Citat:
Ursprungligen postat av
UndeadNinja
Om någon blir ledsen eller illa berörd, kanske tom kränkt så är det väl bättre att förhindra det?
Man måste liksom inte bränna en koran i en demokrati. Demokratin hade fungerat så mycket bättre om dansken hade utvisats och vi hade förbjudit sådant som retar upp muslimer.
Ska polisen tvingas att bli misshandlade och kanske tom mördade bara för att Paludan ska måla Muhammed?
Ska skattebetalarnas pengar verkligen behöva gå till följden av att Paludan ska måla Muhammad?
Nej, sitt ner med imamerna istället och upprätta lagar som gör dem nöjda så att de inte behöver ha det så jobbigt att leva i Sverige.
Tänk dig själv att du flyr undan bomber och kulsprutor för att sedan hamna direkt in i rasism och nazism. Inte så trevligt och klart att de blir arga och besvikna då.
Nej om man ska alltid tänka på folks känslor kan man inte kritisera eller ifrågasätta någon eller något . Kommer alltid finnas folk som tar illa upp och inte vill att man ska kunna diskutera ett visst ämne
nej håller med om att bränna böcker är löjligt men ska ändå inte vara förbjudet. Om jag har köpt en bok för mina egna pengar har jag rätt att bränna den om
jag vill.
det som är av poängen varför han gör dessa saker . Om inte muslimer reagerade på det skulle det inte vara ”kul” eller ” intressant ” att varken bränna koranen eller måla av profeten.
Är en ohälsosam ologisk och idiotiskt reaktion på något så löjligt. Som du sa vettigare att sitta och diskutera religionen sakligt istället.
nej muslimer ska inte ha specialbehandling eller speciella lagar . i sverige /flesta europeiska länder har vi kristna grundregler samt egna lagar som alla ska anpassa sig till . Vill man inte följa våra lagar kan man åka till länder vars lagar är mer passande
man ska ta seden dit man kommer , man ska respektera landets lagar och sociala regler . om jag åker till irak såklart jag inte kommer dricka alkohol och skända koranen . Nej såklart inte okej att utstå rasism ( återigen islam är inte en ras)
men islam är inte heller helt fri när
det kommer diskriminering mot folk som
tycker och tänker olika. Samt islam är inte toleranta för vissa målgrupper heller . så både ”rasister ” och ”islamister ” får nog rannsaka sig själva.