2022-06-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Det är inte realistiskt. Konflikter kommer alltid att uppstå som inte går att lösa än på annat sätt än via krig. Det är tragiskt men sant.

Det innebär ju dock inte att erövringskrig a la 1939 ska ses på med förstående ögon.
Citera
2022-06-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Det innebär ju dock inte att erövringskrig a la 1939 ska ses på med förstående ögon.
Ukraina startade kriget 2014 och enligt obekräftade uppgifter förberedde dom att utöka kriget till en invasion av Ryssland. Men allt som Ukraina gör skall ignoreras. Dubbelmoral.
Citat:
Värt att poängtera är den information som kommit fram att Ukraina förberedde sig för en invasion av Donbas och Krim. Stämmer den informationen så är det enkelt att förstå ryssarnas agerande.
Citera
2022-06-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ukraina startade kriget 2014 och enligt obekräftade uppgifter förberedde dom att utöka kriget till en invasion av Ryssland. Men allt som Ukraina gör skall ignoreras. Dubbelmoral.

Nej Ryssland startade kriget med sina "gröna män" som annekterade Krim. Ni tyckte det var så himla påhittigt för då kunde inte resten av världen lista ut varifrån dessa "gröna män" kom ifrån! Oj vilka kan det vara som kommer här och invaderar?? Dom har ju inga flaggor!! Omöjligt att veta vilka dom är :O

Edit: Att Ukraina hade planer på att invadera Ryssland är lika trovärdigt som när Hitler lät meddela att Polen angripit Tyskland 1 september 1939. Men eftersom ni är så jävla korkade så begriper ni inte hur era lögner faller platt på marken jämt och ständigt. Och när det blir lite uppförsbacke då blir det hot om kärnvapen. Äckliga korkade smutsiga jävla ryssidioter.
Senast redigerad av Riddim 2022-06-09 kl. 13:26.
Citera
2022-06-09, 13:25
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Det är inte realistiskt. Konflikter kommer alltid att uppstå som inte går att lösa än på annat sätt än via krig. Det är tragiskt men sant.
Det går inte att definiera en ren relaktighet som sann.

USA och Ryssland blåser oss. De låtsas kriga mot varandra men förstör Europa. De europeiska ledarna är köpta och förstör Europa m.h.a. sanktioner mot sig själva. De måste ställa Ryssland till svar. Inte bara dela ut slumvisa sanktioner som främst drabbar oss själva.

Det blir stora rubriker när Lavrov inte får flyga över några europeiska länder. Istället måste de europeiska länderna göra gemensan sak och fördöma Rysslands krig totalt. De måste också kräva av Urkaina att landet stoppar "skjutandet i öster". Det måste skapas fred i landet och förhandlingar avgöra provinsernas öde.
Senast redigerad av wwr 2022-06-09 kl. 13:28.
Citera
2022-06-09, 13:27
Medlem
Citat:

Jodå,, man har jobbat hårt på att förhindra krig,, men USA vill inte lyssna på det örat.
Senast redigerad av Per-Olof.H 2022-06-09 kl. 13:30.
Citera
2022-06-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
USA och Ryssland blåser oss. De låtsas kriga mot varandra men förstör Europa. De europeiska ledarna är köpta och förstör Europa m.h.a. sanktioner mot sig själva. De måste ställa Ryssland till svar. Inte bara dela ut slumvisa sanktioner som främst drabbar oss själva.
Har du funderat över om sanktionerna faktiskt är gjorda för att skada "väst" och dess korrupta system? För det är ett faktum att sanktionerna berikar Ryssland på bekostnad av väst. Enbart naiva, vilket är majoriteten av folket i väst, kan tro att det är inkompetens.
Every battle is won before it is ever fought.

- Sun Tzu
Citera
2022-06-09, 13:42
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Har du funderat över om sanktionerna faktiskt är gjorda för att skada "väst" och dess korrupta system? För det är ett faktum att sanktionerna berikar Ryssland på bekostnad av väst. Enbart naiva, vilket är majoriteten av folket i väst, kan tro att det är inkompetens.
Every battle is won before it is ever fought.

- Sun Tzu
Sanktionerna krossar Europa. USA har inga problem av sanktionerna. USA säljer nu naturgas till oss.

Det är Europa som förstörs av USA och Ryssland tillsammans.

Precis som med flyktingarna, USA:s krig drabbar oss.
Citera
2022-06-09, 13:51
Medlem
Citat:
Sanktionerna krossar Europa.
Är det dåligt? Sverige har 83%+ effektiv skatt. Av 100 kr intjänade får du behålla mindre än 17, resten tar staten. Jag har ingenting emot att Sverige krossas. Jag är mån om svenskarna, staten skiter jag fullständigt i.

Citat:
USA har inga problem av sanktionerna. USA säljer nu naturgas till oss.
Öppna ögonen. USA drabbas lika hårt av sanktionerna som Europa. Kraschen där kommer tom bli större än här. Mycket större.

Citat:
Det är Europa som förstörs av USA och Ryssland tillsammans.
Det är Ryssland som förstör den korrupta sfären, vilket inkluderar både USA och Europa. När röken skingrar sig kommer du se att det Ryssland nu gör för oss är för vårt eget bästa.

MSM och övriga propagandaorgan* arbetar övertid för att dölja sanningen för oss. För om folket visste att Ryssland bekämpar våra förslavare skulle folk gå man ur huse och avrätta varenda nuvarande och före detta beslutsfattare.

Citera
2022-06-09, 13:55
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Är det dåligt? Sverige har 83%+ effektiv skatt. Av 100 kr intjänade får du behålla mindre än 17, resten tar staten. Jag har ingenting emot att Sverige krossas. Jag är mån om svenskarna, staten skiter jag fullständigt i.

Öppna ögonen. USA drabbas lika hårt av sanktionerna som Europa. Kraschen där kommer tom bli större än här. Mycket större.

Det är Ryssland som förstör den korrupta sfären, vilket inkluderar både USA och Europa. När röken skingrar sig kommer du se att det Ryssland nu gör för oss är för vårt eget bästa.

MSM och övriga propagandaorgan* arbetar övertid för att dölja sanningen för oss. För om folket visste att Ryssland bekämpar våra förslavare skulle folk gå man ur huse och avrätta varenda nuvarande och före detta beslutsfattare.

Du pratar om helt andra saker.

USA och Ryssland låtsas oense om två struntprovinser och Europa går under i sina egna sanktioner och prishöjningar som företagen passar på att göra. De europeiska ledarna måste göra gemensam sak och agera för att stoppa Rysslands krig, inte skicka mer vapen, samt se till att Ukraina sköter provinserna utan att våld härskar där.

Vi blir bara blåsta av USA och Rysslad. Precis som USA blåste oss med flyktingarna.
Senast redigerad av wwr 2022-06-09 kl. 13:57.
Citera
2022-06-09, 13:59
Medlem
Det vilar ju helt klart ett ”fog of war” över kriget, det går inte att förneka.

Det är svårt att säga hur det går tills man har facit i hand.

Ser man till historien så var ju t.ex Soviet
i början av WWII riktigt kassa men under krigets gång lyckades de förbättra sin förmåga avsevärt.

Jag tycker att man ska ta med det i kalkylen i det här kriget också.

Om man nu ser till att Putin i början av invasionen hade en helt värdelös taktik så har man ju nu bytt ut den taktiken på slagfältet.

Jag tycker dock inte man ska underskatta Ryssland det vore ett misstag.

Det sämsta man kan göra i Väst just nu är att slappna av och konstatera att detta redan är avgjort utan man ska konstant öka med vapen och bistånd tills man kan konstatera att Ryssland är besegrat.

Man får inte ge Ryssland andrum.

Det tar ca 6mån att utbilda en ”normal-soldat”. Ryssland har börjat köpa sig tid på olika sätt.
Ju mer tid man köper sig desto mer tid har man även att spä på ett missnöje i väst och globalt.

Du ser ju nu en del västerländska länder som börjar föreslå en överenskommelse mellan Ryssland och Ukraina. Det här är helt klart ett tecken på att de gör ”ont” finansiellt även hos dem.

Så vill väst vinna detta gäller det att pressa nu och vill Ryssland ta hem det på ngt sätt så gäller det att förhala.
Citera
2022-06-09, 14:01
Medlem
Citat:
Du pratar om helt andra saker.

USA och Ryssland låtsas oense om två struntprovinser och Europa går under i sina egna sanktioner och prishöjningar som företagen passar på att göra. De europeiska ledarna måste göra gemensam sak och stoppa Rysslands krig samt se till att Ukraina ser till att provinserna sköts utan våld.
Jag hör vad du säger och förstår dig. Jag säger bara att anledningen till varför allt som sker nu i världen inklusive striderna i Ukraina är för vårt eget bästa.

Ryssarna har satt den korrupta världsordningen i shack matt och har en pistol riktad mot alla korrupta makthavares tinning med ett enkelt budskap: nu lyder du våra ordrar eller så publicerar vi all inkriminerande information vi har om dig. Så får man EU och USA att sanktionera sig själva.

Åter igen; MSM och övriga propagandaorgan arbetar övertid med att dölja sanningen om vad som sker för att det skulle leda till revolution över hela världen.
Citera
2022-06-09, 14:05
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jag hör vad du säger och förstår dig. Jag säger bara att anledningen till varför allt som sker nu i världen inklusive striderna i Ukraina är för vårt eget bästa.

Ryssarna har satt den korrupta världsordningen i shack matt och har en pistol riktad mot alla korrupta makthavares tinning med ett enkelt budskap: nu lyder du våra ordrar eller så publicerar vi all inkriminerande information vi har om dig. Så får man EU och USA att sanktionera sig själva.

Åter igen; MSM och övriga propagandaorgan arbetar övertid med att dölja sanningen om vad som sker för att det skulle leda till revolution över hela världen.

Citat:
allt som sker nu i världen inklusive striderna i Ukraina är för vårt eget bästa.
!!!
Nu skriver du vad som helst. Jag kan inte ägna tid åt det. Rysslands krig skall fördömas.

Vi europeer blir blåsta av USA, Ryssland och USA:s redskap EU. Det står i mina senaste inlägg i tråden. Jag har inte tid att upprepa det mer just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in