Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Folkomröstningen stöds av opinionsundersökningar i större tidningar.
Men var snäll och läs det jag skriver. Det har inte med denna tråd att göra. Om omröstningen vore felaktig skulle detta bara stöda ännu mer att Ryssland skall betala kriget. Men då borde EU, USA etc begära nya omröstningar med observatörer.
Våra politiker är slavar under internationella nätverk som vill skapa krig. Därför kräver man inte omedelbart stopp på kriget och att Ryssland drar tillbaka trupperna och betalar förödelsen.
Magdalena Andersson skickar mer vapen och Bildt säger att kriget skall avgöras på slagfältet. Det är vansinne.
Kräv att båda parter avslutar kriget nu och Ryssland betalar.
Det får man avgöra när mördandet upphört. De har massor med olja och gas som vi köper.
Hur vet man att journalister inte har blivit köpta eller manupulerade av ryska säkerhetstjänsten FSB?
Opinionsundersökningar har ju inte alltid varit speciellt trovärdiga om vi säger så.
Vidare så kan det ha pågått psykologiskt krigföring där FSB spridit propaganda och använt sig av ryska troll i medier som Facebook grupper mm i regionen.
Ryssarna är erkänt duktiga på just hybridkrigsföring, det är egentligen vad de är duktigare på än väst.
Som sagt med tanke på Tjetjenska historien och Rysslands egna val så är det skrattretande att någon ens tar dessa "folkomröstningar" på alvar.
Det bästa hade väl varit om Putin hade avsatts och en ny era med riktig demokrati i relation till väst.
Där korruption hårt bekämpas och Ryssland betalar av med låga priser på materiell eller naturresurser till Ukraina.
Tror inte på någon ide om att man försöker beräkna en prislapp som sedan Ryssland ska betala.
Utan som sagt att man solidariskt hjälper Ukraina med lägre priser på olja, metaller osv.
Då kan man ju också bygga upp relationerna länderna i mellan.
Hade jag varit Putin så hade jag inte startat några krig utan hållit mig i bakgrunden och byggt upp ekonomiska samarbeten mellan mina grannländer så att de själva känner att vi har mera att vinna på ekonomiskt att stå Ryssland nära än säg Nato.
Man behöver inte hota och muta om man erbjuder ekonomiska fördelar genom handel, money talks som de säger.
Problemet är väl att ryska samhället bygger på just korruption, hot mm.
Det möjliggör makt och enorma ekonomiska fördelar för ett fåtal människor.
Detta gör tyvärr att det är svårt att starta och etablera företag i Ryssland, speciellt inhemska företag då någon ska ha en del av kakan, jävlas med dig för att du är konkurrent, tillväxt för investeringar hamnar i fickor hos snyltare med makt osv.
Även för större internationella bolag är det inte helt enkelt att bedriva en verksamhet i Ryssland.
Nu svävar jag iväg men min poäng är att jag har svårt att se att Ryssland skulle ta något ansvar eller kunna axla rollen som de som solidariskt hjälper Ukraina.
Systemtet är helt enkelt för syniskt, det är den starkes rätt som gäller och svaga finns till för att utnyttjas även om det i längden försvagar nationen.