2022-05-20, 14:39
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
När har Finland lovat det?
Eller menar du "lova" som när Putin lovade att det bara var en militärövning innan man i stället startade ett fullskaligt krig?

Läs ovan.
Citera
2022-05-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Efter WW2 skrev Finland på ett avtal om att hålla sig neutrala. Annars hade Ryssland tagit Finland.

Läs lite historia lilla fjant. Be din mamma läsa om du har svårt med svåra ord.

Det avtalet upphörde att gälla för 30år sen, dags att vakna kanske?
Citera
2022-05-20, 14:43
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Dessvärre kommer Erdoğan att vika ner sig. Han vill bara ha uppmärksamhet.

Det tror jag inte. Turkiets inställning till PKK är ganska allvarligt. Att låta länder som är ovänligt sinnade mot Turkiet gå in i NATO skulle möjligen fungera om det inte handlade om det egna landets säkerhet.

Citat:
I Finland är det presidenten som leder landet, alltså Sauli Niinistö.

Jom det är väl sant. Sorgligt att gubben ska ha en sån enormt negativ och rasistisk inställning till Ryssland. Det främjar ju inte precis relationerna. USA har lindat även honom runt lillfingret.
Citera
2022-05-20, 14:49
Medlem
humanlifes avatar
Nato-medlemsskapet innebär en osäkrare framtid, mer fientlighet i vår del av världen och nästan fördubblade försvarskostnader.

Är det verkligen det vi behöver? Är det detta vi väljare har bett om?

Politikerna verkade få hybris när Natopropagandan lyckades få en majoritet av svenskarna att acceptera Nato. Bäst att smida medan järnet är varmt och ta vår del av ansvaret för att provocera Ryssland ännu mer.

Jag önskar att vi hade kloka, förnuftiga politiker som såg till människors bästa istället för att skapa konflikter.

Ut och demonstrera mot Nato!
Citera
2022-05-20, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Lovat ryssen?

Ryssen kanske ska börja hålla vad de lovar först?

Jävla Putin avsugare.

Du då, din regimlojala NATO-råtta där. För vad ska Ryssland "lova"? Ryssarna håller löften. Kom nu inte och dra med idioti om "vi invaderar inte" för ni är väl inga idioter? Det var i upptakten inför krig. Varför ska man då vara ärlig mot dina vänner för? Idioti.
Citera
2022-05-20, 15:10
Medlem
Citat:
Efter WW2 skrev Finland på ett avtal om att hålla sig neutrala. Annars hade Ryssland tagit Finland.

Läs lite historia lilla fjant. Be din mamma läsa om du har svårt med svåra ord.
Ja och Ryssland lovade att ej ingripa i Ukraina.
Lär dig lite historia putler sugare.
Citera
2022-05-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Du då, din regimlojala NATO-råtta där. För vad ska Ryssland "lova"? Ryssarna håller löften. Kom nu inte och dra med idioti om "vi invaderar inte" för ni är väl inga idioter? Det var i upptakten inför krig. Varför ska man då vara ärlig mot dina vänner för? Idioti.
Lovade att ej invadera Ukraina..
Citera
2022-05-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nato-medlemsskapet innebär en osäkrare framtid, mer fientlighet i vår del av världen och nästan fördubblade försvarskostnader.

Är det verkligen det vi behöver? Är det detta vi väljare har bett om?

Politikerna verkade få hybris när Natopropagandan lyckades få en majoritet av svenskarna att acceptera Nato. Bäst att smida medan järnet är varmt och ta vår del av ansvaret för att provocera Ryssland ännu mer.

Jag önskar att vi hade kloka, förnuftiga politiker som såg till människors bästa istället för att skapa konflikter.

Ut och demonstrera mot Nato!
Ut och demonstrera mot odemokratiska Ryssland som förgiftar och fängslar oppostion.

I ditt land Ryssland så får man fängelse om man demonstrerar din lilla fjant.
Citera
2022-05-20, 15:12
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Det är sant. Det var till Sovjet. Efter unionen föll lovad NATO att inte expandera vidare och att inte hota Rysslands gränser.

Oavsett hur man tolkar och förklarar det så kan inte Ryssland lita på Finland eller något NATO-land.

Det är vad Putin påstår. Men det finns såvitt jag vet inga dokument som stöder detta påstående. Om Ryssland litar på oss eller inte skiter jag ärligt talat i. Vi litar inte på dem heller, så det jämnar ut sig.
Citera
2022-05-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har du missat det så är du diskvalificerad från att ens diskutera.
Nej det har jag inte missat.
Vad länderna har deklarerat angående kärnvapen och baser på deras territorium får stå för dem och du får fråga dem varför de har valt att skriva så.
Det är väl som med Finlands Nato-option. De deklarerar något som redan finns, bara för att det är kul.

Men faktum kvarstår att Nato inte har befogenhet att köra över medlemsländernas vilja. Det finns inget magiskt som gör att Nato tar över beslutsrätten bara för att det är krig.
https://svtplay.se/video/35152259/na...ragor-och-svar 33:34.
Senast redigerad av DeepDepp 2022-05-20 kl. 15:31.
Citera
2022-05-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Det är vad Putin påstår. Men det finns såvitt jag vet inga dokument som stöder detta påstående. Om Ryssland litar på oss eller inte skiter jag ärligt talat i. Vi litar inte på dem heller, så det jämnar ut sig.

VSB avtalet eller YYA avtalet som det heter i Finland skrevs under 1948 och avslutades ömsesidigt av båda parter 1992, så oavsett vad som stod i det avtalet så har det inte gällt på 30år.
Citera
2022-05-20, 15:21
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Erdogan vill ha vapen och att Sverige fördömer PYD.
Kanske lite kurdutlämningar.
Om det går bra med baltutlämningar går det väl bra med kurdutlämningar också.

Hade jag fått bestämma hade han fått ALLA våra kurder. Ser inga fördelar med att hålla dessa under armarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in