Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Att pressa för att få resultat i en startup är en sak. Där hela personalen är delaktiga i att få upp en rymdraket eller en bilfabrik att fungera.
Att få personer i ett moget mediaföretag att byta politisk o filosofisk inställning är betydligt svårare.
Risken är att de fortsätter lyfta sina löner o försvåra förändringsarbetet.
Men vi får se.
Jag följer inte Twitter, och jag deltar inte med tweets, men ibland tittar jag till plattformem.
Men väldigt många är beroende och följer, utan att ha bestämda uppfattningar om ägandet. Med en ny valrörelse i USA där Trump kommer tillbaka är det mycket pengar till bolaget. Oavsett vad man tycker, så ökar det flödet och reklamintäkterna. Tänk bara på alla som ska säga emot, så är det ofantligt många.
Elon Musk har Starlink och kan erbjuda folk på ställen där det inte finns internet, tillgång till Twitter och annat de vill ta del av.
Genuin yttrandefrihet är att alla får yttra sig. Också de som har avvikande åsikter. Man bemöter, och inte förbjuder. Det är bedrövligt när en peson som varit president avstängs och anonyma konton får förstöra plattformen. Jag gillar inte Putin, men det han framför påverkar hela världen.
Jag är övertygad om att de personer som jobbar på Twitter förstår dessa nyanser. Att byta från en saudisk prins till Elon Musk, är på objektiva grunder en förbättring.