Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-03, 09:18
  #38929
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Rakar hon fittan tror ni?
Helt säkert inte.
2022-05-03, 12:30
  #38930
Medlem
Giant Squids avatar
Inga kändisskap pågår i uppstigande för alltid. Det har inte stått något om Christofer Columbus eller Niel Armstrong i veckans tidningar. Ej heller har man läst nåt om Elvis som är en kändis liksom Greta alla känner till vid första namn. När man uppnår toppen av ett rekordartat kändisskap så har man hamnat på en platå av odödliga namn i historien. Och där befinner sig Greta. Hon är såpass ung och klimathotet ligger fortfarande som en mörk skugga över hela mänskligheten. Så vi kommer garanterat få höra mer därifrån.

The Austin Chronicle intervjuade nyligen legendarern Patti Smith. som talar varmt om Greta.

Citat:
AC: I know you’ve been very supportive of figures like Greta Thunberg and others.

PS: Yes. My daughter [Jesse Paris Smith] is a climate change activist. She has a non-profit called Pathway To Paris. I’ve learned a lot about fossil fuels and things from my daughter. Certain things I know intuitively, but she’s a real activist. And Greta Thunberg! Such a young girl who has given up a lot of her childhood to fight for our planet, to fight against climate change. Yes, I admire our activists. I couldn’t call myself an activist, even though I do what I can. But basically being an artist and being a writer, being a performer? The lion’s share of my energies goes to doing my work, but the lion’s share of Greta Thunberg’s energy goes into saving everything – saving our rainforests. She’s working with her whole being with such urgency. I could never match her, but she is inspiring. I’m grateful that our new generations are taking up this, probably the most important cause on the planet – climate change.

https://www.austinchronicle.com/dail...t-did-my-work/
2022-05-03, 17:09
  #38931
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
För att lösa ekvationen, Det vanligaste är att man bara har personskydd ibland, som regel främst vid särskilda risksituationer, om man får förklara lite. Personskydd non-stop av skyddsobjekt är nämligen väldigt resurskrävande.
Kanske dags att landa lite på fötterna nu?
Att hon får beskyddad eskort ifrån sina transporter utomlands i samband med massiva klimatdemos till boplatsen, är i samma liga som om Justin Bieber kliver utav på Gullmarplan påväg till en konsert i Globen..
Annars cyklar hon runt som vanligt. Alexander Skarsgård höll på att köra på henne med sin cykel utan att bli överfallen av MI5 styrkor.
2022-05-03, 22:18
  #38932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kanske dags att landa lite på fötterna nu?
Att hon får beskyddad eskort ifrån sina transporter utomlands i samband med massiva klimatdemos till boplatsen, är i samma liga som om Justin Bieber kliver utav på Gullmarplan påväg till en konsert i Globen..
Annars cyklar hon runt som vanligt. Alexander Skarsgård höll på att köra på henne med sin cykel utan att bli överfallen av MI5 styrkor.
Även i sådana väldigt publika situationer har dock Greta ibland valt att vara ensam eller nästan ensam.

Till ett viktigt internationellt möte under klimatkonferensen i Glasgow kom hon lugnt gående på gatan helt ensam glatt pratande i sin mobil.

-När poliserna fick syn på henne kom de snabbt springande och omringade snabbt henne. Det sas att de hade förväntat sig att hon skulle komma i en säkerhetsbil från medverkande journalister.

Greta gjorde nästan motsvarande när hon rätt nyligen var på väg till ett viktigt möte i EU-kommissionen i Bryssel. Då tog hon tunnelbanan och hade då bara sällskap av en högre chef i EU, som blev förtjust och överraskad över att då få ha Greta helt för sig själv en längre stund

För bägge tillfällena fick jag videos respektive bilder och för det senare tillfället även ett personligt meddelande.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-03 kl. 22:24.
2022-05-04, 01:27
  #38933
Medlem
Greta lär nu tända på alla sina åtta arga cylindrar!

Högsta domstolen i USA verkar vara på väg att upphäva den fria aborträtten i USA! Om utkastet blir det gällande definitiva beslutet, som väntas i sommar, blir aborträtten varje delstats fulla ensak, precis som läget var före 1973!

Nu lär chansen öka betydligt för att Greta väljer att göra en ny fysisk turné i USA, gissningsvis redan i sommar!

Greta är i hög grad för Pro Choice!

https://svenska.yle.fi/a/7-10016057
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-04 kl. 01:57.
2022-05-04, 06:44
  #38934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta lär nu tända på alla sina åtta arga cylindrar!

Högsta domstolen i USA verkar vara på väg att upphäva den fria aborträtten i USA! Om utkastet blir det gällande definitiva beslutet, som väntas i sommar, blir aborträtten varje delstats fulla ensak, precis som läget var före 1973!

Nu lär chansen öka betydligt för att Greta väljer att göra en ny fysisk turné i USA, gissningsvis redan i sommar!

Greta är i hög grad för Pro Choice!

https://svenska.yle.fi/a/7-10016057

Och hur ska Greta ta sig över Atlanten, utan CO2-utsläpp? Lifta med en BMW-finansierad segelbåt?

Kommer de starkt abortfientliga katolikerna att acceptera hennes agerande eller dra bort hennes kanonisering till klimatprinsessa? Vad säger världens buddhister?

Kommer de högt stående, andliga samfunden som invigt henne att acceptera att hon inte är Pro Life utan Pro Choice utan kanske dra tillbaka hennes invigningar? För somliga är livet heligt, you know …

Varför kan inte Greta acceptera att varje amerikansk delstat ska ha egen beslutsrätt? Vem är hon att sätta sig över Högsta Domstolens beslut?

Varför är hon så jävla blåst?

(Nu väntar vi bara på att hon ska gå ut och fördöma hettan i Indien.)
2022-05-04, 06:52
  #38935
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta lär nu tända på alla sina åtta arga cylindrar!
...
Nu tror jag Greta kommer att gå upp i lindningarna när hon hör dig jämföra henne med en förbränningsmotor. Att bara kalla henne explosiv skulle jag tro hon motsätter sig.

Jag tror frågan är lite för kontroversiell för att Greta skulle våga driva den hårdare annat än enstaka Twitter. Dessutom handlar det ju bara om att flytta inflytandet närmare folk vilket i.o.f.s. väl var Nixons grundidé, vad jag kommer ihåg.

Det blir nog svårt att kampanja för att folk i delstaten inte skall få bestämma själva.

"Andra måste betämma detta åt er. Ni klarar inte att ta detta beslut själva!"

Jag tror hon skulle blir utbuad. Men inget är säkert i dessa yttersta tider. Regimen kanske kan kampanja i media för att ställa staterna under förmyndare. Men att stå på gatan och omyndigförklara folk borde väl vara svårt? "Flickan som kom från himlen" blir "Flickan som kom från Washington".

...

Har hon lagt ned det där med gruvan?
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-05-04 kl. 07:13.
2022-05-04, 07:03
  #38936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kanske dags att landa lite på fötterna nu?
Att hon får beskyddad eskort ifrån sina transporter utomlands i samband med massiva klimatdemos till boplatsen, är i samma liga som om Justin Bieber kliver utav på Gullmarplan påväg till en konsert i Globen..
Annars cyklar hon runt som vanligt. Alexander Skarsgård höll på att köra på henne med sin cykel utan att bli överfallen av MI5 styrkor.

Och du förstår inte att det går emot bilden, som även du velat odla, av att Greta lever så farligt eftersom hon är ett hot mot makthavare, högerextremister, klimatförnekare och oljebolagen. Det var väl du som skrev att Greta och Svante till och med hade tvingats byta bostad på grund av alla hot. Men lik förbannat cyklar hon tydligen omkring fritt och glatt. Självbevarelsedrift much? Eller dåligt omdöme?

En av filmerna som BBC älskar att mata oss med och som SVT givetvis har visat avslutades med att si och så många klimataktivister hade blivit mördade i världen*. Då tycker inte du att det är ett problem om deras mest kända och omstridda ledare utsätter sig för risker dagligen, med SÄPOs goda minne?

*Om man kollade upp morden närmare så berodde de på strid om naturtillgångar och liknande. Det var liksom inte så att någon hade förlorat livet för att de skolstrejkade eller viftade med Keelingkurvan. Även om äckliga BBC och SVT gärna vill att vi ska tro det. Och en aggressiv konstnär med bristande logiskt tänkande.
2022-05-04, 07:16
  #38937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu tror jag Greta kommer att gå upp i lindningarna när hon hör dig jämföra henne med en förbränningsmotor. Att bara kalla henne explosiv skulle jag tro hon motsätter sig.

Jag tror frågan är lite för kontroversiell för att Greta skulle våga driva den hårdare annat än enstaka Twitter. Dessutom handlar det ju bara om att flytta inflytandet närmare folk vilket i.o.f.s. väl var Nixons grundidé, vad jag kommer ihåg.

Det blir nog svårt att kampanja för att folk i delstaten inte skall få bestämma själva.

"Andra måste betämma detta åt er. Ni klarar inte att ta detta beslut själva!"

Jag tror hon skulle blir utbuad. Men inget är säkert i dessa yttersta tider. Regimen kanske kan kampanja i media för att ställa staterna under förmyndare. Men att stå på gatan och omyndigförklara folk borde väl vara svårt?

...

Har hon lagt ned det där med gruvan?

Hehe, ja förbränningsmotorer är ju dessutom en av världens mest ökända ”klimatbovar”. Tänk så mycket lägre världens CO2-nivåer hade varit om den aldrig hade uppfunnits. Gör om, Inspiratoeren, gör rätt och jämför aldrig mer Greta med ett sådant Djävulens påfund

Tyvärr har ju Greta trampat i klaveret många gånger innan så hon tycks sakna förmågan att förstå när hon blir alltför kontroversiell. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: hon skulle ha fokuserat på att ”rädda klimatet” och inte blandat sig i politik, i synnerhet inte i andra länders interna angelägenheter. Hon skulle inte ha blandat in marxistisk terminologi.

Ja, kommer hon bara att acceptera regeringsbeslutet om gruvan rakt av? Inte ens försöka att demonstrera mot den? Vad är det för bristande kämpaglöd?
2022-05-04, 07:20
  #38938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Även i sådana väldigt publika situationer har dock Greta ibland valt att vara ensam eller nästan ensam.

Till ett viktigt internationellt möte under klimatkonferensen i Glasgow kom hon lugnt gående på gatan helt ensam glatt pratande i sin mobil.

-När poliserna fick syn på henne kom de snabbt springande och omringade snabbt henne. Det sas att de hade förväntat sig att hon skulle komma i en säkerhetsbil från medverkande journalister.

Greta gjorde nästan motsvarande när hon rätt nyligen var på väg till ett viktigt möte i EU-kommissionen i Bryssel. Då tog hon tunnelbanan och hade då bara sällskap av en högre chef i EU, som blev förtjust och överraskad över att då få ha Greta helt för sig själv en längre stund

För bägge tillfällena fick jag videos respektive bilder och för det senare tillfället även ett personligt meddelande.
Nåja. Sanningen är förstås att poliseskorten släppte av henne ett halvt kvarter innan, så att det inför kamerorna skulle se ut som om hon kom gående helt ensam. (Hur ensam är man om det står 20 fotografer där?) Det är som bilden när hon sitter på tunnelbanan med bildtext som säger att hon är på väg till skolan (i Södertälje). Varför ha med sig en fotograf (det var inte en selfie) som tar en dylik bild innan hon hunnit bli allmänt känd? Det hela är bara ett skådespel, det vet du väl? Det är lika trovärdigt som "dolda kameran" eller "gäster med gester" eller någon annan inrepeterad underhållning som låtsas vara spontan.
2022-05-04, 07:30
  #38939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Även i sådana väldigt publika situationer har dock Greta ibland valt att vara ensam eller nästan ensam.

Till ett viktigt internationellt möte under klimatkonferensen i Glasgow kom hon lugnt gående på gatan helt ensam glatt pratande i sin mobil.

-När poliserna fick syn på henne kom de snabbt springande och omringade snabbt henne. Det sas att de hade förväntat sig att hon skulle komma i en säkerhetsbil från medverkande journalister.

Greta gjorde nästan motsvarande när hon rätt nyligen var på väg till ett viktigt möte i EU-kommissionen i Bryssel. Då tog hon tunnelbanan och hade då bara sällskap av en högre chef i EU, som blev förtjust och överraskad över att då få ha Greta helt för sig själv en längre stund

För bägge tillfällena fick jag videos respektive bilder och för det senare tillfället även ett personligt meddelande.
F'låt, jag glömde:
Du fick alltså videos och bilder från när Greta"hade då bara sällskap av en högre chef i EU, som blev förtjust och överraskad över att då få ha Greta helt för sig själv en längre stund"? Ursäkta, men vem tog dessa bilder och video? Tingeling? (Det var inte Osynlige Mannen, för jag var inte där, det hade jag kommit ihåg.)

Hur svårt skall det vara att förstå? Om någon har fotat eller filmat henne, så är hon per definition inte ensam.
2022-05-04, 07:48
  #38940
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Rakar hon fittan tror ni?
Nej hon är en av dom där som kör naturellt rakt av. Hår på fittan och under armarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in