2022-05-29, 16:35
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Tror inte Amazon's herravälde rubbas så lätt. Med låga löner till anställda i distributionscenter, callcenter och stora inköp som pressar priserna hos leverantörer i Kina, Indien, Bangladesh osv. kommer de vara en av de stora i e-handeln ett bra tag till.

Jag har sett detta fenomen på flera marknadsplatser, varor för 1000 kronor läggs upp för 10000 spänn, antagligen för att någon stackars sate ibland ska klicka fel..
Antagligen gör säljare så för att det går, och de som i efterhand kom på att de betalade för mycket rycker på axlarna. För annars kunde inte handlare göra så, de minskar i ranking om de får dåligt betyg eller returer. Amazon håller rimligen reda på allt sådant.

De få gånger jag amazon-klagat t.ex en produkt som inte kommit så har säljaren blixtsnabbt skickat ut en till. Uppenbarligen har amazon mycket strikta regler för sina små säljare och alla är livrädda, förlåt, kundorienterade.
Citera
2022-05-30, 04:02
Medlem
UpAndGo2s avatar
Någon som märkt plötsliga större prisändringar av varor man haft i kundvagnen hos amazon.se?

Jag märkte det nu i natt för en sax ökade från 113 kr till 135 kr och en rulle med packtejp från 81 kr till 97 kr och alltså med totalt 38 kr. Det ska tilläggas att jag varit aktiv av och till under några timmar på mitt inloggade konto, så det var helt färska uppdateringar som gjordes på priser som nyligen gällde (på varor i kundvagnen).

Mycket märkligt. Men det Amazon inte verkar tänka på är att man som kund faktiskt kan märka det här och därför avstår från köp eller byter till en billigare vara. Det känns hur som helst att man försöker luras och speciellt när prisskillnaden blir så markant på nolltid.
Senast redigerad av UpAndGo2 2022-05-30 kl. 04:09.
Citera
2022-05-30, 11:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Någon som märkt plötsliga större prisändringar av varor man haft i kundvagnen hos amazon.se?

Jag märkte det nu i natt för en sax ökade från 113 kr till 135 kr och en rulle med packtejp från 81 kr till 97 kr och alltså med totalt 38 kr. Det ska tilläggas att jag varit aktiv av och till under några timmar på mitt inloggade konto, så det var helt färska uppdateringar som gjordes på priser som nyligen gällde (på varor i kundvagnen).

Mycket märkligt. Men det Amazon inte verkar tänka på är att man som kund faktiskt kan märka det här och därför avstår från köp eller byter till en billigare vara. Det känns hur som helst att man försöker luras och speciellt när prisskillnaden blir så markant på nolltid.
Amazons priser justeras flera gånger om dygnet. Ibland kan det diffa flera hundra kronor så om det är dyra saker så kan det löna sig att låta kundvagnen vila och titta till den ibland.
Citera
2022-06-11, 10:17
Medlem
Har de slutat med fri frakt vid köp över 229kr från Amazons lager?
De vill ha 49kr för att skicka paket till ombud eller hem till dörren som i 99% av fallen slutar med att man får hämta det hos ombud.
Det står också att det ska vara gratis vid köp över 229kr men måste betala frakt ändå oavsett leveransställe.

Har de fortfarande gratis frakt med Amazon Prime? Skulle i så fall vara värt att skaffa då man handlar en
del på Amazon.

De har visst gratis frakt med Prime ännu, var ju inget att fundera över utan bara att bli medlem igen.
Senast redigerad av MickelMan 2022-06-11 kl. 10:48.
Citera
2022-06-14, 18:53
Medlem
Enydrions avatar
Jaha, skaffade Prime på prov, igår skulle paketet köras hem, det kördes då inte ut alls, idag kördes det ut men ingen bil kom idag heller ..

En bedömning är ju att det fungerar 100 gånger bättre med leverans till ombud...

Jag förstår att första kontakten från Bring rörde att det var gratis att ändra leveransen till ombud... Mitt tips är att Bring borde börja ta betalt för den tjänsten, jag börjar bli ganska mör nu. .

Så varför skulle någon vettig person vilja betala för Prime?

(Transportör Bring)
Citera
2022-06-14, 23:50
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, skaffade Prime på prov, igår skulle paketet köras hem, det kördes då inte ut alls, idag kördes det ut men ingen bil kom idag heller ..

En bedömning är ju att det fungerar 100 gånger bättre med leverans till ombud...

Jag förstår att första kontakten från Bring rörde att det var gratis att ändra leveransen till ombud... Mitt tips är att Bring borde börja ta betalt för den tjänsten, jag börjar bli ganska mör nu. .

Så varför skulle någon vettig person vilja betala för Prime?

(Transportör Bring)

Kollar jag hos Amazon så har de räknat ut att jag inte får paketet idag, och räknar med att det kommer i morgon eller övermorgon och att de ska höra med transportören typ. Om jag inter får det då så skriver de att jag ska kontakta Amazon på fredag.

Så Amazon verkar inte ha idioter som programmerar deras IT (som Bring verkar ha) då det hos Bring fortfarande står att de leverar paketet idag, då har de en kvart på sig nu...
Citera
2022-06-26, 21:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Står det aldrig vilken region DVD eller Blue Ray är för? Eller är det givet att köper man en DVD från Amazon.se att den ska funka i Sverige? Tycker en del säljare låter Amerikanska liksom. Recensionerna är bara från USA också.

Produkten ifråga

https://www.amazon.se/Inuyasha-Final...s%2C193&sr=8-1
Citera
2022-06-26, 21:38
Medlem
Ghastens avatar
Beställt några gånger men deras priser slår aldrig det som finns på prisjakt. Beställt mer sånt som inte finns att få tag på imom landet. Trodde det skulle vara mer klipp.
Citera
2022-06-26, 22:49
Medlem
lezdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Beställt några gånger men deras priser slår aldrig det som finns på prisjakt. Beställt mer sånt som inte finns att få tag på imom landet. Trodde det skulle vara mer klipp.
Amazon har väl aldrig varit känt för att vara absolut billigast. Det är ju mer just för att du har allt du kan tänka dig på samma plats när du inte orkar leta runt en massa.
Citera
2022-06-27, 01:32
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten

Beställde precis en bodygroomer som med dens alghoritm matchade prisjakt + hemleverans redan imorgon.
Citera
2022-07-12, 02:21
Medlem
R5As avatar
Just nu är de prime day för första gången i Sverige. Har ni hittat nåt?
Citera
2022-07-12, 11:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Just nu är de prime day för första gången i Sverige. Har ni hittat nåt?
Jag har bara tagit en snabb koll, men det jag har funderat på att köpa for a minute now finns faktiskt till Prime Day-pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in