2022-05-20, 14:03
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Ja då känner du dig ball va? Annars är du som en liten rädd mus. Så du är en harig djävel. Det är därför just du vill in i NATO.

Som jag ser det så är det bättre att ryssen är rädd än att jag är det, bäste herr Sigmund Fröjd.
Citera
2022-05-20, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det blir inget NATO. Sverige kommer inte att kunna tillfredsställa Turkiet hur mycket de USA och NATO-kåta maktfullkomliga hyndorna än vill få in oss. Och oavsett vad USA försökte göra för att muta oss tillåter inte våra lagar att hjälpa Erdogan.

Tack och lov för Sveriges del. Men Finlands relation till Ryssland kommer att vara förstörd för alltid. Finland har ju lovat Ryssland att förbli neutral och aldrig alliera sig. Ryssland kommer aldrig kunna lita på Finland och kommer oavsett att rikta fler vapen mot finnarna.

Så går det när man gör en okunnig liten barnrumpa till statsminister som tror att hon leker i sandlådan när det handlar om utrikespolitik.

När har Finland lovat det?
Eller menar du "lova" som när Putin lovade att det bara var en militärövning innan man i stället startade ett fullskaligt krig?
Citera
2022-05-20, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Men alltså, är du intellektuellt ohederlig eller har du inte hängt med?

Regeringen har förbundit sig till att stödja kurdiska PYD i Syrien. Turkiet stödjer IS i Syrien.

Det är ett gigantiskt proxykrig som pågår i Syrien, både USA och Ryssland är inblandade. Kurderna verkar vara rätt ok, framförallt är de bra på att bekämpa IS. Samtidigt är det lite principiellt tveksamt att Amineh Kakabaveh använde det som påtryckning: jag röstar på Maggan om ni stödjer PYD.

Nu kräver Turkiet i sin tur en massa av Sverige om de ska släppa in oss i NATO.
Det här visar ju hur tomt allt snack är om att det handlar om en försvarsallians mellan suveräna demokratier.

Men nu kan kurderna ligga risigt till i Sverige, om högerspökena får som de vill. Kolla här.

https://www.di.se/ledare/uppgorelsen...bor-rivas-upp/

Jo men nu nämnde jag väl ändå PKK och inget annat.
Citera
2022-05-20, 14:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det blir inget NATO. Sverige kommer inte att kunna tillfredsställa Turkiet hur mycket de USA och NATO-kåta maktfullkomliga hyndorna än vill få in oss. Och oavsett vad USA försökte göra för att muta oss tillåter inte våra lagar att hjälpa Erdogan.

Tack och lov för Sveriges del. Men Finlands relation till Ryssland kommer att vara förstörd för alltid. Finland har ju lovat Ryssland att förbli neutral och aldrig alliera sig. Ryssland kommer aldrig kunna lita på Finland och kommer oavsett att rikta fler vapen mot finnarna.

Så går det när man gör en okunnig liten barnrumpa till statsminister som tror att hon leker i sandlådan när det handlar om utrikespolitik.

Dessvärre kommer Erdoğan att vika ner sig. Han vill bara ha uppmärksamhet. I Finland är det presidenten som leder landet, alltså Sauli Niinistö.
Citera
2022-05-20, 14:10
Medlem
Citat:

Lovat ryssen?

Ryssen kanske ska börja hålla vad de lovar först?

Jävla Putin avsugare.
Citera
2022-05-20, 14:13
Medlem
Absolut borde vi inte gå med, ingen borde vara medlem

NATO uppfyller inget syfte utom att krigshetsa, samt att bibehålla det döende nuvarande status quo som finns
Citera
2022-05-20, 14:13
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Jo men nu nämnde jag väl ändå PKK och inget annat.

Nej, du skrev att Erdogan kanske var senil och försökte virra bort alltihop, hela problematiken.
Så där som övertygade NATO-anhängare väldigt gärna gör.
Liksom grumla vattnen.

Ja PYD anses (av vissa) vara en gren av PKK och Turkiet har terrorklassat dem (även USA tror jag).
Varför? Därför att de krigar mot IS som stöds av Turkiet.

Osäker på om USA stödjer IS i Syrien, men de har terrorklassat PYD, för att de inte försvarar USA:s intressen i Syrien.

ok, och här ska lilla Sverige in och kapa åt sig en del av Svarta Havet.
Och då tycker en del att kurderna går bra att offra.
Citera
2022-05-20, 14:15
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Dessvärre kommer Erdoğan att vika ner sig. Han vill bara ha uppmärksamhet. I Finland är det presidenten som leder landet, alltså Sauli Niinistö.

Erdogan vill ha vapen och att Sverige fördömer PYD.
Kanske lite kurdutlämningar.
Om det går bra med baltutlämningar går det väl bra med kurdutlämningar också.

Nämen skit i NATO nu snälla Svärje
Citera
2022-05-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Nej, du skrev att Erdogan kanske var senil och försökte virra bort alltihop, hela problematiken.
Så där som övertygade NATO-anhängare väldigt gärna gör.
Liksom grumla vattnen.

Ja PYD anses (av vissa) vara en gren av PKK och Turkiet har terrorklassat dem (även USA tror jag).
Varför? Därför att de krigar mot IS som stöds av Turkiet.

Osäker på om USA stödjer IS i Syrien, men de har terrorklassat PYD, för att de inte försvarar USA:s intressen i Syrien.

ok, och här ska lilla Sverige in och kapa åt sig en del av Svarta Havet.
Och då tycker en del att kurderna går bra att offra.

Jag undrade om han var senil eftersom han vill att Sverige ska terrorstämpla en organisation vilket redan gjordes för snart 40år sen, förstår du nu eller ska jag försöka förenkla?
Senast redigerad av Fyllskalle 2022-05-20 kl. 14:19.
Citera
2022-05-20, 14:32
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Jag undrade om han var senil eftersom han vill att Sverige ska terrorstämpla en organisation vilket redan gjordes för snart 40år sen, förstår du nu eller ska jag försöka förenkla?

Det behöver du inte göra eftersom Erdogans utspel går ut på att terrorstämpla t.ex Kakabaveh.
Resten är hårklyverier. Erdogan är politiker, han är högt uppsatt i en militärt stark nation, han gör påtryckningar av olika slag, han har koll på vad som är terrorstämplat och vad som inte är det, han stödjer en terrorstämplad organisation (IS) och han vill att Sverige slutar stödja PYD som är rätt bra på att bekämpa IS, så han påminner om att han anser att PYD är en gren av PKK.
Citera
2022-05-20, 14:36
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Lovat ryssen?

Ryssen kanske ska börja hålla vad de lovar först?

Efter WW2 skrev Finland på ett avtal om att hålla sig neutrala. Annars hade Ryssland tagit Finland.

Läs lite historia lilla fjant. Be din mamma läsa om du har svårt med svåra ord.
Citera
2022-05-20, 14:38
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Det var väl löften som Finland gav till Sovjetunionen? När Sovjet föll så försvann även förpliktelserna till denna union. Finland har aldrig litat på ryssarna. Det är därför man valde att behålla sitt försvar i stället för att som Sverige börja avveckla det. Nu har situationen ändrats och Sverige börjar stärka sitt försvar igen.

Det är sant. Det var till Sovjet. Efter unionen föll lovad NATO att inte expandera vidare och att inte hota Rysslands gränser.

Oavsett hur man tolkar och förklarar det så kan inte Ryssland lita på Finland eller något NATO-land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in