Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
"mer" "mindre"... jag tror det vart binärt? Antingen har man det eller så har man inte det? Det förklaras i termerna?

Din kära folkgrupp hatar yttrandefrihet, ni som följer pedoslam iallafall.. Så fattar inte vad du gnäller över?
Citera
2022-04-15, 22:59
Medlem
[quote=bulletproofsoul|79889490]
Citat:

Är ni inte självständiga? Men för satan rätta till trosan och släpp sargen. Kamma till er. Det är för varmt nu att ha offerkotan på. Alla är ansvariga för sitt eget öda.

Kina har kommitnu till Afrika tex .. och dem kommer ju lyfta dem ekonomierna... västs plundringståg är över.. måste kännas för jävligt?
Citera
2022-04-15, 22:59
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
"mer" "mindre"... jag tror det vart binärt? Antingen har man det eller så har man inte det? Det förklaras i termerna?

Det är inte binärt. I alla rättsstater begränsas yttrandefriheten av lagstiftning gällande förtal tex, det tycker jag är bra.

Jag är den första att erkänna att svensk yttrandefrihet är för begränsad.

Jag är i alla fall stolt att vi som nation står upp för att en dansk pedofil får stå och hålla ett helt osammanhängande tal bara ämnat för att provocera en grupp människor.

Försvarar vi Paludan så tror jag att även jag kan få stå på ett torg och säga något som alla kanske inte håller med om.
Citera
2022-04-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Det är inte binärt. I alla rättsstater begränsas yttrandefriheten av lagstiftning gällande förtal tex, det tycker jag är bra.

Jag är i alla fall stolt att vi som nation står upp för att en dansk pedofil får stå och hålla ett helt osammanhängande tal bara ämnat för att provocera en grupp människor.

Försvarar vi Paludan så tror jag att även jag kan få stå på ett torg och säga något som alla kanske inte håller med om.

Det är ju det du inte får. Jag har nämnt det gång på gång att det finns saker som är tabu. Jag kan inte stå o skrika på torg att homosexuella är avarter och sprider syffilis, att det strider mot mänskligt natur och att det decimerar den svenska befolkningen ( då majoriteten av alla sodomiter är etnisk svenskar).

Det är ju återigen det, du är väldigt selektiv i ditt yttrandefrihet... extremt selektiv. Och det i sig blir en diskriminering.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
[quote=firechromenorr|79889524]
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul

Kina har kommitnu till Afrika tex .. och dem kommer ju lyfta dem ekonomierna... västs plundringståg är över.. måste kännas för jävligt?

Men tror du kina gör något av altruism? Det kommer inte att bli så kul med kinesiska herrar. Varför inte pröva på att vara herrar över ert eget land någongång? Sen när det blir matbrist och global hungersnöd, tror du ni får behålla något av skördarna från de kina ägda åkrarna?
Citera
Medlem
Citat:

Det var inte talet som triggade massorna, det var handlingen. Förstår du inte skillnaden?
Citera
2022-04-15, 23:05
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Det är ju det du inte får. Jag har nämnt det gång på gång att det finns saker som är tabu. Jag kan inte stå o skrika på torg att homosexuella är avarter och sprider syffilis, att det strider mot mänskligt natur och att det decimerar den svenska befolkningen ( då majoriteten av alla sodomiter är etnisk svenskar).

Det är ju återigen det, du är väldigt selektiv i ditt yttrandefrihet... extremt selektiv. Och det i sig blir en diskriminering.

Att tala illa om någon sexuell läggning offentligt strider mot hets mot folkgrupp så där har du rätt.

Håller med om att lagen om hets mot folkgrupp borde avskaffas pronto
Citera
2022-04-15, 23:06
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Det var inte talet som triggade massorna, det var handlingen. Förstår du inte skillnaden?

Nej. Att bränna en bok, flagga eller bild är symbolik bara ämnat att provocera. Jag är stolt över att man får bränna den svenska flaggan i Sverige även om jag tycker det är förkastligt
Citera
2022-04-15, 23:09
Medlem
bithaxs avatar
Citat:

Det är Socialdemokraternas lagstiftning. Vill du gå tillbaka till svenska Kungens lagstiftning får du nog tänka på att den kanske inte var lika tolerant mot avvikande trosuppfattningar.

Detta är egentligen ett naivt experiment. Religös frihet fungerar bara så länge det finns en ömsesidig respekt. Vi har ingen tradition på detta i Sverige då vi är ett land som bara har haft en religion att förhålla oss till i historien.
Citera
2022-04-15, 23:10
Medlem
[quote=bulletproofsoul|79889600]
Citat:

Men tror du kina gör något av altruism? Det kommer inte att bli så kul med kinesiska herrar. Varför inte pröva på att vara herrar över ert eget land någongång? Sen när det blir matbrist och global hungersnöd, tror du ni får behålla något av skördarna från de kina ägda åkrarna?

Mjo men dem förstår ömsesidig gagn.. det gör inte den vite mannen, som vill skapa kaos och vara hegemonisk.. the jig is up, förstår du det uttrycket?
Citera
2022-04-15, 23:11
Medlem
Citat:
Att tala illa om någon sexuell läggning offentligt strider mot hets mot folkgrupp så där har du rätt.

Håller med om att lagen om hets mot folkgrupp borde avskaffas pronto

Alltså är selektering av vad som undantas yttrandefirhet i allra högsta grad subjektiv. Med andra ord är det någon pedofil i riksdagen som avgör detta?
Citera
2022-04-15, 23:12
Medlem
Citat:
Nej. Att bränna en bok, flagga eller bild är symbolik bara ämnat att provocera. Jag är stolt över att man får bränna den svenska flaggan i Sverige även om jag tycker det är förkastligt

Hur skulle det se ut tror du om någon svartmuskig person åkte till helylle svensk område och gjorde det? Tror du att dem skulle stå där i en ring, applådera och berömma yttrandefriheten tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in