2022-05-20, 10:26
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
En handfull dårar. Det är förväntat. Samma idioter som hyllar Trump, tror på Q anon, Pizzagate, att vaccinet innehåller microchip, grafen, nanorobotar, o.s.v.

Nu har dom lyckats fantisera ihop någon dynga som gör att dom stödjer Ryssland och tror att Ukraina är nazister.

Det är ett fåtal dårar. Att dom skriker högt gör inte att dom blir fler, bara för att dom försöker framstå som fler.

Samma tendenser ser vi från den skocken särskole-troll som spammar det här forumet dygnet runt med pro-rysk dynga.
Jag hyllar Trump. Är jag en idiot?
Citera
2022-05-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Jag hyllar Trump. Är jag en idiot?
Personkult överlag är idioti oavsett om man hyllar Trump, macron, Putin, zelensky, Greta eller Jordan B.
Citera
2022-05-20, 10:39
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Personkult överlag är idioti oavsett om man hyllar Trump, macron, Putin, zelensky, Greta eller Jordan B.
Eller Jesus?
Citera
2022-05-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
När människor inte ser något annat val än t ex Trump så är det klart han blir hyllad. Ordet "personkult" t ex målar upp en bild av att hans följare är hjärntvättade och följer/lyder Trump vad han än säger.

Så är det inte, imo.

Skulle Trump säga något kontroversiellt så skulle han tappa många följare direkt. Så frågan är vem som styr vem...?
Citera
2022-05-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Eller Jesus?
Ja religiös personkult är om möjligt ännu värre.
Citera
2022-05-20, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollStrategen
När människor inte ser något annat val än t ex Trump så är det klart han blir hyllad. Ordet "personkult" t ex målar upp en bild av att hans följare är hjärntvättade och följer/lyder Trump vad han än säger.

Så är det inte, imo.

Skulle Trump säga något kontroversiellt så skulle han tappa många följare direkt. Så frågan är vem som styr vem...?
Trump säger och gör kontroversiella saker hela tiden och de som följer honom ursäktar det beteendet som en trogen skara.
Men givet ditt nick gissar jag att du redan vet det.
Citera
2022-05-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Och Google translate funkar sådär idag va?

Var det där ens lönt att skriva? Sitter på ett tåg och svarar via mobilen.
Citera
2022-05-20, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Jag tror du behöver uppdatera dig rätt kraftigt om precis hur våra rättigheter har begränsats och vad man ytterligare försöker begränsa. Vi är inte alls så fria som du inbillar dig.

"Idiotiska texter" kan förvisso vara idiotiska texter men det kan också vara upplysning och information som ett hjärntvättat får* ännu inte förmått bearbeta. Samma text presenterad för mig 2002 eller 2022 skulle jag betraktat helt olika. Var jag smartare och mer upplyst tidigare eller är jag det nu? Det är frågan det.

*Innan du går i försvarsställning och ska kalla mig rysstroll och "putler-älskare" och alla andra larviga påhopp så ska du veta att jag i likhet med många andra här som ni har ett horn i sidan till OCKSÅ varit ett hjärntvättat får. Att bryta sig fri från hjärntvätten är både det bästa och det sämsta jag gjort. Dock överväger fördelarna, för vem vill egentligen leva i en lögn? När du är ensam med dina egna tankar eller du lägger huvudet ner på kudden för sista gången, är det verkligen ok med ditt inre jag att du tillåtit dig själv att ha varit lurad?

Nu anser inte jag att våran demokrati är perfekt eller ännu mer att vårat debattklimat är perfekt på något sätt.

Det finns olika sätt att mäta demokrati och Sverige får höga betyg i dessa mätningar men inte Max och dessutom har vårat betyg faktiskt sjunkit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index

Att vi trots all har har demokrati i Europa är Storbritanniens lämnande av EU ett bevis för.

Sedan dina kommentarer och att de som inte håller med dig är hjärntvättade får och inte blivit upplysta är ju ett fattigt sätt att argumentera.

Jag har läst alldeles för mycket av dessa teorier och världsbilder. Jag hör vad du säger förstår hur du tänker och jag väljer med öppet sinne att välja en annan väg.

Finns det ett pris för den väg jag fördrar? Givetvis men jag anser det med god marginal värt priset.

Om du nu anser att du vaknat upp ur lögnen så måste du fråga dig själv: när så många inte delar min uppfattning och mina teorier kan det inte vara så att jag i själva verket lämnade sanningen och trädde in i lögnens rike?
Citera
2022-05-20, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Om du menar att du själv pga av dina enkelspåriga och rätt infantila resonemang hör hemma i en diktatur så är det ju någon slags självinsikt ändå även om den också är felaktig.

Om du menar min text så är du i vanlig ordning ute och reser, dina åsikter hur korkade och dåligt underbyggda de än må vara får lov att luftas i en demokrati.

Sedan kan du inte förvänta dig att alla kommer hålla med dig vilket också är ett kännetecken i en demokrati, debatt, motargument och olika perspektiv.

Ja du får tycka vad du vill, man förstår rätt tydligt att du vill leva i ett samhälle där alla som är ”idioter” dvs tänker olikt dig, bör fängslas och skickas iväg till arbetsläger.
Citera
2022-05-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Läs inlägg 15 vad du själv skriver om diktator. Du är så pinsam i dina svar i tråden. Förstår din frustration när vi andra sågar dina inlägg vid fotknölarna. Men vänd inte din ilska mot oss, fundera istället på vad du skriver för trams

Sågar inlägg? För att såga måste du kunna tänka, allt det du skriver är som taget från Aftonbladet…
Citera
2022-05-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Ja du får tycka vad du vill, man förstår rätt tydligt att du vill leva i ett samhälle där alla som är ”idioter” dvs tänker olikt dig, bör fängslas och skickas iväg till arbetsläger.

Det du beskrev är ju Ryssland, anledningen till att jag anser vårat stöd för Ukraina är viktigt samt vårat medlemskap i Nato är just för att jag INTE vill ha ett sådant samhälle.

Frihet är inget självklart utan den måste försvaras.
Citera
2022-05-20, 12:24
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oinar
Fler och fler ser igenom västs propagandalögner och förstår att Putin har rätt, jag kan också tänka mig att strida för Ryssland.

Bekymret är väl mest tankar som de du ger uttryck för här.

Att västländer har problem innebär ju inte, per automatik, att Putin har rätt. Det är liksom ett tankefel, likadant som om någon avskyr MSM och istället enbart läser icke-MSM media. Vi serveras lögner, vinklingar och halvsanningar varje dag, oavsett om vi lyssnar på Magdalena Anderson, Vladimir Putin eller Joe Biden, och oavsett om vi helst läser DN, Aftonbladet, Fria Tider, Avpixlat eller Pravda.

Frågan är väl snarast vad som bevisligen fungerar bäst. Västs samhällssystem är överlägset allt Ryssland och/eller Sovjet presterat, och vi har avsevärt fler demokratiska rättigheter än ryssar. Det är faktum, oavsett om man, som jag, är skeptisk till våra västliga styren eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in