Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-22, 12:01
  #38809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon har bara sagt att prispengarna som hon tilldelats ska skänkas bort, samt intäkterna till boken Our house is on fire.

Det är bra att du håller koll på Gretas alla uttalanden - själv har jag ett jobb att sköta.

Undrar om någon journalist tar fram hennes självdeklaration? Det är kanske väldigt mycket pengar som ramlar in. I Al Gores fall rörde det sig om gigantiska summor för i princip samma USP som Greta, dvs obalanserad och överdriven alarmism.

Eller också åker allting rakt in i stiftelsen, utan insyn av utomstående? Vem vet, när Greta är så god att hon skänker bort en hel mille kanske hon samtidigt stoppar två i egen ficka?

Stackars Greta är nog mest naiv men utan tvekan finns det människor som gärna slår mynt av henne för egna politiska och/eller ekonomiska intressen. Gamla fina BBC har mött mycket kritik på senare år för deras ”wokeism” m.m och de tvekar nog inte att betala Greta för att driva deras agenda.

Tills hon begår något fel och anklagar ”fel” person för att bara pladdra blablabla. Typ Biden, Macron, svenska sossar och miljöpartister … Då är det kanske hon som blir kastad under bussen.

Då får hon lära sig vem eller vilka som är hennes ”vänner”.
2022-04-22, 12:09
  #38810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Men det är ju viktigt att vara normbrytande!?
Särskilt viktigt måste det ju vara att bryta mot resursslösande normer som att bo i ensam hushåll!
Hon skulle bo tillsammans med familjen och flera andra familjer ifall hon vill bli tagen på allvar.

Nu börjar jag nästan tro att hon är en hycklare.

Välkommen till verkligheten

Greta talar varmt och glatt om att ”Uproot the system”, vilket knappast kan tolkas på andra sätt än att ”krossa kapitalismen” är en betydande del. Själv lever hon ett minst sagt privilegierat och borgerligt liv.

Det där med att halvera CO2-utsläppen? Det gäller bara oss andra. Greta och hennes vänner i F4F anser uppenbart att de har frikort att resa, konsumera och äta vad f-n de vill.

Hon har åtminstone inte anammat sin mors flyktingvurmande, det får man vara tacksam för. Eller också kan man undra varför inte hon också brukar tala om ”alla människors lika värde”.
2022-04-22, 12:15
  #38811
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Välkommen till verkligheten

Greta talar varmt och glatt om att ”Uproot the system”, vilket knappast kan tolkas på andra sätt än att ”krossa kapitalismen” är en betydande del. Själv lever hon ett minst sagt privilegierat och borgerligt liv.

Det där med att halvera CO2-utsläppen? Det gäller bara oss andra. Greta och hennes vänner i F4F anser uppenbart att de har frikort att resa, konsumera och äta vad f-n de vill.

Hon har åtminstone inte anammat sin mors flyktingvurmande, det får man vara tacksam för. Eller också kan man undra varför inte hon också brukar tala om ”alla människors lika värde”.
Än har jag inte givit upp hoppet om Greta!
Hon brukar väl i alla fall kritisera muslimer och afrikaner för deras ansvarslösa barnafödande?
2022-04-23, 08:14
  #38812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Än har jag inte givit upp hoppet om Greta!
Hon brukar väl i alla fall kritisera muslimer och afrikaner för deras ansvarslösa barnafödande?

Nej, det är klart vi inte ska ge upp hoppet om Greta! Hon är en ung människa med hela livet framför sig som vill göra gott (får vi väl utgå ifrån). Än så länge har hon dessutom en stor plattform och många som lyssnar.

Därför hoppas åtminstone jag på att hon ska börja kämpa mot miljöförstöring och energislöseri (vilket är något annat än att bekämpa koldioxid). Hon skulle kunna bli förespråkare för att äta lokalt producerad mat och undvika att använda sociala medier om det inte är nödvändigt. Hon skulle kunna uppmana till compact living och att vi ska duscha mindre. Hon skulle uppmana andra att undvika resor med dieseldrivna tåg och båtar och bojkotta dem själv, så långt det är möjligt.

Och givetvis ska hon fortsätta att propagera mot det stora barnafödandet i vissa länder som t.ex Nigeria. Det är så många som menar att det är det största problemet av alla, bland annat hennes kompis David Attenborough (stavning?)

Sen ska hon rekommendera all världens barn och ungdomar att INTE skolstrejka utan tvärtom satsa på sin utbildning.

Klimatet lever ändå sitt eget liv och temperaturen följer ändå inte koldioxidutsläppen.
2022-04-23, 09:44
  #38813
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Med tanke på att hennes stjärna tycks dala så vore det väl ett utmärkt sätt att få publicitet. Och vem vet - så småningom kanske det till och med gör avtryck i Keelingkurvan. Men då får vi nog glesa ut duschtillfällena ganska så rejält. Är Greta beredd på att gå i spetsen för det?

Någonstans tyckte jag mig läst för att par år sedan att Greta (då) gick i spetsen för det tankesättet genom att glesa ut sina duschtillfällen rejält, vilket omgivningen noterade - kanske inte alltid med glädje. Tyvärr svårt att veta om detta bara var ett illasinnat rykte. Många Aspergare has - av olika anledningar som inte hör till ämnet här - svårt att hålla koll på sina duschtillfällen. ;-) Svårt att veta om Greta tillhörde den gruppen.

Jo, troligen här nedan, skrivet år 2019:
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Jag misstänker att Greta njöt i fulla drag av sin resa då hon inte verkar vara nåt vän av tvål och vatten. Ett par veckor till sjöss utan sanitära resurser bekommer inte henne vilket ju tyder på att hon är annorlunda än dom flesta andra tjejer i den åldern, t.ex. min dotter och hennes väninnor.
En kvinna jag känner som arbetar inom mediabranschen har varit med då hon intervjuats i initialskedet av hennes globalistkarriär och beskrev då jag talade med henne att det första som slog henne var hur illa Greta luktade, en odör hon beskrev som en blandning mellan bajs, gammal skåplukt och sin mormors gamla malmedel.
Det leder en osökt till att tänka på Greta och hennes familj. Är det Pelle Snusk & Co över dem alla? Avstår man duschen, tvål och vatten, tandkräm och tandborste av miljöskäl? Luktar månne Malena, Svante och syrran lika jävligt?
__________________
Senast redigerad av AcchiaHe 2022-04-23 kl. 09:47.
2022-04-23, 12:43
  #38814
Medlem
afvongreves avatar
Inspiratoeren, vad heter boken som Greta har varit med och skrivit? Ditt inlägg försvann bland MidllifeMommys långa uppsatser.
2022-04-24, 06:36
  #38815
Avstängd
wwrs avatar
Nu sägs att Greta inte duschar. Det här blir allt mer komiskt. Snart kommer väl "Fridays 4 Filth", "Filth 4 Future" och "Duschstrejk för klimatet". Vårt helgon i sin flottiga fläta kommer att leda oss alla mot samhällskollaps. Snusktrenden är en del i den tidningsagenda som Greta följer.

Direkt från det mäktiga, stinkande fiskomslaget NYT:
Citat:
See Fewer People. Take Fewer Showers.
https://www.nytimes.com/2021/05/06/h...-pandemic.html

Om vi inte längre smittar skall vi i alla fall stinka, "shoppa med ett klick", jobba hemifrån, sitta inne och undvika att bli skjutna på gatan eller hamna i koranbrännarkrigen. Därmed kommer vi att isoleras från andra människor. Så bidrar Greta till att bygga vänsterns samhälle.

I verkligheten tror jag Greta är en ganska normal skådespelerska som deltar i en mediakampanj av vänstern. Greta har jag aldrig haft något emot, även om jag skojar om henne ibland. Hon verkar smart. Men det handlar om att skoja med den rollfigur som Greta tvingats spela i denna komedi. En komedienn vet att det visar respekt för framträdandet. Att skoja om en komiker får man göra, ungefär som om den professionelle TV-komikern Zelensky med en halv miljard dollar på bankkontot (enbart den del han offficiellt förfogar över). ... Frågan är bara vilket slut den globala komedin kommer att få för oss alla.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-04-24 kl. 07:17.
2022-04-24, 18:14
  #38816
Medlem
Herostratoss avatar
Kan Greta ha inspirerat den här dåren? Eller är det något för Greta att ta efter?

https://www.dailymail.co.uk/news/art...eme-Court.html
2022-04-27, 13:16
  #38817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Inspiratoeren, vad heter boken som Greta har varit med och skrivit? Ditt inlägg försvann bland MidllifeMommys långa uppsatser.
https://www.boktugg.se/2022/03/31/ny...-till-svenska/

"The Climate Book ska presentera en global översikt av hur planetens många kriser hänger ihop och berätta den osminkade sanningen om hur och varför vår värld förändras.

Till sin hjälp har Greta Thunberg tagit en rad kända forskare, bland dem Johan Rockström, Michael Mann, Katherine Hayhoe, Friedrike Otto, Stefan Rahmstorf, Saleemul Huq och Carlos Nobre men även kända profiler som Thomas Piketty, Margaret Atwood, Naomi Klein och Amitav Ghosh."

"I höst kommer en ny bok skapad av Greta Thunberg där över 100 författare medverkar. The Climate Book skrivs på engelska. Polaris har köpt svenska rättigheter och siktar på att ge ut samtidigt som den engelska."
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-27 kl. 13:19.
2022-04-27, 13:25
  #38818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Kan Greta ha inspirerat den här dåren? Eller är det något för Greta att ta efter?

https://www.dailymail.co.uk/news/art...eme-Court.html
Greta har sagt, att inte ens ett enda människoliv är värt att offra för en äkta samhällsförändring! Kom ihåg att hon har samverkat med Kväkarna, dvs Vännernas samfund, inte bara med radikala XR. Greta har betydande andliga intressen, det glömmer många här bort. Därför godtog hon ju, att bli andligt invigd av Lakotas. Greta föredrar faktiskt, att beskrivas som humanist och cyklist!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-27 kl. 13:38.
2022-04-27, 13:34
  #38819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu sägs att Greta inte duschar. Det här blir allt mer komiskt. Snart kommer väl "Fridays 4 Filth", "Filth 4 Future" och "Duschstrejk för klimatet". Vårt helgon i sin flottiga fläta kommer att leda oss alla mot samhällskollaps. Snusktrenden är en del i den tidningsagenda som Greta följer.

Direkt från det mäktiga, stinkande fiskomslaget NYT:

https://www.nytimes.com/2021/05/06/h...-pandemic.html

Om vi inte längre smittar skall vi i alla fall stinka, "shoppa med ett klick", jobba hemifrån, sitta inne och undvika att bli skjutna på gatan eller hamna i koranbrännarkrigen. Därmed kommer vi att isoleras från andra människor. Så bidrar Greta till att bygga vänsterns samhälle.

I verkligheten tror jag Greta är en ganska normal skådespelerska som deltar i en mediakampanj av vänstern. Greta har jag aldrig haft något emot, även om jag skojar om henne ibland. Hon verkar smart. Men det handlar om att skoja med den rollfigur som Greta tvingats spela i denna komedi. En komedienn vet att det visar respekt för framträdandet. Att skoja om en komiker får man göra, ungefär som om den professionelle TV-komikern Zelensky med en halv miljard dollar på bankkontot (enbart den del han offficiellt förfogar över). ... Frågan är bara vilket slut den globala komedin kommer att få för oss alla.
I alla fall här var Gretas vackra hår helt nytvättat!

Titta här på Vogue Scandinavias fina modefoton av Greta, som uppmärksammades av CNN!

https://edition.cnn.com/style/articl...ver/index.html
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-27 kl. 14:19.
2022-04-27, 13:40
  #38820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Välkommen till verkligheten

Greta talar varmt och glatt om att ”Uproot the system”, vilket knappast kan tolkas på andra sätt än att ”krossa kapitalismen” är en betydande del. Själv lever hon ett minst sagt privilegierat och borgerligt liv.

Det där med att halvera CO2-utsläppen? Det gäller bara oss andra. Greta och hennes vänner i F4F anser uppenbart att de har frikort att resa, konsumera och äta vad f-n de vill.

Hon har åtminstone inte anammat sin mors flyktingvurmande, det får man vara tacksam för. Eller också kan man undra varför inte hon också brukar tala om ”alla människors lika värde”.
Greta talar också om alla människors lika värde!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in