Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Ja vad tror du själv? Vad tror du händer om Ryssland stänger av all gas/olja till Finland? Eller för all del till hela Europa. Och vad blir nästa steg? Militära aktioner givetvis. När Finland redan kommer gå på knäna eftersom dom är extremt beroende av Ryssland gas/olja. Det är nästan skrattretande enkelt för Putin. Stäng all el/gas/olja, och efter ett tag kan han bara valsa in.
Ibland känns det som att folk bara ber om misär och elände, men dom är nog bara allmänt lågbegåvade och fattar inte bättre.
Jag kan inte se det på annat sätt än att det här är slutet på västvärldens makthedgemoni. Allt tack vare efterblivna politiker och lika efterblivna väljare. Som bara sysslat med värdegrund och klimat.
Svårt att veta vad man ska tro när halva befolkningen påstår att han aldrig skulle våga reta upp Nato medan andra halvan gapar om ww3 och kärnvapenkrig.
Jag är ingen krigsexpert och känner mig ganska ensam som kvinna i de här oerhört mansdominerade trådarna och kan förstå varför man blir betraktad som dum om man försöka förstå vad som händer.