Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det här är ju redan uträknat enligt Agenda 2030. Vi måste minska matproduktionen och antalet människor i världen för att klara klimatmålen och kunna genomföra den nya ekonomiska omställningen. Redan på 1980-talet varnades det för en kraftig befolkningsökning som ökar svälten och förstör klimat osv.
Befolkningen måste minska med minst en tredjdel menade man då och nu är det närmare två tredjedelar som måste bort för att klara klimatmålen enligt vissa pragmatiska forskare.

Hindret har varit hur man väljer ut vilka som ska dö enligt en moralisk etisk formel. Pandemier och krig har varit säkra kort till snabb befolkningsminskning. Svält blir mera utdraget och är inte att föredra om man vill ha en snabb befolkningsminskning.
Svaret på frågan är att man troligen kommer att tvinga till sig ett utvidgat krig för annars kommer inte beräkningarna att stämma.

Exakt… Att folket inte ser detta ännu, med så jävla mkt bevis. Obegripligt. Inte konstigt att det har varit så lätt att indoktrinera och hålla folk sovande. Folk är ju korkade
Citera
2022-05-15, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Va? Jag kommer dricka skumpa och kolla på eurovision, vad ä detta?

Därför du också sover… Ditt fokus är på triviala saker när ändringen sker, och du märker den inte. För du tittar på Masked Singer istället.

Precis så man vill ha det.

Fokus nu är på Johnny Depp rättegången. Men ingen skriver om alla matlager som brinner
Citera
2022-05-15, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Är nog rätt säker att på -80 talet ville regeringen att det skulle födas fler barn än vad det gjordes. Ingen som helst varning om för många barn fanns då, snarare motsatsen. När det inte lyckades började importen av främmande kulturer.

Du tänker bara Sverige
Detta är globalt.
Varningar började komma 50 talet.
Allmänt känt på 70 talet.
Citera
2022-05-15, 10:06
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hungernöd kan absolut finnas på programmet. Det har jag skrivit i flera år på bl.a Flashback.

Bill Gates köpte in sig i läkemedelsaktier före 2010. 2015 höll han TED-talk om epidemier. Corona är historia. Nu har Bill blivit USA:s störste ägare av jordbruksmark. Vetepriset har stigit under kriget.

World Food Program fick Nobelpriset 2020. Lokala ICA:n har fått order att sätta upp skyltar om matåtervinning.

Greta Thunberg var smal som en sticka innan hon stoppades undan eftersom hennes husse EU bestämde sig för att sluta sänka CO2 och istället höija CO2 med Coronapaketen. (Varför skall en klimataktivist annars vara trådsmal?)

EU:s förebild Sovjet körde hungersnöd/Holodomor mot Ukraina. Nu svälter EU oss på energi. En logisk följd är livsmedelsbrist.

Hungersnöd är vad regimen vill. De europeiska länderna måste försvagas så att EU kan kontrollera dem.

Givetvis blir det livsmedelskris. Mycket tyder på det i alla fall.
Eventuell hungersnöd orsakas av den döende mongolen Vladimir Putin, besviken över att han är ännu en dålig ledare för Ryssland.
Allt annat är trams.
Citera
2022-05-15, 11:06
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Personligen inte särskilt oroad då jag har ganska stora mängder mjöl av olika sorter samt torrjäst hemma. Så någon nöd för min familj på bröd, och pasta lär det inte bli i första taget. Bakar redan 70 procent av allt bröd vi äter hemma, så skulle inte bli någon enorm skillnad.

Dessutom är frysarna fyllda till bredden med kött, fågel och fisk så ingen fara med proteinet heller på ett bra tag. Värre såklart med färska produkter som mjölk, grädde, smör och ägg, men utgör ju ingen direkt livsfara. I värsta fall har jag torrmjölk och lite annat frystorkat.

Som sagt, fler borde ha en beredskap hemma. En vanlig klädkammare eller ett källarförråd räcker för en hel familj säker 6 månader till ett år om man planerar väl.

Värre om vi ser en total kollaps där vi inte har tillgång till vatten och ström. Det tror jag dock är extremt osannolikt, men har så klart även viss beredskap för det i form av gasol och vattenförvaring samt vattenfilter.

Vill någon skapa oreda i vår del av världen så är det ju ganska givet att de ger sig på strömtillförseln det första de gör. Kyl och frys ryker direkt och så blir de flesta lägenhetspreppers tvingade att gnaga pastan de bunkrat i någon garderob.
Citera
2022-05-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nu går nog Sverige och Finland med i nato ganska omgående. Det var något jag inte såg komma, ej heller att kriget skulle vara såhär länge. Många är nog med mig i dessa tankar, oavsett vilken sida man bekänner sig till.

Men snart blir det enligt FN lite svårt få maten att räcka till globalt, och Ukraina måste snarast börja leverera spannmål innan miljontals människor hamnar i svält. https://edition.cnn.com/europe/live-...75dbfc16f00c1c

Kommer andra länder eller koalitioner se detta som ett tecken på att de måste ge sig in i kriget? Om nato skulle skicka styrkor lär ju det lokala kriget vara slut relativt omgående, men ett globalt scenario med storskaligt världskrig vara annalkande.

Ge sig ut i krig pga att ingen får äta Skogaholms limpa? Vad är det jag läser?
Citera
2022-05-16, 01:01
Medlem
geir44s avatar
Thomas Malthus fick vänta ett tag.

Club of Rome 1973, limits to growth. De kan ha haft rätt i sina spådomar. Men blev avvisade.
Senast redigerad av geir44 2022-05-16 kl. 01:24.
Citera
2022-05-16, 08:47
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Du tänker bara Sverige
Detta är globalt.
Varningar började komma 50 talet.
Allmänt känt på 70 talet.

Ok så varför har vi skickat läkemedel till 3:e världen om inte för att de ska leva längre, är bara snicksnack det som du anför.

Har varit i 3:e världen inte ett enda ljud om att det ska vara någon begränsning i barnafödandet där.

Det som du påstår är allmänt känt.
Citera
2022-05-16, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Vill någon skapa oreda i vår del av världen så är det ju ganska givet att de ger sig på strömtillförseln det första de gör. Kyl och frys ryker direkt och så blir de flesta lägenhetspreppers tvingade att gnaga pastan de bunkrat i någon garderob.

Nja, de flesta preppers har förhoppningsvis förstått att gasol samt gasolkök är ganska vitala delar i en god beredskap. Att bli utan el är såklart värre och ganska få har nog investerar i Goal Zero och liknande produkter. Har det förvisso det själv för att kunna driva kyl/frys men tror knappast det är något som finns i varje hushåll.
Citera
2022-05-16, 10:48
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Ge sig ut i krig pga att ingen får äta Skogaholms limpa? Vad är det jag läser?

Snacka om att vara ingrodd i sina vanor.
När hungern slår till globalt och det inte finns någon mat. Låt dem äta bakelser?
Citera
2022-05-16, 10:50
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nu går nog Sverige och Finland med i nato ganska omgående. Det var något jag inte såg komma, ej heller att kriget skulle vara såhär länge. Många är nog med mig i dessa tankar, oavsett vilken sida man bekänner sig till.

Men snart blir det enligt FN lite svårt få maten att räcka till globalt, och Ukraina måste snarast börja leverera spannmål innan miljontals människor hamnar i svält. https://edition.cnn.com/europe/live-...75dbfc16f00c1c

Kommer andra länder eller koalitioner se detta som ett tecken på att de måste ge sig in i kriget? Om nato skulle skicka styrkor lär ju det lokala kriget vara slut relativt omgående, men ett globalt scenario med storskaligt världskrig vara annalkande.

Livsmedelsbrist drabbar bara de fattiga länderna. Där blir det kris och upplopp.
Citera
2022-05-16, 11:22
Avstängd
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det här är ju redan uträknat enligt Agenda 2030. Vi måste minska matproduktionen och antalet människor i världen för att klara klimatmålen och kunna genomföra den nya ekonomiska omställningen. Redan på 1980-talet varnades det för en kraftig befolkningsökning som ökar svälten och förstör klimat osv.
Befolkningen måste minska med minst en tredjdel menade man då och nu är det närmare två tredjedelar som måste bort för att klara klimatmålen enligt vissa pragmatiska forskare.

Hindret har varit hur man väljer ut vilka som ska dö enligt en moralisk etisk formel. Pandemier och krig har varit säkra kort till snabb befolkningsminskning. Svält blir mera utdraget och är inte att föredra om man vill ha en snabb befolkningsminskning.
Svaret på frågan är att man troligen kommer att tvinga till sig ett utvidgat krig för annars kommer inte beräkningarna att stämma.

Vi kan ju börja med att utvisa alla negrer, araber och hazarer från Sverige.
Har hört att länder som Somalia eller Afghanistan endast släpper ut några procent CO2 per skalle, i jämförelse med Sverige.
Vilken enorm skillnad detta skulle göra för klimatet!
Senast redigerad av Hultabultan 2022-05-16 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in