Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-04-27, 01:53
  #1
Bannlyst
Jag har ett problem och det är att jag inte reagerar längre när andra blir arga.

Min pappa fick aggressions utbrott på mig hela min barndom och jag blev oftast rädd. Men rädslan har försvunnit nu som vuxem och idag så får jag ingen känsla alls när andra blir arga.

Jag förstår ju att jag är trasig. Jag kommer försöka jobba på detta.

Men problemet är att jag sist inte visste hur den andra kände, så jag visste inte hur jag skulle bemöta det. Personen blev tillslut tårögd i ögonen och jag kände att jag hade gjort något fel. Så jag försökte vara på "personens sida".

Men jag kunde bara inte förstå vad personen kände,

Så, om någon gör dig riiiktigt arg och den andra personen helt känslodött bemöter detta.

Hur känns det då?
Citera
2022-04-27, 01:56
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-Subjekt-.
Jag har ett problem och det är att jag inte reagerar längre när andra blir arga.

Min pappa fick aggressions utbrott på mig hela min barndom och jag blev oftast rädd. Men rädslan har försvunnit nu som vuxem och idag så får jag ingen känsla alls när andra blir arga.

Jag förstår ju att jag är trasig. Jag kommer försöka jobba på detta.

Men problemet är att jag sist inte visste hur den andra kände, så jag visste inte hur jag skulle bemöta det. Personen blev tillslut tårögd i ögonen och jag kände att jag hade gjort något fel. Så jag försökte vara på "personens sida".

Men jag kunde bara inte förstå vad personen kände,

Så, om någon gör dig riiiktigt arg och den andra personen helt känslodött bemöter detta.

Hur känns det då?
Man kan reagera med att bli ännu lite argare!
Citera
2022-04-27, 01:58
  #3
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Man kan reagera med att bli ännu lite argare!


Ja asså personen började ju nästan skaka och jag bara satt kvar helt lugnt samtidigt som jag inte riktigt visste vad jag skulle säga då jag förstod att personen känslomässigt hade det jobbigt.
__________________
Senast redigerad av .-Subjekt-. 2022-04-27 kl. 02:00.
Citera
2022-04-27, 02:16
  #4
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Man kan reagera med att bli ännu lite argare!

Men hur ska man reagera då?
Vid ett sådant tillfälle?

Vilket hade känts bäst som bemötande?

Jag bryr mig ju, jag känner det bara inte.
Citera
2022-04-27, 02:16
  #5
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-Subjekt-.
Jag har ett problem och det är att jag inte reagerar längre när andra blir arga.

Min pappa fick aggressions utbrott på mig hela min barndom och jag blev oftast rädd. Men rädslan har försvunnit nu som vuxem och idag så får jag ingen känsla alls när andra blir arga.

Jag förstår ju att jag är trasig. Jag kommer försöka jobba på detta.

Men problemet är att jag sist inte visste hur den andra kände, så jag visste inte hur jag skulle bemöta det. Personen blev tillslut tårögd i ögonen och jag kände att jag hade gjort något fel. Så jag försökte vara på "personens sida".

Men jag kunde bara inte förstå vad personen kände,

Så, om någon gör dig riiiktigt arg och den andra personen helt känslodött bemöter detta.

Hur känns det då?

Varför blir folk arga? Har du några exempel?

Blir dom arga på dig eller vad blir dom arga på?

Vad berodde in pappas agressionsutbrott på?
Citera
2022-04-27, 02:21
  #6
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redlajts
Varför blir folk arga? Har du några exempel?

Blir dom arga på dig eller vad blir dom arga på?


Jaa asså nu kommer ju tråden balla ur men de e som de e.

Personen blev extremt arg för att jag inte brydde mig när vi snackade om Putin. Personen tyckte att Putin var en idiot.

Jag förklarade att Putin var som en känslokall termos, att det såg att "termusen" inte kunde prata med oss och vara normal som alla andra men vad ska man göra lixom?

Termosen kan ju inte råför att termusen är en termus och är missanpassad för att inte kunna prata med oss. Men man kan ju lixom inte göra något?

Personen blev då så arg att han började skaka och jag fattade inte vad problemet var och varför han blev så arg.

Vad fan ska man göra då? Man kan ju inte lära en termus att börja prata var mitt resonemang.
Citera
2022-04-27, 02:26
  #7
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-Subjekt-.
Jaa asså nu kommer ju tråden balla ur men de e som de e.

Personen blev extremt arg för att jag inte brydde mig när vi snackade om Putin. Personen tyckte att Putin var en idiot.

Jag förklarade att Putin var som en känslokall termos, att det såg att "termusen" inte kunde prata med oss och vara normal som alla andra men vad ska man göra lixom?

Termosen kan ju inte råför att termusen är en termus och är missanpassad för att inte kunna prata med oss. Men man kan ju lixom inte göra något?

Personen blev då så arg att han började skaka och jag fattade inte vad problemet var och varför han blev så arg.

Vad fan ska man göra då? Man kan ju inte lära en termus att börja prata var mitt resonemang.

Vad har jag missat här? Vad är en "termus"?
Citera
2022-04-27, 02:28
  #8
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MakeIslamillegal
Vad har jag missat här? Vad är en "termus"?

Jaa en sån där man har kaffe i när man ska ha picknick

Termosen kan ju inte prata (Putin kan inte va normal) och därför kan jag inte blir arg på Termosen.

Asså jag märker ju att jag bara ser allt i lösningar och inte riktigt känslomässigt.
__________________
Senast redigerad av .-Subjekt-. 2022-04-27 kl. 02:31.
Citera
2022-04-27, 02:30
  #9
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-Subjekt-.
Jaa en sån där man har kaffe i när har ska ha picknick

Du är ju förfan totalt jävla tappad i hela huvudet.
Citera
2022-04-27, 02:32
  #10
Medlem
neuron-drones avatar
Det beror väl på om den som jag pratar med är den som gjort mig arg. Och om den slutar prata också eller fortsätter prata men inte visar känslor.
Citera
2022-04-27, 02:34
  #11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Det beror väl på om den som jag pratar med är den som gjort mig arg. Och om den slutar prata också eller fortsätter prata men inte visar känslor.


Mm, jag visste bara inte va fan jag skulle göra.

Jag kunde inte reagera normalt och jag förstod bara inte vad jag skulle göra.

Tillslut sa jag att man borde skjuta Putin i huvudet och då blev personen lite lugnare.
Citera
2022-04-27, 02:39
  #12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-Subjekt-.
Jaa asså nu kommer ju tråden balla ur men de e som de e.

Personen blev extremt arg för att jag inte brydde mig när vi snackade om Putin. Personen tyckte att Putin var en idiot.

Jag förklarade att Putin var som en känslokall termos, att det såg att "termusen" inte kunde prata med oss och vara normal som alla andra men vad ska man göra lixom?

Termosen kan ju inte råför att termusen är en termus och är missanpassad för att inte kunna prata med oss. Men man kan ju lixom inte göra något?

Personen blev då så arg att han började skaka och jag fattade inte vad problemet var och varför han blev så arg.

Vad fan ska man göra då? Man kan ju inte lära en termus att börja prata var mitt resonemang.

Ok så det blev politiskt och ni hade olika åsikter.

Finns ju sjukt många som blir upprörda av tex klimatuppvärmningen eller av att folk äter kött.

För mig blir det omöjligt att gå in i deras känslor iom att deras resonemang oftast faller platt och mkt av de de säger förefaller idiotiskt så vad fan ska man säga... man har inte så mkt gemensamt på den fronten, kanske kan man få personen att ändra åsikter men oftast blir det komplicerat och man har inte tid. 🤷‍♂️
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in