Citat:
Ursprungligen postat av
Thegn
Alright, det verkar som du har rätt, kudos till dig.
Enligt Marcus Knutagårds dikt till George, kallades han även "Q" av vissa. Tycker det skulle vara märkligt att George/Q inte skulle ha berättat något om sin bakgrund som skulle kunna hinta om hans identitet. Någon borde sitta med mer information om var han kommer ifrån, hans bakgrund, vad som föranledde att han hamnade på gatan m m?
Ja, väldigt märkligt att han aldrig skulle ha behövt avslöja sin riktiga identitet. Om det är som du påstår, att okända människor brukar förvaras i flera år, är det extra uppseendeväckande att man redan begravt honom och inte forskat vidare i hans ursprung och identitet.
En hypotes skulle kunna vara att George/Q hade en eller flera anledningar till att inte avslöja vem han var (med lite fantasti kan det finnas en hop av anledningar varför människor vill leva inkognito). Men detta eventuella skäl visste isåfall endast George/Q själv.
Helt omöjligt att han skulle vara född på 30-talet. Jag tippar att det där med 60+ stämmer ganska väl.
Ja men alltså det är inget snack om saken. I Sverige så förvarar man okända kroppar i åratal innan dem begravs. Det är standard !!!
Tänk själv att du skulle bli begraven efter månader om du hittas ute. Alla står inte nära sina anhöriga med daglig kontakt. Din bror skulle sen efter 4,5 månader få reda på att du redan blivit begraven och dessutom som oidentifierad. Detta har inte hänt i Sverige en ända gång på över 100 år !
Denna historien väcker bara frågor om vem den såkallade George egentligen var..
varför höll sig "gömd" i 40 år?
Myndigheter och media..
Varför begravs han efter ringa 4 månader ?
Varför försöker man inte identifiera honom ?
Aja då får vi väl göra jobbet själva.
Någon i Malmö bör ha tagit en bild på honom under alla dessa år. JAg såg när jag bodde vid triangeln denna mannen nästan dagligen. Jag har för mig att han hade lite ärrad hud, mustache , svart mössa, svart dunjacka, cigg i truten, mumlade ofta för sig själv. Har ingen en bild på honom att dela så att vi kan sprida den på nätet?
Detta mannen George och myndighters agerande borde vara årets hittills största snackis. Men dem ända intressrade kan fylla 5 sidor på flashback. Detta är patetiskt...