Citat:
Öppet torg hade redan dom gamla grekerna, torget var helt gratis för medborgarna, för att säga sn åsikt om makthavare och politiska beslut. Ingen ägde torget. Folket gjorde det
Glöm inte Speaker's Corner i Hyde Park och andra ställen i London. Där har både Marx och Orwell talat stående på tvålkartonger. Efter Brexit framstår Storbritannien mer och mer som vinnarlandet. Synd att man inte tidigare insåg vart EU skulle ta vägen. EU-kaoset har accelererat ytterligare efter Brexit.
Då får han köpa Google också om dom vägrar acceptera naturvetenskapliga och politiska sanningar och att diskutera detta
Men svaret är att inget företag ska ha sånt inflytande över en demokratiskt politisk sanningsdebatt. Varför ska kapitalister med miljarder sitta och bestämma över konsensus i en politisk debatt?
Det ska dom inte, många av dom är psykopater eller köpta eller hotade av oligarker eller intresseorganisationer.
Eller bara för nån är ekonomiskt rik
Elon verkar vara ett undantag, men systemet är inte bra bara för han är rik.
Men svaret är att inget företag ska ha sånt inflytande över en demokratiskt politisk sanningsdebatt. Varför ska kapitalister med miljarder sitta och bestämma över konsensus i en politisk debatt?
Det ska dom inte, många av dom är psykopater eller köpta eller hotade av oligarker eller intresseorganisationer.
Eller bara för nån är ekonomiskt rik
Elon verkar vara ett undantag, men systemet är inte bra bara för han är rik.
Wikipedia är ett öppet encyklopedi med källhänvisningar. Jag har skrivit mycket där, nu ber dom mig om pengar. Kommer pengarna jag skänker gå till mig? Som med gott samvete arbetat gratis för allmän information, objektivt? Var går dessa donationer? För nya servrar? Eller för sund moderering? Eftersom woke-människor spårat ur där? Då kanske jag kan betala. Var går pengarna till från donationer på Wikipedia? Jag som skriver där har inte fått ett öre. Men det vill jag inte ha heller, för då skulle jag känna mig som en smutsig korrumperad hora. Det är jag verkligen inte.
Twitter har ju tagits över av olika bottar och shills. Jag vet inte hur man löser det problemet med ett så stort forum. Om det händer något så rasar det in inlägg varje sekund och enstaka postare drunknar lätt i strömmen.
Vad gäller Elon är han inte riktigt "på allvar", som jag ser det. Han protesterar på ett sätt som skall märkas i media, men så mycket effekt på lång sikt har det inte. Twitter går han främst in i för att försöka maskera att Tesla verkar vara på dekis, tror jag.
Senast redigerad av wwr 2022-04-23 kl. 08:18.
Senast redigerad av wwr 2022-04-23 kl. 08:18.