. Istället för skeva analyser på människor kanske ni skulle lyda era egna råd och inte tro att saker handlar om er. Om jag trott det, hade det väl isåfall varit verkligen som skvatt galen och i bedömningen av det som dålig karma för omvärlden? Men ni själva är sjukligt skickliga på att peka ut andra som klandervärda.

Mina erfarenheter och kunskaper kring människor och psykologi är definitivt aktuella när det gäller brott. Den enda personliga känslan jag har är att ni är dålig karma och något jag vill ta avstånd ifrån. Ni p nätet,ni är negativ energi och sprider ondska genom era självhävdande påståenden om allt och alla som inte handlar om reflektion utan om högmod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in