Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-06-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livsnjutareen
Jag vet någon som fick nyligen som ansökte 3/5 så förhoppningsvis så tillverkas våra nu. Igår var det ju röd dag men det är väl inte det i finland.

Håller tummarna för oss alla, maskinen bör ju spotta ut pass 24/7 nu när situationen är som den är, hoppas man iallafall.
Citera
2022-06-07, 14:38
Medlem
Någon mer som ringt till polisen och kollat status på era pass? Skriv gärna isåfall och när ni var och gjorde erat pass!
Citera
2022-06-07, 14:50
Medlem
En vän till mig ansökte om pass 2022-05-02 och fick sms för 10 minuter sedan att det var klart.
Citera
2022-06-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielcroth
Vi sökte i Göteborg för våra två barn den 29/4e på eftermiddagen. Bägge var "mottagna" 30/4 och började tillverkas 1/6.

Det ena passet är klart och skickat. Det andra passet var fortfarande under tillverkning i fredags. Ringde igen igår, lördag, och det var fortfarande under tillverkning så gissningsvis jobbar de inte helg.

Sedan är det postgång på 1-2 dagar.

Uppdatering: Idag, 7/6 kl 14 fick jag SMS och hämtade dotterns pass. Sonens skickades idag.

Köerna verkar lite ad-hoc för vi har vänner som sökte innan oss, där passen ännu inte är under tillverkning
Citera
2022-06-07, 18:12
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spleenterz
Vet du vilken dag och tid de var på plats och vilken dag och tid det blev deras tur?
Jag ansökte om pass till barnen 11/5 och fick 3-4 veckor som besked. Fattar ju att det är 0% chans att de hinner komma senast nu på fredag (ska resa till Turkiet natten mot måndag) så jag håller på att peppa för att sova på Arlanda i helgen.

Menar du för provisoriska pass? Fick veta idag att de inte kom iväg. Jag förutsatte det eftersom de inte kom hem. Men de hann inte få provisoriska pass så de tog några dagar på hotell i Sverige innan de åkte hem igen.

Tror de åkte till flygplatsen (Landvetter) ca 1 dygn innan och det räckte alltså inte. Jag har inte pratat med dem sen de kom hem idag, de är rätt besvikna så jag vill inte "gnugga in det" med att ställa frågor.
Citera
2022-06-07, 18:15
Medlem
Jag ansökte om pass den 26/4 har ej fått det än..
Citera
2022-06-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtat64
Jag ansökte om pass den 26/4 har ej fått det än..

Det låter märkligt, de flesta som sökt ett par dagar efter det har fått. Borde ju så att säga gå i ordning efter ansökningsdatum kan man tycka och hoppas.
Citera
2022-06-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanken1
Det låter märkligt, de flesta som sökt ett par dagar efter det har fått. Borde ju så att säga gå i ordning efter ansökningsdatum kan man tycka och hoppas.

Jag skall försöka få tag på dom imorgon och fråga..
Citera
2022-06-07, 19:34
Medlem
Citat:
Jag skall försöka få tag på dom imorgon och fråga..

Gör det. Mitt ID-kort skickades som sagt i onsdags och hade inte registrerats som inkommet. Jag fick alltså inget sms. Gick ändå ner till expeditionen och efter lite letande hittade dem det. Oklart om de inte hade hunnit regga det eller om de hade slarvat. Om du ringer först kan du ju ta reda på om passet skickats och i sådana fall när.
Citera
2022-06-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcarson
Gör det. Mitt ID-kort skickades som sagt i onsdags och hade inte registrerats som inkommet. Jag fick alltså inget sms. Gick ändå ner till expeditionen och efter lite letande hittade dem det. Oklart om de inte hade hunnit regga det eller om de hade slarvat. Om du ringer först kan du ju ta reda på om passet skickats och i sådana fall när.

Är det 11414 man ringer ?
Citera
2022-06-07, 20:26
Medlem
Byxfuckers avatar
Förstår inte problemet. EFTER att all jävla panik i media om passtider bokade jag och sambon tid för nytt pass.
Tid tre veckor framåt, i en stad ca 2 timmar bort iofs.
Gick smidigt, verkade finnas många lediga drop-in tider samma dag.
Två veckor senare kunde vi hämta ut våra nya pass hos polisen i den stad vi bor.
Citera
2022-06-07, 20:34
Medlem
Citat:
Är det 11414 man ringer ?

Yes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto