2022-05-16, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schmeisser
Jag tror inte vi blir invaderade, vi blir helt sönderbombade vid en konflikt. Varför skulle Ryssland ens vilja ta i det helt degenerade Sverige med tång? Mata orcherna? Finns inte ett skit kvar om man inte vill sitta under en vindsnurra med en hysterisk tokfeminist till granne eller en förnedringsrånande störd blatte som eldar och skjuter på allt och alla.

Det är det rimliga. Sverige kan nog slås ut lätt. Att bomba Forsmarks kärnkraftverk vore ju intressant att se vad som händer då. Härdsmälta?

"Ryssland placerar ut kärnvapen-artilleri mot Finland"
https://www.youtube.com/watch?v=1fGEM-QGzwg

Men NATO-anhängarna vill ju ha det såhär, tydligen. Socialdemokraterna och de politiserade myndigheterna i skit-sverige vill ha sin yttre fiende, så att svenska folket ska glömma bort just sitt eget makthavar-pack.
Senast redigerad av Skevsosse 2022-05-16 kl. 21:06.
Citera
2022-05-16, 20:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja och min poäng var att de inte ljög om vad som skulle hända om inte deras »säkerhetsförslag« bifölls.

Vi kommer kanske inte mycket längre. Jag menar på att Ryssland nästan alltid ljuger och manipulerar och de gör detta medvetet.

https://www.dn.se/varlden/expert-log...sk-krigforing/
Citera
2022-05-16, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Det är det rimliga. Sverige kan nog slås ut lätt. Att bomba Forsmarks kärnkraftverk vore ju intressant att se vad som händer då. Härdsmälta?

"Ryssland placerar ut kärnvapen-artilleri mot Finland"
https://www.youtube.com/watch?v=1fGEM-QGzwg

Men NATO-anhängarna vill ju ha det såhär, tydligen. Socialdemokraterna och de politiserade myndigheterna i skit-sverige vill ha sin yttre fiende, så att vi glömmer bort just vårt eget makthavar-pack.
Finns inget försvar mot rysslands hypersonic missiler så då kan man fråga sig vad vi ska med NATO till? Verkar mest som man har slut på ideer hur man ska mjölka befolkningen på pengar.
Citera
2022-05-16, 21:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vi kommer kanske inte mycket längre. Jag menar på att Ryssland nästan alltid ljuger och manipulerar och de gör detta medvetet.

https://www.dn.se/varlden/expert-log...sk-krigforing/

Ja det är propaganda, rena lögner, omskrivningar och försköningar, högt och lågt på ett för ryska folket ohälsosamt sätt. En normal ledare hade på ett helt annat sätt förvaltat det läge som Ryssland faktiskt hade och mer sett till inre angelägenheter än andras angelägenheter.
Citera
2022-05-16, 21:07
Medlem
Taco-Pacos avatar
Då var det slut med allt NATO-snacket, då turkskurken Erdogan precis sa att han kommer lägga in veto för ett Svenskt inträdde i NATO. Tycker denna tråden kan lika gärna läggas ner nu.
Citera
2022-05-16, 21:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vi tycker tydligen olika.

Jaha du tycker alltså att Sverige har blivit invaderat som alliansfritt?
Citera
2022-05-16, 21:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taco-Paco
Då var det slut med allt NATO-snacket, då turkskurken Erdogan precis sa att han kommer lägga in veto för ett Svenskt inträdde i NATO. Tycker denna tråden kan lika gärna läggas ner nu.

Jag skulle nog inte fästa så stort avseende på det uttalandet i detta läge.
Citera
2022-05-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Vad yrar du om?
NATO är inte gratis, det kostar deg att vara med och göda Pentagons krigsindustri.
Citera
2022-05-16, 21:17
Medlem
cold17s avatar
Varför inte vara som Schweiz - rik och neutral? Varför är vi plötsligt oroliga och samtidigt gör Sverige till en måltavla för Ryssland? Kanske för att vi skickade effektiva vapen som slaktar ryska stridsvagnar i Ukraina? Ja, då är det förståeligt varför man är orolig för landets säkerhet.. Det är tragiskt att ett fritt och rikt land som Sverige ska bli beroende av EU och nu även NATO..
Citera
2022-05-16, 21:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jaha du tycker alltså att Sverige har blivit invaderat som alliansfritt?

Inte nu men jag anser att risken finns i framtiden.
Citera
2022-05-16, 21:22
Medlem
Citat:
Inte nu men jag anser att risken finns i framtiden.
Vi är redan invaderade av Mena, vilka fler ska invadera oss och varför?
Citera
2022-05-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmeisser
NATO är inte gratis, det kostar deg att vara med och göda Pentagons krigsindustri.

Vad har det med hypersoniska robotar att göra?

Mycket billigare än att rusta egna försvaret till samma nivå(vilket inte ens är realistiskt) som man får med ett gemensamt NATO försvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in