Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-14, 00:03
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
USA vill nog lägga beslag på Ukrainas spannmål, vete, de kör det nog med lastbilar till Polen, etc?

Troligen nästa år om det är hyffsat fredligt i ukraina då och de har någon form av infrastruktur kvar.
Årets skördar uteblir, förstörd pga kaos.
Citera
2022-05-14, 04:14
Medlem
BizarreReverends avatar
Ungefär så kan det bli. Om man skulle kalla det en konspiration,där Deep State,Ryssland,Kina och rika ledare tänkt att minska på världens befolkning. Så går det ju i den riktningen.
Citera
2022-05-14, 08:18
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nu går nog Sverige och Finland med i nato ganska omgående. Det var något jag inte såg komma, ej heller att kriget skulle vara såhär länge. Många är nog med mig i dessa tankar, oavsett vilken sida man bekänner sig till.

Men snart blir det enligt FN lite svårt få maten att räcka till globalt, och Ukraina måste snarast börja leverera spannmål innan miljontals människor hamnar i svält. https://edition.cnn.com/europe/live-...75dbfc16f00c1c

Kommer andra länder eller koalitioner se detta som ett tecken på att de måste ge sig in i kriget? Om nato skulle skicka styrkor lär ju det lokala kriget vara slut relativt omgående, men ett globalt scenario med storskaligt världskrig vara annalkande.

Va? Jag kommer dricka skumpa och kolla på eurovision, vad ä detta?
Citera
2022-05-14, 09:42
Medlem
wwrs avatar
Hungernöd kan absolut finnas på programmet. Det har jag skrivit i flera år på bl.a Flashback.

Bill Gates köpte in sig i läkemedelsaktier före 2010. 2015 höll han TED-talk om epidemier. Corona är historia. Nu har Bill blivit USA:s störste ägare av jordbruksmark. Vetepriset har stigit under kriget.

World Food Program fick Nobelpriset 2020. Lokala ICA:n har fått order att sätta upp skyltar om matåtervinning.

Greta Thunberg var smal som en sticka innan hon stoppades undan eftersom hennes husse EU bestämde sig för att sluta sänka CO2 och istället höija CO2 med Coronapaketen. (Varför skall en klimataktivist annars vara trådsmal?)

EU:s förebild Sovjet körde hungersnöd/Holodomor mot Ukraina. Nu svälter EU oss på energi. En logisk följd är livsmedelsbrist.

Hungersnöd är vad regimen vill. De europeiska länderna måste försvagas så att EU kan kontrollera dem.

finankris -> eurokris -> klimatkris -> flyktingkris -> Coronakris -> energikris -> krig

EU försöker hela tiden lösa sina kriser genom att uppfinna nya, ännu värre kriser som får de tidigare att förblekna. Det är ingen hållbar taktik, men så jobbar EU.

Givetvis blir det livsmedelskris. Mycket tyder på det i alla fall.
Senast redigerad av wwr 2022-05-14 kl. 10:10.
Citera
2022-05-14, 14:19
Medlem
MyJustices avatar
Kriget i Ukraina har hela tiden handlat om att försvåra matförsörjningen ..
Det är vad kriget handlar om ..
Svält ledar till mer krig .
Så målet är ett större krig inom Eoropa .
Vem som vill detta då ...
Jo de rikaste i världen . i Samarbete ..
de skulle tjäna nåt enortm på detta
Både politiskt och ekon omiskt
Slutresultatet blir
The great reset
Citera
2022-05-14, 14:23
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Kriget i Ukraina har hela tiden handlat om att försvåra matförsörjningen ..
Det är vad kriget handlar om ..
Svält ledar till mer krig .
Så målet är ett större krig inom Eoropa .
Vem som vill detta då ...
Jo de rikaste i världen . i Samarbete ..
de skulle tjäna nåt enortm på detta
Både politiskt och ekon omiskt
Slutresultatet blir
The great reset

man vill svälta folk är planen ja, bill gates är den största farmägaren i usa, undrar varför bönderna får betalt för att bränna sönder det som går att odla ? allt om kriget man ser o hör i tv är bara ett skådespel, det riktiga kriget är det som sker bakom stängda dörrar som vi inte ser.

europa kommer gå under framöver , vi kommer få en flykting våg av sällan skådat slag vi inte sett tidigare i historien.
Senast redigerad av swebarb 2022-05-14 kl. 14:28.
Citera
2022-05-14, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nu går nog Sverige och Finland med i nato ganska omgående. Det var något jag inte såg komma, ej heller att kriget skulle vara såhär länge. Många är nog med mig i dessa tankar, oavsett vilken sida man bekänner sig till.

Men snart blir det enligt FN lite svårt få maten att räcka till globalt, och Ukraina måste snarast börja leverera spannmål innan miljontals människor hamnar i svält. https://edition.cnn.com/europe/live-...75dbfc16f00c1c

Kommer andra länder eller koalitioner se detta som ett tecken på att de måste ge sig in i kriget? Om nato skulle skicka styrkor lär ju det lokala kriget vara slut relativt omgående, men ett globalt scenario med storskaligt världskrig vara annalkande.

Du fattar väl vilken flykting våg som ligger runt hörnet pga allt detta? Detta är en del av det globala målet
Citera
2022-05-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Personligen inte särskilt oroad då jag har ganska stora mängder mjöl av olika sorter samt torrjäst hemma. Så någon nöd för min familj på bröd, och pasta lär det inte bli i första taget. Bakar redan 70 procent av allt bröd vi äter hemma, så skulle inte bli någon enorm skillnad.

Dessutom är frysarna fyllda till bredden med kött, fågel och fisk så ingen fara med proteinet heller på ett bra tag. Värre såklart med färska produkter som mjölk, grädde, smör och ägg, men utgör ju ingen direkt livsfara. I värsta fall har jag torrmjölk och lite annat frystorkat.

Som sagt, fler borde ha en beredskap hemma. En vanlig klädkammare eller ett källarförråd räcker för en hel familj säker 6 månader till ett år om man planerar väl.

Värre om vi ser en total kollaps där vi inte har tillgång till vatten och ström. Det tror jag dock är extremt osannolikt, men har så klart även viss beredskap för det i form av gasol och vattenförvaring samt vattenfilter.
En viss beredskap är ju inte av ondo. Själv var jag utan ström i tre dagar en vinter för några år sedan. Inte roligt det skall erkännas men ingen större skada skedd heller. Sverige är ju dessutom en del i det intrigerade Europa så drabbas vi drabbas Europa som helhet. Men vi drabbas ju inte då det är bara katastroftänk av olyckskorparna.
Förr stod ju en udda filur er i något gathörn och deklarerade jorden och mänsklighetens undergång typ någon fredag den 13. kl 00.00.
Citera
2022-05-14, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
En viss beredskap är ju inte av ondo. Själv var jag utan ström i tre dagar en vinter för några år sedan. Inte roligt det skall erkännas men ingen större skada skedd heller. Sverige är ju dessutom en del i det intrigerade Europa så drabbas vi drabbas Europa som helhet. Men vi drabbas ju inte då det är bara katastroftänk av olyckskorparna.
Förr stod ju en udda filur er i något gathörn och deklarerade jorden och mänsklighetens undergång typ någon fredag den 13. kl 00.00.
Hahaha, det stämmer bra! Idag sitter samma filurer på flashback och överensstämmer i varandras åsikter. I en bra värld så sprider internet kunskap och driver världen framåt. I en dålig värld så sprider den galenskap av filurerna från gathörnen. De är inte många, men de syns och de hörs.
Citera
2022-05-14, 16:02
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
man vill svälta folk är planen ja, bill gates är den största farmägaren i usa,

vad menar du med största farmägaren?
Citera
2022-05-14, 17:44
Medlem
Cleburnes avatar