Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-04-28, 10:33
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jo det här är svårare. Samtliga stora personers inblandning i media inklusive Bezos köp av Washington Post slutar i något slags förödmjukande sorti i tysthet De trodde de kunde tillföra något, men vissa institutioner går inte att ändra.

De mekanismer på redaktionerna som byggde det fria ordet, har nu slutat fungera.
Det är intressant att se o höra hur journalistkåren lever i fruktan. Alla har ett jobb de kan förlora.
Citera
2022-04-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I ett inlägg om Twitter så skriver du gråtande dina inövade floskler om Trump, Parler, tatueringar & fan vet vad. Det andas av desperation.

Som jag skrivit så kan detta gå hur som helst. Twitter kanske i slutändan läggs ner, vad vet jag, det vore en vinst. Miljontals censurivrande vänsterdårar har redan lämnat Twitter, det är också en vinst. Oavsett hur detta går så är det redan en vinst.

Den verkliga twitteraffären kanske är alla skadeglada gapskratt vi fick under vägen.
Vi vet vad som kommer att hända. Alla dina förhatliga journalister kommer att hitta en ny plattform som då och då kommer att störas av någon halvt efterbliven Svärjevän. Men inget större problem.

Twitter däremot är slut. Att tro att man kan styra narrativet genom att köpa en plattform funkar inte om du inte kan tvinga folk att vara kvar där och det kan man inte.

Att Twitter, som inte ens gör vinst idag, skulle fortsätta vara något som alla titta på först är bara önsketänkande.

En rolig konsekvens kommer ju bli att alla som investerat i Parler och Trumps jävla plattform kommer att förlora varenda krona nu när Twitter blir tillgängligt för idioter samtidigt som alla respektabla människor lämnar det.
Senast redigerad av Alpoxen 2022-04-28 kl. 10:44.
Citera
2022-04-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vad är det du tjatar om? Har du nåt att säga om mitt inlägg där jag säger att många journalister formar sin världsbild på Twitter och det kommer att ändras nu när Elon Musk köpt Twitter?

Varför håller du på med en helt osammanhängande rant? Vad har du rökt? Du verkar ha panikångest.

Jag är fullt medveten om vad som händer, så du kan sluta med dina jälva påhopp. Dumjävel.
Vem bryr sig om Twitter om ett halvår ha ha
Citera
2022-04-28, 11:09
Medlem
Citat:
Att utvinna salt ur dina tårar kan försörja en hel familj.
Men pluspoäng för att du desperat försöker hitta ett ljus i det bottenlösa mörker du känner inom dig just nu.

Twitter har fått ett nettotillskott av nya medlemmar den senaste veckan, så det ser ljust ut för plattformen. Om man bara lyckas spärra alla bot-postare & få stopp på censuren så blir detta nog bra skall du se.

ProTip: Allt i hela världen handlar inte alltid om Trump, även om du känner det så.
Trump har nog råd att förlora sin investering i "sin jävla plattform" skall du se, om det nu skulle gå så långt.

Här är vi eniga. Allt handlar inte om Trump. Man får inte glömma friheten att inte följa honom.

Elon Musk har gett Ukraina internet genom Starlink. Det är bara en tidsfråga innan Starlink ger ryssarna samma förmån. Elon Musk har visat att han genuint är för yttrandefrihet. Det han gör är att ingripa mot en skadlig utveckling där folk stängs av på lösa grunder från Twitter medan andra får förstöra plattformen med trollkonton.
Citera
2022-04-28, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Att pressa för att få resultat i en startup är en sak. Där hela personalen är delaktiga i att få upp en rymdraket eller en bilfabrik att fungera.

Att få personer i ett moget mediaföretag att byta politisk o filosofisk inställning är betydligt svårare.
Risken är att de fortsätter lyfta sina löner o försvåra förändringsarbetet.

Men vi får se.

Jag följer inte Twitter, och jag deltar inte med tweets, men ibland tittar jag till plattformem.

Men väldigt många är beroende och följer, utan att ha bestämda uppfattningar om ägandet. Med en ny valrörelse i USA där Trump kommer tillbaka är det mycket pengar till bolaget. Oavsett vad man tycker, så ökar det flödet och reklamintäkterna. Tänk bara på alla som ska säga emot, så är det ofantligt många.

Elon Musk har Starlink och kan erbjuda folk på ställen där det inte finns internet, tillgång till Twitter och annat de vill ta del av.

Genuin yttrandefrihet är att alla får yttra sig. Också de som har avvikande åsikter. Man bemöter, och inte förbjuder. Det är bedrövligt när en peson som varit president avstängs och anonyma konton får förstöra plattformen. Jag gillar inte Putin, men det han framför påverkar hela världen.

Jag är övertygad om att de personer som jobbar på Twitter förstår dessa nyanser. Att byta från en saudisk prins till Elon Musk, är på objektiva grunder en förbättring.
Citera
2022-04-28, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag följer inte Twitter, och jag deltar inte med tweets, men ibland tittar jag till plattformem.

Men väldigt många är beroende och följer, utan att ha bestämda uppfattningar om ägandet. Med en ny valrörelse i USA där Trump kommer tillbaka är det mycket pengar till bolaget. Oavsett vad man tycker, så ökar det flödet och reklamintäkterna. Tänk bara på alla som ska säga emot, så är det ofantligt många.

Elon Musk har Starlink och kan erbjuda folk på ställen där det inte finns internet, tillgång till Twitter och annat de vill ta del av.

Genuin yttrandefrihet är att alla får yttra sig. Också de som har avvikande åsikter. Man bemöter, och inte förbjuder. Det är bedrövligt när en peson som varit president avstängs och anonyma konton får förstöra plattformen. Jag gillar inte Putin, men det han framför påverkar hela världen.

Jag är övertygad om att de personer som jobbar på Twitter förstår dessa nyanser. Att byta från en saudisk prins till Elon Musk, är på objektiva grunder en förbättring.

Tvära kast, goda tradingmöjligheter TWTR
Citera
2022-04-28, 13:02
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vi vet vad som kommer att hända. Alla dina förhatliga journalister kommer att hitta en ny plattform som då och då kommer att störas av någon halvt efterbliven Svärjevän. Men inget större problem.

Twitter däremot är slut. Att tro att man kan styra narrativet genom att köpa en plattform funkar inte om du inte kan tvinga folk att vara kvar där och det kan man inte.

Att Twitter, som inte ens gör vinst idag, skulle fortsätta vara något som alla titta på först är bara önsketänkande.

En rolig konsekvens kommer ju bli att alla som investerat i Parler och Trumps jävla plattform kommer att förlora varenda krona nu när Twitter blir tillgängligt för idioter samtidigt som alla respektabla människor lämnar det.
Vilka "respektabla" personer ska lämna twitter?
Citera
2022-04-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Vi får väl se. Som sagt så går ju såna här saker i vågor. Dvs hos konservativa som hittade djävulen bland päronträden ha ha

Om Twitter ser som djävulens påfund och de vill förstöra den så kan man leva utan
Twitter. Det är enkelt men nu ska dessa vidriga äckel in och bestämma vad vi ska få så TV eller läsa på bibblan
Senast redigerad av Alpoxen 2022-04-28 kl. 13:29.
Citera
2022-04-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss

Ja. Det var en relevant fråga från dig, till Alpoxen som antagligen inte vet vilka personer som kommunicerar med varandra på Twitter. Det är många som inte bryr sig om Trump. Det finns många intressanta trådar bland ekonomer, journalister, politiker, etc. där de har viktigare saker att twittra om, än att läsa dagliga utfall från Trump. Trump påverkar ingen annan än de som redan är påverkade.

Jag ser en attack på yttrandefriheten, som Elon Musk avvärjt.
Citera
2022-04-28, 15:43
Medlem
Citat:
Dessa "vidriga äckel", som vill censurera sociala medier, TV, & böcker på bibblan, hittas idag uteslutande bland dig & dina kompisar.

Du verkar dock ha blivit halvt psykotisk bara av tanken på att det kanske skall bli en större yttrandefrihet Twitter.
Lägg in om semester. Ett råd i all välmening.

Du är felinformerad tyvärr. ha ha

Vilka böcker har 'vänstern' förbjudit? Jag tror du kommer att finna typ noll. Du bör kanske hoppa in från 70-talet.

Fan att såna som du fortfarande lever? Ja ja, det är inte förbjudet att leva.

https://www.vanityfair.com/news/2021...d-book-burning

Men du blir nästan hög när du tänker på alla förbud Musk ska införa. Ju fler som stängs av, desto bättre blir ju yttrandefriheten. Den bästa yttrandefriheten är när Musk har köpt Google också. Då kommer vi alla att leva i en fantastisk gemenskap.

Hur ska man förhindra att våra fina ungdomar inte kommer i kontakt med vuxenlitteratur när de ska ge sig ut i den stora vida världen?

https://www.aljazeera.com/opinions/2...s-fascist-turn
Senast redigerad av Alpoxen 2022-04-28 kl. 16:06.
Citera
2022-04-28, 16:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Du är felinformerad tyvärr. ha ha

Vilka böcker har 'vänstern' förbjudit? Jag tror du kommer att finna typ noll. Du bör kanske hoppa in från 70-talet.

Fan att såna som du fortfarande lever? Ja ja, det är inte förbjudet att leva.

https://www.vanityfair.com/news/2021...d-book-burning
Det finns gott om exempel på politiskt inkorrekt litteratur som de vänsterinriktade bibliotekscheferna konsekvent vägrat ta in. Trots önskemål från kunderna. Biblioteken har även fått bakläxa från JO i flera fall, men trots det vägrat ändra sig.

Exempelvis böcker av Karl-Olov Arnstberg, Julia Caesar, Tino Sanandaji, Lars Hedegaard, Jüri Lina m.fl. Som man vägrat ta in på många bibliotek då deras böcker anses strida mot "värdegrunden"

Att förneka detta är enbart löjligt. Men det var det om biblioteken. Detta är så välkänt att det inte ens är uppe för debatt.

Nu skall vi istället glädjas åt att Twitter redan verkar ha tagit bort den "Shadow banning" som pågått under lång tid. Bara som exempel har Trump Jr. plötsligt fått 200 000 nya följare på några dagar. Många andra har samma erfarenhet.

Så Musks köp har redan börjat få positiva effekter för yttrandefriheten. Det är definitivt värt att fira.
Citera
2022-04-28, 17:38
Medlem
Citat:
Det finns gott om exempel på politiskt inkorrekt litteratur som de vänsterinriktade bibliotekscheferna konsekvent vägrat ta in. Trots önskemål från kunderna. Biblioteken har även fått bakläxa från JO i flera fall, men trots det vägrat ändra sig.

Exempelvis böcker av Karl-Olov Arnstberg, Julia Caesar, Tino Sanandaji, Lars Hedegaard, Jüri Lina m.fl. Som man vägrat ta in på många bibliotek då deras böcker anses strida mot "värdegrunden"

Att förneka detta är enbart löjligt. Men det var det om biblioteken. Detta är så välkänt att det inte ens är uppe för debatt.

Nu skall vi istället glädjas åt att Twitter redan verkar ha tagit bort den "Shadow banning" som pågått under lång tid. Bara som exempel har Trump Jr. plötsligt fått 200 000 nya följare på några dagar. Många andra har samma erfarenhet.

Så Musks köp har redan börjat få positiva effekter för yttrandefriheten. Det är definitivt värt att fira.
Men buhu är dina böcker svåra att hitta? Nej naturligtvis inte. Den Svenska Statens förbudshammare existerar inte precis som jag sa så det är ju inte ett problem överhuvudtaget om du nu inte kräver att man ska skylta med böcker du gillar.

Du tycker nog att det är jobbat att man inte kan tvinga folk att läsa de också

'Min lokala bibbla vägrar ha Sandajis senaste twittrande som han kallar en bok och som är det mest djupsinniga någon skrivit om det Svenska samhället någonsin i skyltfönstret, i stället skyltar man med sådana henförespråkare som Astrid Lingren, Fritiof Nilsson Piraten, vart är världen på väg'

Ta det lite lugnt vad gäller twitter. Musks genomslag, om det blir något, kommer dröja minst tre månader.

Många har helt plötsligt fått massor med nya följare. Hur går det för Trump ? ha ha
Senast redigerad av Alpoxen 2022-04-28 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in