Citat:
Ursprungligen postat av
Yggdrasil12
Alltså som sagt vad är fel med det?
Bor de nära arbetet ?
Gör de saker o ting tillsammans mycket på fritiden?
Är familjen rik?
Är bröderna rik?
Vem vet de kan studerade till läkare som är minst 12 års utbildning de lär kosta skjortan.
Ne jag ska inte säga något som jag inte vet någonting om alls.
Samtidigt tänker man ju på fattig Sverige förr i tiden då en bondgård hade typ , eller ja kanske låter fel formulerat. Men tänk alla vi barn i bullerbyn. Eller Emil I Lönneberga då allt o alla i familjen hjälpte till . Men som sagt va väl andra förutsättningar
När man flyttar beror naturligtvis på omständigheterna.
Har en kompis som bor med sin mor forfarande han är 53, men sen är väl frågan om han bor hos henne eller tvärt om.
Hans föräldrar råkade ut för en olycka när han var 20 och bodde "Hemma" pappan dog och mamman blev handikappad så hon behöver hjälp.
De har ett företag i närheten som han driver så de bor kvar i "Ursprungshemmet".
Annars så är det väl dags att flytta när man är självförsörjande eller när man börjar studera på annan ort.
Själv flyttade jag när jag fylde 18( Köpte min lägenhet samma dag men bodde hemma en dryg vecka när jag reparerade upp lägenheten).
Min dotter flyttade från sin mor innan hon fyllt 16 för att plugga på det gymnasium hon ville gå på.
Men har bekanta som bott hemma hela studieperioden(Incuive högskola) om det varit lämpligt.
Men bor man hemma och blir omhändertagen efter man kan försörja sig själv är det nog nåt som är fel.