• 1
  • 2
2022-05-26, 08:44
Medlem
stom72s avatar
Under varje "trådrubrik" på detta forum finns numer det sataniska pentagrammet, det som hittas i pannan på den androgyna geten BAPHOMET samt på minst 60! av världens "flaggor".
Varför är det så och varför bör det/bör det inte vara så?

Tacksam för ev. "feedback".
2022-05-26, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Under varje "trådrubrik" på detta forum finns numer det sataniska pentagrammet, det som hittas i pannan på den androgyna geten BAPHOMET samt på minst 60! av världens "flaggor".

Det är ju inget pentagram...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pentagram

Det är en stjärna som du kan klicka på för att markera tråden som favorit.
2022-05-26, 08:54
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det är ju inget pentagram...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pentagram

Det är en stjärna som du kan klicka på för att markera tråden som favorit.

Det är ett pentagram.
Dess utformning bestäms av den äldsta grenen inom matematiken, geometrin.

Stjärnor är något helt annat, dessa har du långt ovan ditt huvud, på himmlavalvet.
2022-05-26, 08:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Det är ett pentagram, men inte ett s.k sataniskt pentagram eftersom dessa alltid har en spets nedåt (flashbacks har två nedåt och en uppåt - då är det en vanlig femuddig stjärna).
2022-05-26, 09:00
Medlem
Citat:
Det är ett pentagram.
Dess utformning bestäms av den äldsta grenen inom matematiken, geometrin.

Stjärnor är något helt annat, dessa har du långt ovan ditt huvud, på himmlavalvet.
Om det är djävulen du är rädd för så kan du vara lugn. Pentagram med en uppvänd stjärna symboliserar ett skydd, den uppochner vända stjärnan sägs hylla djävulen. Men du måste komma ihåg att kristendomen har tagit vår esoteriska kunskap och förvridigt den för att gynna sig själva.
2022-05-26, 09:19
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är ett pentagram, men inte ett s.k sataniskt pentagram eftersom dessa alltid har en spets nedåt (flashbacks har två nedåt och en uppåt - då är det en vanlig femuddig stjärna).

Igen, en stjärna är en stjärna och ett pentagram är ett pentagram.

Är en apelsin en lyftkran?

Jag kan sitta vid mitt köksbord och ta ett vitt papper och därpå rita en rektangel och hävda att jag ritat min kylskåpsdörr på nämnda papper, men oavsett vad jag hävdar så är rektangeln en rektangel och kylskåpsdörren fortsätter att vara en kylskåpsdörr.
2022-05-26, 09:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Igen, en stjärna är en stjärna och ett pentagram är ett pentagram.

Är en apelsin en lyftkran?

Jag kan sitta vid mitt köksbord och ta ett vitt papper och därpå rita en rektangel och hävda att jag ritat min kylskåpsdörr på nämnda papper, men oavsett vad jag hävdar så är rektangeln en rektangel och kylskåpsdörren fortsätter att vara en kylskåpsdörr.

Vadå ”igen”? Jag höll ju med om att det är ett pentagram (dvs en femuddig stjärna) - men förklarade att det inte är ett sataniskt pentagram, då måste det rotera 180 grader så endast en spets pekar nedåt…
2022-05-26, 09:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du forsätter använda begreppet "stjärna" och jag försöker förklara skillnaden mellan geometriska symboler och himlakroppar.
En stjärna är även en välkänd grafisk symbol som oftast framställs fem- eller sexuddig.detta vet du förstås men du har bestämt dig för att tramsa och då finns det ju inte mycket man kan göra åt den saken…

Citat:
Ja, jag är klar över att det inte är ett inverterat pentagram men att det likt förbålt sitter i pannan på geten BAPHOMET så det är allt annat än frid och fröjd över det.
Ändå skrev du i trådstarten att det är ett sataniskt pentagram trots att du påstår att du var medveten om att det inte alls är ett sataniskt pentagram?
2022-05-26, 09:42
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Som förklarats i tråden är inte alla femuddar djävulistika. De som är röda är det. Kommunisternas symbol är smärtsam att se på Tuffe Uffes keps men historielösheten och aningslösheten i Sverige är så stor att högste moderathönset går runt och flashar symboler för folkmord (...som nassarna numerärt aldrig lyckades ta rygg på, trots industriellt fokus).

Somliga dyrkar Mr. Lee A. Iaccoca istället: Du finner om du är observant femuddsstjärnor på bilträffar.
2022-05-26, 09:47
Medlem
Citat:
Skydd för vem? Från vad?

Kristus Jesus "gynnade" aldrig sig själv, han genomled tortyrdöden för våra synders skull.

Om du upplever att Kristus "tagit" något från dig så är det nog någon som inte följer Kristus Jesus som gjort det och du bör istället ställa denne någon mot väggen.
Om du inte vet från vem eller vad den skyddar så har du ingenting att vara rädd för och du behöver inte längre bry dig om det är ett "djävuls" Pentagram, skyddsymbol eller en stjärna. Din Jesus skyddar ju dig, lycka till.

Du vet att Jesus aldrig gynnade sig själv, för du har läst det i en ihopsamling av historier som ursprungligen kommer ifrån en polyteistisk syn på naturgudar, förvridet till sin egen vinning och ihopsatt av kyrkan. Som etablerade sig i runt om i världen med hjälp av fulspel, fiffel och våldtäkter. Allt för makten.

Lycka till, du är på rätt väg.
2022-05-26, 10:13
Medlem
Jordgubbes avatar
Vadå "under varje trådrubrik", vad är det för "pentagram" ni pratar om, varför inte konkretisera. Det finns en symbol på sidan regler, alltså detta ("knowledge is power") som ju inte är nåt pentagram.
2022-05-26, 10:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Stjärnan är faktiskt rättvänd, en helt vanlig femuddig stjärna.

Om den varit upp-o-ner hade den haft "hornen upp" och då varit satanisk. Du vet, som man brukar se i mångas fönster till jul. En tillbedjan till demoniske medhjälparen Julbocken.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in