Citat:
Ursprungligen postat av
Stone
Betala = betala ett högt pris för vetet. Du fattar att EU snart kommer att tala med Putin igen? Ska vi få slut på mat och förvänta oss att EUs invånare inte kommer att protestera?
Vi dör inte utan vete. De största importörerna är Kina och MENA-länder.
Problemet är att vissa människor får det att låta som att det här är världens fel.
Vi klarar oss utan Ryssland och kommer hitta andra vägar.
Sanktionerna kommer finnas i några år.
Citat:
Ursprungligen postat av
kungen101
Ett tips är att sluta va så känslostyrd och använd lite logik. I praktiken ja, de ska få betala för vad de gjort med jag tror inte folk förstår konsekvenserna när nästan all vete kommer från Ryssland. Åter igen måste man förtydliga en efter en hur känslig situationen är som pågår just nu. Man kan tycka hur mycket man vill om något men det betyder inte att det blir så bara för du tycker det. Funkar inte riktigt så i verkligheten.
Människor drivs av känslor. Det finns inget annat som är mer logiskt än det. Putin kände för att starta kriget. Det var ingen som tvingade honom.
Du kände för att svara på mitt inlägg osv.
Att ”behärska” och inte vara utåtagerande är en annan sak, så att man inte tappar omdömet och gör så att allt går åt helvete. Precis som Putin gjorde.
Det är känslor
kungen101. Tygla dem!
Citat:
Ursprungligen postat av
Agent-000
Gillar du 'globalism', 'new world order' och 'great reset' som underförstått driver västs propaganda ideal? Dessa är verkliga brott mot mänskligheten.
Att ekonomin ska vara fri och öppen över de nationella landsgränserna?
Termer i antisemitiskt i nynazistiska sammanhang?
New world order. Världen drivs av pengar.
De som har mest sätter reglerna tyvärr.
Då ska vi väl protestera mot pengar eller de rikaste nissarna?
The great reset är en term som jag sett på FB stundtals gånger. Har inte fått ett grepp på vad det är. Vill du förklara?