Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-04, 09:00
  #38941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
F'låt, jag glömde:
Du fick alltså videos och bilder från när Greta"hade då bara sällskap av en högre chef i EU, som blev förtjust och överraskad över att då få ha Greta helt för sig själv en längre stund"? Ursäkta, men vem tog dessa bilder och video? Tingeling? (Det var inte Osynlige Mannen, för jag var inte där, det hade jag kommit ihåg.)

Hur svårt skall det vara att förstå? Om någon har fotat eller filmat henne, så är hon per definition inte ensam.

Bra frågor men medge att det är omtänksamt av den hårt belastade Greta, som skulle behöva två sekreterare som tyvärr än så länge lyser med sin frånvaro, att ändå ge sig tid att skicka filmer och bilder till sin trogne vapendragare med personliga hälsningar.

That’s what friends are for <3
2022-05-04, 09:37
  #38942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Bra frågor men medge att det är omtänksamt av den hårt belastade Greta, som skulle behöva två sekreterare som tyvärr än så länge lyser med sin frånvaro, att ändå ge sig tid att skicka filmer och bilder till sin trogne vapendragare med personliga hälsningar.

That’s what friends are for <3
Ja, Team Greta™ har uppenbarligen intensiv kontakt med President of Greta™ fan club.

Men det där med kameror är ett sorglustigt kapitel, eftersom en stor del av populasen tycks bli lurade pga att kameramannen/kvinnan/självdefinierade könet inte själv syns i bild. För att inte tala om allt annat som inte syns i bild. Det var ju lite lustigt när SVT av misstag råkade sända kamerasvepet över lokalen (i Polen?) som visade att Greta™ höll sitt tal inför en tom hörsal. (Lite väl oprofessionellt från SVT:s sida, såvida det inte finns en mullvad inom organisationen.) Men om inte det kamerasvepet hade visats, så hade givetvis alla trott att Greta™ talade inför en sal fullpackad med publik som insöp hennes visdomsord, vilket ju var det narrativ som skulle presenteras.

It's all show, and no substance.
2022-05-04, 09:42
  #38943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta lär nu tända på alla sina åtta arga cylindrar!

Högsta domstolen i USA verkar vara på väg att upphäva den fria aborträtten i USA! Om utkastet blir det gällande definitiva beslutet, som väntas i sommar, blir aborträtten varje delstats fulla ensak, precis som läget var före 1973!

Nu lär chansen öka betydligt för att Greta väljer att göra en ny fysisk turné i USA, gissningsvis redan i sommar!

Greta är i hög grad för Pro Choice!

https://svenska.yle.fi/a/7-10016057

Då kan hon glömma Vatikanens prinsesstitel helt
2022-05-04, 10:04
  #38944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nåja. Sanningen är förstås att poliseskorten släppte av henne ett halvt kvarter innan, så att det inför kamerorna skulle se ut som om hon kom gående helt ensam. (Hur ensam är man om det står 20 fotografer där?) Det är som bilden när hon sitter på tunnelbanan med bildtext som säger att hon är på väg till skolan (i Södertälje). Varför ha med sig en fotograf (det var inte en selfie) som tar en dylik bild innan hon hunnit bli allmänt känd? Det hela är bara ett skådespel, det vet du väl? Det är lika trovärdigt som "dolda kameran" eller "gäster med gester" eller någon annan inrepeterad underhållning som låtsas vara spontan.
Jag var inte där och det enda man kan vara säker på är det som man själv har sett och hört. Det kan inte uteslutas att det gick till som du tror. Greta är mycket skicklig i skådespel och drama.
2022-05-04, 12:37
  #38945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det personliga meddelandet jag fick var från den högre chefen i EU. Han uppgav att han hade fotat Greta på tunnelbanan. Jag litar på hans ord, men vill man misstro allt och alla står det en fritt, fast livet blir då bra tomt!
Har "den högre chefen" ett namn, eller är han påhittad? Du skrev att du även fick video från det tillfället. Vem filmade?
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag var inte där och det enda man kan vara säker på är det som man själv har sett och hört. Det kan inte uteslutas att det gick till som du tror.
Greta™ blev observerad när hon gick ur bilen för att gå den sista biten till fots. (Hon vill inte gärna komma på bild/film när hon åker fossildriven bil.)
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är mycket skicklig i skådespel och drama.
Det är också allt hon är. Allt är regisserat och följer ett manus som inte är skrivet av Greta™ själv.

Sedan har vi det där med personskyddet. Greta™ påstås alltså leva under en så stark hotbild att hon behövde personskydd när hon deltog i en trafikstörande aktion med XR, men ingenting när hon pendlade till Södertälje? Hotbilden är så stark så att hennes nuvarande adress är hemlig, vi får inte ens veta vem som äger lägenheten som hon så generöst "får låna". Men hon kan obehindrat cykla till sin gymnasieskola? Ursäkta, men det tror jag inte ett dugg på.
2022-05-04, 13:30
  #38946
Medlem
TröttSvensks avatar
Hmm
Greta Tintin Eleonora Ernman Thunberg är fortfarande folkbokförd hemma hos mamma och papppa i den klimattrånga 6 rummaren på 134 kvm.
Om hon nu bor stadigvarande på annan adress så betyder det att hon gör sig skyldig till Folkbokföringsbrott då hon underlåtit att anmäla ändrad folkbokföringsadress.

25 § Den som är folkbokförd och har flyttat ska inom en vecka anmäla flyttningen till Skatteverket.
Den som är folkbokförd och ändrar postadress utan att flyttning skett ska göra anmälan enligt första stycket om postadressen ska gälla för minst sex månader.


2022-05-04, 14:28
  #38947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Har "den högre chefen" ett namn, eller är han påhittad? Du skrev att du även fick video från det tillfället. Vem filmade?

Greta™ blev observerad när hon gick ur bilen för att gå den sista biten till fots. (Hon vill inte gärna komma på bild/film när hon åker fossildriven bil.)

Det är också allt hon är. Allt är regisserat och följer ett manus som inte är skrivet av Greta™ själv.

Sedan har vi det där med personskyddet. Greta™ påstås alltså leva under en så stark hotbild att hon behövde personskydd när hon deltog i en trafikstörande aktion med XR, men ingenting när hon pendlade till Södertälje? Hotbilden är så stark så att hennes nuvarande adress är hemlig, vi får inte ens veta vem som äger lägenheten som hon så generöst "får låna". Men hon kan obehindrat cykla till sin gymnasieskola? Ursäkta, men det tror jag inte ett dugg på.
Du missuppfattade lite. När Greta gick ensam i Glasgow ivrigt pratande i sin mobil fångades detta på både video och foto av fotografer från press och media.

När Greta åkte tunnelbana i Bryssel med en högre chef i EU, så togs det vad jag vet enbart foto. Givetvis har den högre chefen ett namn, som jag även vet om.

Kruxet är bara att vad jag minns vad det här ett av de viktiga möten, som Greta EJ har gjort offentligt!

Om jag skriver att Greta tänder på alla sina cylindrar ler hon antagligen bara, Greta har humor, men om jag berättar offentligt om ett möte som Greta har gjort i det tysta, får jag naturligtvis räkna med att hon blir arg på allvar på mig, vilket jag EJ vill.

Kan bara berätta här i viss utsträckning, idag har jag uppdrag i F4F, och har andras förtroende.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-04 kl. 14:32.
2022-05-04, 14:40
  #38948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Har "den högre chefen" ett namn, eller är han påhittad? Du skrev att du även fick video från det tillfället. Vem filmade?

Greta™ blev observerad när hon gick ur bilen för att gå den sista biten till fots. (Hon vill inte gärna komma på bild/film när hon åker fossildriven bil.)

Det är också allt hon är. Allt är regisserat och följer ett manus som inte är skrivet av Greta™ själv.

Sedan har vi det där med personskyddet. Greta™ påstås alltså leva under en så stark hotbild att hon behövde personskydd när hon deltog i en trafikstörande aktion med XR, men ingenting när hon pendlade till Södertälje? Hotbilden är så stark så att hennes nuvarande adress är hemlig, vi får inte ens veta vem som äger lägenheten som hon så generöst "får låna". Men hon kan obehindrat cykla till sin gymnasieskola? Ursäkta, men det tror jag inte ett dugg på.
Ett problem Greta har är att personskyddet i vissa lägen vill att hon ska åka i en säkerhetsskyddad bil. Dessa är i princip fossilbilar. Tesla gör visserligen numera en säkerhetsskyddad bil som är en ren elbil, men den är extremt dyr i inköp.

Jag har föreslagit Greta att hon ska offentligt berätta om det här, för att få bort ett problem, men hon tvekar. Då kan det helt riktigt bli så, att hon går sista biten till fots, för att slippa bli filmad/fotad i en säkerhetsbil som är en fossilbil.

Tänk på att personskydd kan skötas diskret, ibland kan Greta verka vara ensam, trots att det finns personskydd i hennes närhet.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-04 kl. 14:53.
2022-05-04, 14:59
  #38949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Har "den högre chefen" ett namn, eller är han påhittad? Du skrev att du även fick video från det tillfället. Vem filmade?

Greta™ blev observerad när hon gick ur bilen för att gå den sista biten till fots. (Hon vill inte gärna komma på bild/film när hon åker fossildriven bil.)

Det är också allt hon är. Allt är regisserat och följer ett manus som inte är skrivet av Greta™ själv.

Sedan har vi det där med personskyddet. Greta™ påstås alltså leva under en så stark hotbild att hon behövde personskydd när hon deltog i en trafikstörande aktion med XR, men ingenting när hon pendlade till Södertälje? Hotbilden är så stark så att hennes nuvarande adress är hemlig, vi får inte ens veta vem som äger lägenheten som hon så generöst "får låna". Men hon kan obehindrat cykla till sin gymnasieskola? Ursäkta, men det tror jag inte ett dugg på.
Det verkar som man bedömde, att Greta kunde hamna i värre bråk, när hon deltog i en fysisk aktion med XR, vilket verkar vara en fullt rimlig säkerhetsbedömning!
2022-05-04, 15:15
  #38950
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Rakar hon fittan tror ni?

Äntligen kom den fråga alla hade väntat på och som är mest relevant när det gäller Greta.
2022-05-04, 15:15
  #38951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Då kan hon glömma Vatikanens prinsesstitel helt

Ja, verkligen. Kanske hon blir ”avkragad” av Lakotas i Kanada också? Men vad gör man inte för att slippa bli osams med sina rabiata polare i Ung Vänster?

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det personliga meddelandet jag fick var från den högre chefen i EU. Han uppgav att han hade fotat Greta på tunnelbanan. Jag litar på hans ord, men vill man misstro allt och alla står det en fritt, fast livet blir då bra tomt!

Där ser man, personlig kommunikation med en högre chef inom EU. Hatten av för Inspiratoeren

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag var inte där och det enda man kan vara säker på är det som man själv har sett och hört. Det kan inte uteslutas att det gick till som du tror. Greta är mycket skicklig i skådespel och drama.

Greta är en skådespelerska och drama queen, är det det du vill komma fram till?

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Du missuppfattade lite. När Greta gick ensam i Glasgow ivrigt pratande i sin mobil fångades detta på både video och foto av fotografer från press och media.

När Greta åkte tunnelbana i Bryssel med en högre chef i EU, så togs det vad jag vet enbart foto. Givetvis har den högre chefen ett namn, som jag även vet om.

Kruxet är bara att vad jag minns vad det här ett av de viktiga möten, som Greta EJ har gjort offentligt!

Om jag skriver att Greta tänder på alla sina cylindrar ler hon antagligen bara, Greta har humor, men om jag berättar offentligt om ett möte som Greta har gjort i det tysta, får jag naturligtvis räkna med att hon blir arg på allvar på mig, vilket jag EJ vill.

Kan bara berätta här i viss utsträckning, idag har jag uppdrag i F4F, och har andras förtroende.

Så Greta vet vad du avslöjar, kanske hon rentav följer sin egen tråd här på Flashback… intresseklubben noterar.

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ett problem Greta har är att personskyddet i vissa lägen vill att hon ska åka i en säkerhetsskyddad bil. Dessa är i princip fossilbilar. Tesla gör visserligen numera en säkerhetsskyddad bil som är en ren elbil, men den är extremt dyr i inköp.

Jag har föreslagit Greta att hon ska offentligt berätta om det här, för att få bort ett problem, men hon tvekar. Då kan det helt riktigt bli så, att hon går sista biten till fots, för att slippa bli filmad/fotad i en säkerhetsbil som är en fossilbil.

Tänk på att personskydd kan skötas diskret, ibland kan Greta verka vara ensam, trots att det finns personskydd i hennes närhet.

Så du säger alltså att Greta bryter mot att vägra åka i bilar som drivs med fossilt bränsle. Hon gör det, men i smyg, som värsta ögontjänaren.

Hennes mor har sagt i någon intervju att hon själv har slutat åka med bilar som inte är eldrivna. Vad synd att hennes äldsta dotter då inte har samma skrupler. Något som brast i föräldrarnas uppfostran, kanske?
2022-05-04, 15:18
  #38952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Du missuppfattade lite. När Greta gick ensam i Glasgow ivrigt pratande i sin mobil fångades detta på både video och foto av fotografer från press och media.

När Greta åkte tunnelbana i Bryssel med en högre chef i EU, så togs det vad jag vet enbart foto. Givetvis har den högre chefen ett namn, som jag även vet om.

Kruxet är bara att vad jag minns vad det här ett av de viktiga möten, som Greta EJ har gjort offentligt!

Om jag skriver att Greta tänder på alla sina cylindrar ler hon antagligen bara, Greta har humor, men om jag berättar offentligt om ett möte som Greta har gjort i det tysta, får jag naturligtvis räkna med att hon blir arg på allvar på mig, vilket jag EJ vill.

Kan bara berätta här i viss utsträckning, idag har jag uppdrag i F4F, och har andras förtroende.
Så när Greta™ har viktiga möten som inte skall offentliggöras, så håller hon dem gärna i offentlig miljö, t ex tunnelbanan. Vid just det här icke offentliga mötet i offentlig miljö, tar den hemlige, högre chefen i EU ett foto som han skickar direkt till dig. Är det korrekt uppfattat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in