Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-01, 11:56
  #1
Avstängd
Klimataktivister demonstrerade på centralbron idag och till följd av detta blev det stopp i trafiken.

Förre riksdagsledamoten Jan Emanuel var en av dem som fastnade i bilkön, bägaren rann över och Jan Emanuel såg rött. Tillsammans med en taxichaufför så tog han lagen i egna händer och våldsamt förde bort aktivisterna.

Man kan se på en av Aftonbladets bilder hur Emanuel är påväg att bryta armen av en nästan livlös man.

Tankar kring detta? Rätt gjort av våran favoritsosse?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rala-stockholm
Citera
2022-04-01, 11:59
  #2
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Hm.. nu börjar jag nästan gilla den där sossefifflaren.
Citera
2022-04-01, 12:10
  #3
Medlem
Det är vad jag kallar civilkurage!
Rådiga medborgare som sköter polisens jobb och avhyser miljöterroristerna.
Säga vad man vill om Jan Emanuel men han är ingen fegis.
Citera
2022-04-01, 12:12
  #4
Medlem
Tycker att Jan växer mer och mer i mina ögon, var det rätt agerat? nja går att diskutera... Men med den mängden bola i kroppen och coca i näsan så är det inte oväntat
Citera
2022-04-01, 12:15
  #5
Medlem
"Det var bussar med vanligt folk som ska till jobbet och så är det några tomtar som tycker att det är smart att stanna trafiken, säger Jan Emanuel och fortsätter" ett rätt kreativt svar från honom, Förmodligen med glimten i ögat men hade varit kul och höra reporterns svar
Citera
2022-04-01, 12:17
  #6
Medlem
Dom demonstrerade under motot " Återställ våtmarķern" vilka är dessa våtmarker? Bara en undringar.
Citera
2022-04-01, 12:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Dom demonstrerade under motot " Återställ våtmarķern" vilka är dessa våtmarker? Bara en undringar.

Bra fråga. Här i norr behöver man då bara gå en kilometer åt valfritt håll så kommer man till ett jävla träsk.
Citera
2022-04-01, 12:24
  #8
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Dom demonstrerade under motot " Återställ våtmarķern" vilka är dessa våtmarker? Bara en undringar.
https://www.facebook.com/aterstallvatmarker/
Citera
2022-04-01, 12:30
  #9
Medlem
Jan Emanuel: Jag gav dem en hjälpande hand av vägen. Störtskönt!
Citera
2022-04-01, 12:33
  #10
Medlem
Vegan som vill ha mer våtmarker smart kille. Gissar att han vurmar för "ekologisk odling" utan bekämpningsmedel och handelsgödsel. Utdikning av våtmarker gjordes för att få mer odlingsbar mark för att få foder och mat tiil djur och människor.
Nu vet jag inte hur mycket åkermark de är bereda att offra för omställning till våtmark men de är helt klart militanta i sin strävan att nå målen.

Bra gjort av Jan-Emanuel han lyckas göra något bra iaf.
Citera
2022-04-01, 12:35
  #11
Medlem
Jag skulle ha viss respekt för dessa s.k. aktivister om de utrustade sig med gummistövlar, spadar och skyfflar och satte igång med att fylla igen något av de dödliga dikena.
Nu lägger jag istället min respekt på Jan Emanuel.
Citera
2022-04-01, 12:35
  #12
Medlem
Jag som trodde de skulle limma fast sig på vägbanan. Vad hände? Var limmet slut? Inte ens Jan Emanuel fullmatad med steroider hade vunnit över en rejäl klick epoxylim...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in