Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-19, 08:30
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ibland undrar man hur det är möjligt att sarkasmen bara kan segla förbi en del helt utan att synas.
Eller hur…
Citera
2022-04-19, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Sverige befolkas av jätte många muslimer som nu är svenska medborgare. Fattar du inte konsekvenserna av koranbräning? Andelen muslimer i Sverige uppskattats till cirka 8 procent av befolkningen. Är ni dumma i huvudet eller. Den lilla delen räcker för att starta ett inbördeskrig.

Vad vill ni bevisa med sånt?

Muslimerna ska lyda under svensk lag och svensk kultur. De ska lära sig att gilla koranbränning.
Citera
2022-04-19, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag har spontant inga problem med att förbjuda sånt som kränker folks religioner och som inte fyller nån som helst funktion för den som utför det (tex bokbränning). Enda syftet elda upp en koran är att reta muslimer. Då kan det gott förbjudas. Visst har vi yttrandefrihet i Sverige. Men jag har svårt att se hur den skulle begränsas av att man inte får elda upp en bok.

Inte rasist. Men...
Citera
2022-04-19, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Muslimerna ska lyda under svensk lag och svensk kultur. De ska lära sig att gilla koranbränning.

Exakt man behöver inte tycka om det!

Men lag är lag!
Citera
2022-04-19, 09:16
Medlem
Citat:
Som jag skrev så fyller eldande av koraner ingen funktion annat än att kränka andra.

Varför är det viktigt för dig att få elda en koran? Jag är nämligen hyfsat säker på att du aldrig gjort det i ditt liv.
För teistiska satanister är blasfemi extremt viktigt för att fullt kunna utöva sin tro. Detta inkluderar brännandet av religiösa texter för att visa lojalitet till Satan. Satanister bränner Bibeln, Toran, buddistiska Sutror, och även Koranen. Syftet är att kränka Gud, vilket är något av det värsta en människa kan göra.

Vi människor har en naturlig kärlek till Gud och det är därför många blir upprörda när heliga texter bränns. Gud hatar de som hädar. Det är anledningen till att den enda oförlåtliga synden i Bibeln är att smäda Den Helige Anden.
Citera
2022-04-19, 09:28
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Du vet väl att yttrandefriheten är absolut? Så du vill alltså skrota hela yttrandefriheten bara för att gör sandfolk nöjda?

Dessa individer kommer kaosa över nånting annat sedan, kanske obligatorisk slöja på alla kvinnor? Eller kanske barngifte?

-----

Tycker Sverige ska Saudi fingret och säga att vi har yttrandefrihet här och kontra med att vi fördömer Saudiavrättningar av bögar till exempel.
Deras männskliga rättigheter är you 0, så Saudi absolut noll att komma med.

Muslimska länder ska hålla käft när det kommer till i vi i väst styr.

Yttrandefriheten är inte absolut. Finns massa saker du ej får göra eller säga.

Du får ej ställa dig mitt på torget och bajsa på Socialdemokraternas partiprogram.
Citera
2022-04-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Vi har ingen yttrandefrihet och har aldrig haft det. Ännu en lögn som svennebanan tror på.
Korrekt, vi har endast yttrande- och åsiktsfrihet så länge den politiska vinklingen är den "rätta".
Citera
2022-04-19, 09:38
Medlem
Duvlorts avatar
Intressant om Paludan eldat upp Toran istället, hade det blivit folkfest för ortengängen då?
Citera
2022-04-19, 09:41
Medlem
Den statliga propagandamaskinen SVT
förnekar sej aldrig.
Den " högerextreme person" (Paludan)
som uppviglar till konfrontationer mellan "Kriminella gäng" och polisen..
Man har även fått budbäraren i form av rikspolischefen Thornberg att i intervju "anta" att det kan röra sej om det...

Inte ett ord om koranbränning och sanningen till det som sker..
Lättare att mörka verkligheten och skylla på kriminella gäng som redan är ett vedertaget problem.
(vi behöver inte nya problem i kaoslandet)

https://www.google.com/url?sa=t&sour...XedbwhUEJTv_MP

Det är så här SVT förmedlar nyheter.
Hoppas utländska redaktioner ser igenom rökridån..
Citera
2022-04-19, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Yttrandefriheten är inte absolut. Finns massa saker du ej får göra eller säga.

Du får ej ställa dig mitt på torget och bajsa på Socialdemokraternas partiprogram.

Var nånstans går det att läsa att man inte får gå på torget och bajsa på Socialdemokraterns partiprogram. Var står det att man inte får kritisera socialdemokraternas partiprogram?

Många blandar ihop det hets motfolkgrupp och personliga saker.
Jag kan givetvis inte stå på torget och hetsa och kasta skit mot dig eller grupper.

Men mot ideer är en helt annan sak. Det är viktigt i ett demokratiskt land.
Du får inte gå på torget och hetsa mot muslimer som folk men elda upp koranen går bra, koranen är bara en ide som förespråkar Islam.

Jag köper dom som säger att yttrandefrihet inte är absolut, men den är absolut när det kommer till a kritisera ideer. Har dock inte läst alla lagar och regler som sossarna kan ha smugit in dock.
Senast redigerad av korvstofft 2022-04-19 kl. 09:50.
Citera
2022-04-19, 09:50
Medlem
Citat:
jag har svårt att se att eldade koraner förbättrar vårat land…

Jag har svårt att se varför folk har sagt i 20 år att invandringen är lönsam, 4 upplopp olika dagar för 1 bok bränning, 1 !
Hoppas du är en muslim annars är du största förrädaren och inom några år kommer folk slö sönder dig för du tycker så här.
Citera
2022-04-19, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Enligt BBC har även Iran kallat upp svensk ambassadpersonal.

https://www.bbc.com/news/world-europe-61134734

Detta är ju rena dumheter. Vad har liksom de att göra vad som händer på svensk mark? Vi har ju tex inget att göra med att det är dödsstraff där nere på alkoholförtäringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in