Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-05, 22:16
  #13
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99

Därför kan vad vilka som helst orättvisor, lidelser, hat och hot rättfärdigas mot vita människor, och om vita människor "får nog" av det, då ska de avhumaniseras och höra att de är monster, att de är nazister, att de enda de vill är ren och skär ondskap, för det är det är så vita människor är.

Det är så du tänker.

Det där är absolut inte sant. Exempelvis tenderar icke-vita gärningspersoner oftare åtalas, och döms till hårdare straff om offren är vita. Det visar studier från USA. Det är just det systemet vi måste dekonstruera.
Citera
2022-06-05, 22:40
  #14
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Det där är absolut inte sant. Exempelvis tenderar icke-vita gärningspersoner oftare åtalas, och döms till hårdare straff om offren är vita. Det visar studier från USA. Det är just det systemet vi måste dekonstruera.

Det har varit tyst ifrån din sida hela dagen sedan jag postade det där inlägget i #54, jag tvivlade starkt på att du skulle lyckas kunna göra någon comeback efter att jag nitade dig där. Det visade sig att du duckade bara. Jag adresserar vad ditt tänk leder till i min senaste post, jag pratar inte om hur du tror vårt system fungerar.

Jag får lite intrycket att du inte ser dig själv i situationen, det är det du pratar om, ditt sätt att tänka, din mentalitet som vi diskuterar nu.

Så nu får du gå tillbaka och svara på post #54.
__________________
Senast redigerad av RobertEriksson99 2022-06-05 kl. 22:45.
Citera
2022-10-19, 21:26
  #15
Medlem
pajfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Du är pejorativ nu, men ja. Och vi kan redan se detta nu.

Medierna och politiker definierar invandring som ett problem, om det inte är vita flyktingar från Ukraina. Istället för att tala om hur vi kan stödja socialt utsatta ungdomar talar politiker om att det skjuts för få socialt utsatta ungdomar. Medierna är överfokuserade på "kriminella gäng", och när muslimer protesterar mot Socialtjänsten granskar medierna muslimerna istället för Socialtjänsten.

Och hur känns det nu, Labingi? Kryper Auschwitz lite närmare?

Förhoppningsvis kan man ana ett större intresse för den här sortens litteratur nu när vi tycks se ett paradigmskifte…

Å andra sidan kan dissident/konträrperspektivet vara mindre ”behövt” och de som vill krypa undan till en trygg ro där de känner att andra ser världen, eller ja Sverige, för det dårhus det utvecklats till krympa. Inget gott som inte för något ont med sig, och vice versa. Allt har sitt frö till nästa generation. Men jag hoppas Pia Steyker får sin beskärda cred för att ha satt det gamla Sverige i brand.

Och måste jag se lågorna bara i glansen av andras ögon så duger det gott
Citera
2022-10-19, 21:29
  #16
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajfarmor
Och hur känns det nu, Labingi? Kryper Auschwitz lite närmare?

Förhoppningsvis kan man ana ett större intresse för den här sortens litteratur nu när vi tycks se ett paradigmskifte…

Å andra sidan kan dissident/konträrperspektivet vara mindre ”behövt” och de som vill krypa undan till en trygg ro där de känner att andra ser världen, eller ja Sverige, för det dårhus det utvecklats till krympa. Inget gott som inte för något ont med sig, och vice versa. Allt har sitt frö till nästa generation. Men jag hoppas Pia Steyker får sin beskärda cred för att ha satt det gamla Sverige i brand.

Och måste jag se lågorna bara i glansen av andras ögon så duger det gott

Det här är en mycket allvarlig situation, och jag är uppriktigt rädd för att detta val kan vara det sista fria valet i Sverige. Nu har alverna sålt sig till Sauron, och mörkret sänker sig över Sverige.
Citera
2022-10-20, 10:27
  #17
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Det här är en mycket allvarlig situation, och jag är uppriktigt rädd för att detta val kan vara det sista fria valet i Sverige. Nu har alverna sålt sig till Sauron, och mörkret sänker sig över Sverige.

Frodo! Du är tillbaka!


"När man förutbestämt kategoriserat vita människor som en grupp förtryckare blir en position där man försöker ta vita människor i försvar tolkat som att man försvarar förtryck och rasism."


Håller du med om detta Frodo?
Citera
2022-10-21, 16:17
  #18
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Frodo! Du är tillbaka!


"När man förutbestämt kategoriserat vita människor som en grupp förtryckare blir en position där man försöker ta vita människor i försvar tolkat som att man försvarar förtryck och rasism."


Håller du med om detta Frodo?

Men kategorin "vita människor" har ju konstruerats av den vita överhögheten för att kunna motivera icke-vitas underordning.
Citera
2022-10-22, 13:56
  #19
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Men kategorin "vita människor" har ju konstruerats av den vita överhögheten för att kunna motivera icke-vitas underordning.

Så om jag försvarar vita människor som grupp, så tolkar du det som att jag upprätthåller dessa maktförhållanden du tror på, ellerhur?
Citera
2022-10-23, 12:47
  #20
Medlem
S.Gamgees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Men kategorin "vita människor" har ju konstruerats av den vita överhögheten för att kunna motivera icke-vitas underordning.

Detta är bara en rationalisering M.Labingi. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, du drivs av fiendskap mot vita utan att du ser det själv. Och det du skrev nu är ditt sätt att rationalisera fientlighet mot gruppen vita.

Samma rasistiska mönster som du ser hos andra finns också hos dig själv. Men i ditt fall är det riktat mot den vita delen av mänskligheten.

Du måste komma ur det här nu.
Citera
2022-10-23, 20:45
  #21
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Gamgee
Detta är bara en rationalisering M.Labingi. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, du drivs av fiendskap mot vita utan att du ser det själv. Och det du skrev nu är ditt sätt att rationalisera fientlighet mot gruppen vita.

Samma rasistiska mönster som du ser hos andra finns också hos dig själv. Men i ditt fall är det riktat mot den vita delen av mänskligheten.

Du måste komma ur det här nu.

Det går inte att vara rasistisk mot vita då rasism är fördomar + makt, och ickevita har inte någon makt här i världen. När de uttrycker motstånd mot vit överhöghet är det inte upp till oss att döma hur det motståndet uttrycks, utan det är upp till oss som vita allierade att underlätta för de ickevita kropparna att ta plats och för ickevita röster att stärkas. Det är extra viktigt nu när ett nyfascistiskt parti har makten i Sverige.
Citera
2022-10-23, 21:52
  #22
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Det går inte att vara rasistisk mot vita då rasism är fördomar + makt, och ickevita har inte någon makt här i världen. När de uttrycker motstånd mot vit överhöghet är det inte upp till oss att döma hur det motståndet uttrycks, utan det är upp till oss som vita allierade att underlätta för de ickevita kropparna att ta plats och för ickevita röster att stärkas. Det är extra viktigt nu när ett nyfascistiskt parti har makten i Sverige.

Men om alla vita människor ska ”underlätta för bruna kroppar att ta plats” i våra civilisationer, så leder det bara till att de tar över + i tillägg har resten av den icke-vita världen som är homogen för deras folk, medan vi vita inte har någonstans att ta vägen för vårt folk i denna värld. Är de det du vill Frodo?
Citera
2022-10-24, 19:52
  #23
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Men om alla vita människor ska ”underlätta för bruna kroppar att ta plats” i våra civilisationer, så leder det bara till att de tar över + i tillägg har resten av den icke-vita världen som är homogen för deras folk, medan vi vita inte har någonstans att ta vägen för vårt folk i denna värld. Är de det du vill Frodo?

Men hudfärger som klassificering av människor är ett påhitt av europeiska kolonialister för att motivera förtrycket av urbefolkningar i Asien, Afrika och Amerika.

När den vita överhögheten försvinner, kommer hudfärg som klassificering av människor försvinna och bli lika ointressant som kroppslängd, ögonfärg eller hårfärg. Därför kommer inte svenskar försvinna, en kommer bara inte längre anta att en svensk är en vit kristen man. En svensk kan lika gärna vara en svart muslim eller en gul buddhist.
Citera
2022-10-24, 22:59
  #24
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Men hudfärger som klassificering av människor är ett påhitt av europeiska kolonialister för att motivera förtrycket av urbefolkningar i Asien, Afrika och Amerika.

När den vita överhögheten försvinner, kommer hudfärg som klassificering av människor försvinna och bli lika ointressant som kroppslängd, ögonfärg eller hårfärg. Därför kommer inte svenskar försvinna, en kommer bara inte längre anta att en svensk är en vit kristen man. En svensk kan lika gärna vara en svart muslim eller en gul buddhist.

Om ras är likadant för dig som en ”hudfärg”, hårfärg, kroppslängd eller ögonfärg, varför är det så viktigt för dig att de med en viss hudfärg ska lämna plats åt de med en annan hudfärg?
Det är som om personer med en viss kroppslängd måste lämna plats åt de med en annan kroppslängd. Blir inte det lite konstigt då Frodo?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback