2022-03-25, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Men nu är det inte Usa som anfallit Ryssland utan Ryssland som anfallit Ukraina. Ryssland naturtillgångar (på Rysk mark, inte det utanför krim) tillhör just Ryssland och lär högst troligen så förbli. Att Usa agerat uselt är inte ett svepskäl att Ryssland ska göra detsamma (speciellt inte mot demokratiska stater).

Angående gasen är jag dock helt instämmande med dig att det borde ha strypts tidigare (redan för flera år sedan). Att bli mer självsörjande är endast positivt. Sen är det inte lustigt egentligen att Ryssland inte stypit då det är en ekonomiskt tillgång för dem.

Ukraina är inte en demokratisk stat. Deras folkvalda president tex, störtades 2014. Dessutom har det dött 14,000 i det skitlandet i strider och mord sedan 2014. "Demokratiskt". Håll käften, för det ordet är inte ett argument. Djävligt korrupt också, Ukraina.
Citera
2022-03-25, 17:55
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Ukraina är inte en demokratisk stat. Deras folkvalda president tex, störtades 2014. Dessutom har det dött 14,000 i det skitlandet i strider och mord sedan 2014. "Demokratiskt". Håll käften, för det ordet är inte ett argument. Djävligt korrupt också, Ukraina.

Okej, du har din Ryssland syn så vi lämnar det där. Vi kommer inte komma någon vart när vi inte ens kan vara överens om premissen.
Citera
2022-03-25, 18:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Och du har inte fattat att han är en lika stor puppet som Biden. Grattis dumskalle!

Vem skulle dra i trådarna då, om han nu är en marionett?
Citera
2022-03-25, 18:36
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vem skulle dra i trådarna då, om han nu är en marionett?
Det finns andra trådar om hans beskyddare Kolomoisky:
(FB) Många trådar leder till en person i detta krig. Oligark Igor Kolomoisky
(FB) Leds Ukraina av nazister eller judar? Åsikter och motiveringar behövs!

Men det denna tråd handlar om är varför hans tal är skrämmande. Det behandlades nyss:
(FB) Zalenskys tal till vår nation skrämmer mig.

Han ingår i internationella nätverk som försöker pressa in länder i de stora blocken för att vi skall förlora vårt oberoende. Därför vill de ha krig som gör att vi söker skydd under deras "kärvapenparaply" som Stoltenberg uttryckte det när han förra året talade i Berlin på ett möte om Östeuropa. Det är därför hans tal är skrämmande.
Senast redigerad av wwr 2022-03-25 kl. 18:43.
Citera
2022-03-25, 19:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det finns andra trådar om hans beskyddare Kolomoisky:
(FB) Leds Ukraina av nazister eller judar? Åsikter och motiveringar behövs!

Men det denna tråd handlar om är varför hans tal är skrämmande. Det behandlades nyss:
(FB) Zalenskys tal till vår nation skrämmer mig.

Han ingår i internationella nätverk som försöker pressa in länder i de stora blocken för att vi skall förlora vårt oberoende. Därför vill de ha krig som gör att vi söker skydd under deras "kärvapenparaply" som Stoltenberg uttryckte det när han förra året talade i Berlin på ett möte om Östeuropa. Det är därför hans tal är skrämmande.

OK. Jag är skeptisk, men ska läsa där när jag får tid.
Citera
2022-03-25, 19:20
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Så som kriget tycks gå just nu, om man ska tro media, så är det nog inte en invasion av Sverige man ska oroa sig över, utan om Putin får flipp och trycker på Nuke knapparna.
Citera
2022-03-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Ja jag önskar också det blev fred, lider med folket som dör även alla soldater....

Ja ingens liv är mindre värt och krig är galenskap! Någon måste börja med att lägga ner vapnen, det är ju helt horribelt att flertalet verkar tycka att så många liv ska offras för att man ska vinna.
Citera
2022-03-25, 19:57
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja ingens liv är mindre värt och krig är galenskap! Någon måste börja med att lägga ner vapnen, det är ju helt horribelt att flertalet verkar tycka att så många liv ska offras för att man ska vinna.
Sant, mycket tragiskt.
Folk förstår inte heller att många som överlever krig kommer leva med trauma resten av deras liv.
Citera
2022-03-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Sant, mycket tragiskt.
Folk förstår inte heller att många som överlever krig kommer leva med trauma resten av deras liv.

Eftersom de inte förstår, behöver de tyvärr själva göra dessa erfarenheter. Det är min tro, utifrån Martinus kosmologi som jag tycker är en hjälp att förstå världen och mänskligheten. Jag blir i alla fall glad att det finns andra som inte enbart tror att krig är lösningen, för vi verkar bara få...
Citera
2022-03-25, 21:54
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Eftersom de inte förstår, behöver de tyvärr själva göra dessa erfarenheter. Det är min tro, utifrån Martinus kosmologi som jag tycker är en hjälp att förstå världen och mänskligheten. Jag blir i alla fall glad att det finns andra som inte enbart tror att krig är lösningen, för vi verkar bara få...
Krig är hemskt, människor i Sverige har det för bra så dom tänker inte på vad som skriver.
Citera
2022-03-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
I Finland!
Jo tjena du.
Citera
2022-03-25, 23:39
Medlem
Z våta dröm är såklart att Sverige eller i bästa fall NATO länder dras in i kriget.
Skulle inte du vilja att ett stort gäng på gatan försvarade dig om en mobbare spöa dig varje dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in