2022-04-22, 21:50
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Har en tid funderat på att kanske starta en tråd om min OCD som nog skulle göra många mörkrädda. Det är nästan Howard Hughes nivå (mannen i min avatar).

Vad är det för OCD?
Har haft det en gång å jag lyckades bli fri ifrån det så jag är glad att det är borta
Citera
2022-04-22, 21:57
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vad är det för OCD?
Har haft det en gång å jag lyckades bli fri ifrån det så jag är glad att det är borta

Har nog haft nästan alla OCD-varianter som finns. Hade en släkting som kan ha haft OCD. Han slutade sitt liv isolerad i sin lägenhet som han trodde folk skulle bryta sig in i. Han släppte inte ens in sin egen bror.
Citera
2022-04-22, 22:02
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Har nog haft nästan alla OCD-varianter som finns. Hade en släkting som kan ha haft OCD. Han slutade sitt liv isolerad i sin lägenhet som han trodde folk skulle bryta sig in i. Han släppte inte ens in sin egen bror.

HJÄLP HJÄLP Stackare
Det är ett gissel som inte är av denna värd.
Undrar om det kan höra ihop med Autismen eller AS ifall det skulle utvecklas till OCD eller andra tankar
eftersom Rutiner kan bidra till OCD.

Citera
2022-04-22, 22:22
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
HJÄLP HJÄLP Stackare
Det är ett gissel som inte är av denna värd.
Undrar om det kan höra ihop med Autismen eller AS ifall det skulle utvecklas till OCD eller andra tankar
eftersom Rutiner kan bidra till OCD.

Det var min farfars bror, född på 20-talet. Han fungerade inte på jobbet och blev sjukpensionär rätt tidigt. Var misstänksam mot de flesta. Minns att han till slut inte ville träffa sin brors barnbarn (min syster och mig).

Nog troligt att han även hade Asperger.

Tror det är stor risk att jag slutar som honom.
Senast redigerad av Pecka- 2022-04-22 kl. 22:27.
Citera
2022-04-22, 22:28
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Det var min farfars bror, född på 20-talet. Han fungerade inte på jobbet och blev sjukpensionär rätt tidigt. Var misstänksam mot de flesta. Minns att han till slut inte ville träffa sin brors barnbarn (min syster och mig). Nog troligt att han även hade Asperger.
Tror det är stor risk att jag slutar som honom
.

Hjälp som sagt att det blev så.
Tror du att det kommer bli så eller kommer du att få bort de tankarna ifrån huvudet?
Citera
2022-04-22, 22:35
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Hjälp som sagt att det blev så.
Tror du att det kommer bli så eller kommer du att få bort de tankarna ifrån huvudet?

Vet inte riktigt. Tror jag har mer sjukdomsinsikt än vad han hade. Sen fanns ju inte den psykofarmaka vi har idag på den tiden. Man visste nog inte vad det var för fel på honom. Jag träffade honom bara några gånger. Tror det blev värre efter att min farfar dog. Nu är han är död sen länge men jag har en del arvegods från honom i lägenheten.
Citera
2022-04-22, 22:36
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Vet inte riktigt. Tror jag har mer sjukdomsinsikt än vad han hade. Sen fanns ju inte den psykofarmaka vi har idag på den tiden. Man visste nog inte vad det var för fel på honom. Jag träffade honom bara några gånger. Tror det blev värre efter att min farfar dog. Nu är han är död sen länge men jag har en del arvegods från honom i lägenheten.

Vi får hoppas att behandlning m.m. sätts in i tid på alla sätt och vis.
Utan att det "går för långt" . Samtidigt så är OCD ett rent helvete för folk när det drabbar dem
Citera
2022-04-22, 22:38
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Ja jag hoppas att all hets vad det nu är för tillfället..... då alla ska göra samma sak bara för att eller nåt... kan lugna sig.Jaja

Hur har det gått med allt för dig? Det var längesedan du var här i tråden!!
Citera
2022-04-22, 22:41
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Vi får hoppas att behandlning m.m. sätts in i tid på alla sätt och vis.
Utan att det "går för långt" . Samtidigt så är OCD ett rent helvete för folk när det drabbar dem

Tack, jag har fått extra medicin som skall hjälpa och har även gått i terapi från och till.

Dock frågar nästan aldrig folk hur det är med tankarna. Verkar som de tror att om jag inte pratar om det är allt OK.
Citera
2022-04-22, 22:49
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Dock frågar nästan aldrig folk hur det är med tankarna. Verkar som de tror att om jag inte pratar om det är allt OK.

Undrar om det kan vara så att det är lite för privat svär där. Eller så håller alla masken istället för att säga som det är istället. Men det är nog olika från person till person också tror jag
Citera
2022-04-23, 07:39
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Undrar om det kan vara så att det är lite för privat svär där. Eller så håller alla masken istället för att säga som det är istället. Men det är nog olika från person till person också tror jag

Tror det med, folk vill inte rota i saker sen är tankarna så verklighetsfrämmande för dem också.

Min OCD har blivit mer bisarr de senaste 4 åren. Den har fått nästan psykotisk karaktär, jag litar inte längre på mina egna sinnesintryck och det inplanteras falska minnen. Jag får för mig saker som är i princip omöjliga.

Det är ett ständigt krig mellan det rationella och det irrationella.

Ursäkta om jag har gått off topic.
Senast redigerad av Pecka- 2022-04-23 kl. 07:46.
Citera
2022-04-23, 07:44
Medlem
Har en jävel på jobbet:

Vi har alltid haft det så här.

Vi brukar aldrig ha öppna fönster.

Nej, så kan du inte lägga sakerna dom ska vara från vänster till höger.

Du tog hans plats han har suttit där i flera år.

Jävla riks mongo till Samhalls material 😠.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in