Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-04-28, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Haha, det som komer leda till problem är att våra ytterst lata journalister inte får ha kvar sin bubbla där de kan leta scoop och nyheter som följer ett narrativ. Mycket av mainstream-debatten formas på Twitter och både tidningar och TV hänvisar dit.

Om journalisternas filterbubbla förstörs så blir det inte så mycket kvar för CNN, MSNBC eller för all del svenska media kvar att bröla om ostörda i sin Twitterbubbla.

Det blir korta nyhetssändningar och tunna tidningar framåt. Hehe...
Va synd,

Nu sitter du ju inne med hemligheter. Jag tycker du ska vissa allt. Det är klart, det djupa staten är ju nåt man måste passa sig för, speciellt som man har talar om för hela världen var man befinner sig genom att öppna mobilen
Senast redigerad av Alpoxen 2022-04-28 kl. 08:46.
Citera
2022-04-28, 08:40
Medlem
Vänsterextremas största hot är yttrandefriheten, och sin egen idioti.

Detta är den största Demokratiska handling på Jorden under 2000-talet.
Citera
2022-04-28, 08:53
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Va synd,

Nu sitter du ju inne med hemligheter. Jag tycker du ska vissa allt. Det är klart, det djupa staten är ju nåt man måste passa sig för, speciellt som man har talar om för hela världen var man befinner sig genom att öppna mobilen

Varför är du så konspiratorisk?
Citera
2022-04-28, 09:22
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Smarta personer har tidigare missbedömt hur mediaföretag fungerar. Köpet av Metro är ett svenskt exempel.

Musk lär möta armer av aktivister på sitt nyförvärv som antagligen hellre ser ett nedlagt Twitter än en plattform som tillåter Donald Trump få komma tillbaka.

Elon är ju van att anställda lever o älskar de projekt/företag de är delaktiga i. Här kan det bli annorlunda.

På det så kommer politiker o regeringar som kallar sig demokratiska men inte vill ha en öppen debatt om en rad frågor.
Elon är väl små känd för det tryck ibland lägger nedåt i sina organisationer...
Räkna inte med något annan form av styre i twitter, obstrueras det, byts de ut.

i de andra företagen där han lagt tryck är han dock styrelseordf. & VD utöver storägare.
Senast redigerad av varfor 2022-04-28 kl. 09:24.
Citera
2022-04-28, 09:30
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Vänsterextremas största hot är yttrandefriheten, och sin egen idioti.

Detta är den största Demokratiska handling på Jorden under 2000-talet.
Du tycker det är demokratiskt att färre äger mer och fler äger mindre? De rikaste köper vem och vad de vill och styr hela planeten som de vill. "Demokratiskt".
Citera
2022-04-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Varför är du så konspiratorisk?
Djupa staten? När hade staten något att säga till om? Du är lite bakom. Nu är det inte stater som bestämmer, det är privata företag. De kan förvisso ha elaka agendor men du borde lyfta blicken från månen och titta på jorden jävla moron,
Citera
2022-04-28, 09:41
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Djupa staten? När hade staten något att säga till om? Du är lite bakom. Nu är det inte stater som bestämmer, det är privata företag. De kan förvisso ha elaka agendor men du borde lyfta blicken från månen och titta på jorden jävla moron,

Vad är det du tjatar om? Har du nåt att säga om mitt inlägg där jag säger att många journalister formar sin världsbild på Twitter och det kommer att ändras nu när Elon Musk köpt Twitter?

Varför håller du på med en helt osammanhängande rant? Vad har du rökt? Du verkar ha panikångest.

Jag är fullt medveten om vad som händer, så du kan sluta med dina jälva påhopp. Dumjävel.
Senast redigerad av Nostradumbass 2022-04-28 kl. 09:45.
Citera
2022-04-28, 09:56
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Du tycker det är demokratiskt att färre äger mer och fler äger mindre? De rikaste köper vem och vad de vill och styr hela planeten som de vill. "Demokratiskt".

Det är därför vänstern inte gillar kapitalister. Vänstern är för dumma och självdestruktiva för att ens kunna skapa något, så då ger man sig på det enda man vet, manipulation.
Citera
2022-04-28, 10:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Privata företag, som du vet varenda parler och Trumps idioti kommer naturligtvis att konka nu.

Du förstår väl att Musk inte kommer att göra någonting. För det första tar det tre månader innan han har någon som helst krontoll.

'Men va tråkit, trodde allt jag gilla och Trump skulle komma tillbaka nu, då kan jag visa de min nya tatuering
I ett inlägg om Twitter så skriver du gråtande dina inövade floskler om Trump, Parler, tatueringar & fan vet vad. Det andas av desperation.

Som jag skrivit så kan detta gå hur som helst. Twitter kanske i slutändan läggs ner, vad vet jag, det vore en vinst. Miljontals censurivrande vänsterdårar har redan lämnat Twitter, det är också en vinst. Oavsett hur detta går så är det redan en vinst.

Den verkliga twitteraffären kanske är alla skadeglada gapskratt vi fick under vägen.
Citera
2022-04-28, 10:15
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Smarta personer har tidigare missbedömt hur mediaföretag fungerar. Köpet av Metro är ett svenskt exempel.

Musk lär möta armer av aktivister på sitt nyförvärv som antagligen hellre ser ett nedlagt Twitter än en plattform som tillåter Donald Trump få komma tillbaka.

Elon är ju van att anställda lever o älskar de projekt/företag de är delaktiga i. Här kan det bli annorlunda.

På det så kommer politiker o regeringar som kallar sig demokratiska men inte vill ha en öppen debatt om en rad frågor.
Jo det här är svårare. Samtliga stora personers inblandning i media inklusive Bezos köp av Washington Post slutar i något slags förödmjukande sorti i tysthet De trodde de kunde tillföra något, men vissa institutioner går inte att ändra.
Citera
2022-04-28, 10:26
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Elon är väl små känd för det tryck ibland lägger nedåt i sina organisationer...
Räkna inte med något annan form av styre i twitter, obstrueras det, byts de ut.

i de andra företagen där han lagt tryck är han dock styrelseordf. & VD utöver storägare.

Att pressa för att få resultat i en startup är en sak. Där hela personalen är delaktiga i att få upp en rymdraket eller en bilfabrik att fungera.

Att få personer i ett moget mediaföretag att byta politisk o filosofisk inställning är betydligt svårare.
Risken är att de fortsätter lyfta sina löner o försvåra förändringsarbetet.

Men vi får se.
Citera
2022-04-28, 10:31
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Grattis till ett totalt intelligensbefriat inlägg.

Beskriv gärna mer utförande (om du klarar det) om vad, som enligt dig var intelligensbefriat i mitt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in