2022-07-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Just nu är de prime day för första gången i Sverige. Har ni hittat nåt?

Nej, helt värdelösa erbjudanden, ganska väntat.
Citera
2022-07-12, 21:30
Medlem
BigFatCones avatar
Många saker som sålde bra när folk satt hemma, men som säljer mindre bra nu.
Citera
2022-07-21, 21:56
Medlem
Tuors avatar
Är det någon som förstår hur Bezos har tänkt här?

Jag beställde en grej åt min mor för 12 dagar sedan. Idag gick jag in på Amazon för att kolla vart paketet befinner sig. Föga förvånande så stod det att "ditt paket kan ha kommit bort. Vi beklagar att din leverans är så sen. Du kan begära pengarna tillbaka nu".

Typiskt, tänkte jag. Några klick senare så hamnade jag vid "återbetalning". Där står det till min förvåning att jag måste lämna tillbaka varorna innan jag kan få tillbaka pengarna.

Ehh, vad i helvete? Hur ska jag kunna lämna tillbaka något som jag inte ens har fått? Det var ju därför som jag ville ha tillbaka pengarna

Är detta någon typ av judehumor som jag inte förstår mig på? Hur ska jag gå vidare med det här?
Citera
2022-07-22, 22:07
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Har de slutat med fri frakt vid köp över 229kr från Amazons lager?
De vill ha 49kr för att skicka paket till ombud eller hem till dörren som i 99% av fallen slutar med att man får hämta det hos ombud.
Det står också att det ska vara gratis vid köp över 229kr men måste betala frakt ändå oavsett leveransställe.

Har de fortfarande gratis frakt med Amazon Prime? Skulle i så fall vara värt att skaffa då man handlar en
del på Amazon.

De har visst gratis frakt med Prime ännu, var ju inget att fundera över utan bara att bli medlem igen.

Du måste ju välja saker som skickas av Amazon, du kan klicka i det till vänster på en dator, och säkert nån annanstans på en telefon. Annars är det ju andra säljare som säljer skit, ofta för 1 kr och sen 999 kr i frakt, typ.
Citera
2022-08-13, 10:51
Bannlyst
handla inte härifrån! sidan är så svår att manövrera och man får inte hem vanliga räkningar utan ska gå in på sidan, sitta och krångla en massa och finna räkningarna därgenom. Har haft ett helvete med dem, betalat in 1600 för mycket och inte fått tillbaka dem och blir dessutom krävd på tusen kronor extra.

de ska ha skickat ett ärende till något inkassobolag också; Gothia men jag har inte fått något från Gothia så det hela låter superkonstigt. jag tror de försöker scamma folk och beställer inte längre. har också haft extremt mycket problem med leveranser som inte kommit samt leveranser jag returnerat som leverantören sedan inte fått.

handla INTE här! handlar man av svenska sidor i övrigt går det bra samt med återbetalningarna men amazon har bara inneburit problem och hela sidan ser megarörig och högst oproffessionell ut. bara översättningarna i sig, visar på det.
Citera
2022-08-13, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Är det någon som förstår hur Bezos har tänkt här?

Jag beställde en grej åt min mor för 12 dagar sedan. Idag gick jag in på Amazon för att kolla vart paketet befinner sig. Föga förvånande så stod det att "ditt paket kan ha kommit bort. Vi beklagar att din leverans är så sen. Du kan begära pengarna tillbaka nu".

Typiskt, tänkte jag. Några klick senare så hamnade jag vid "återbetalning". Där står det till min förvåning att jag måste lämna tillbaka varorna innan jag kan få tillbaka pengarna.

Ehh, vad i helvete? Hur ska jag kunna lämna tillbaka något som jag inte ens har fått? Det var ju därför som jag ville ha tillbaka pengarna

Är detta någon typ av judehumor som jag inte förstår mig på? Hur ska jag gå vidare med det här?

när fakturan kommer, bestrider du den samt ringer amazon (om du lyckas, det är svinknepigt att få tag i dem, de har inget nummer man bara ringer utan ska knepa sig även där så man ska kryssa i en massa för att sedan bli uppringd av något indiskt callcenter, haha!) dessförinnan och bråkar med dem. troligtvis kommer du inte få det utrett med dem per telefon även om de är trevliga utan lär få bestrida fakturan.
Citera
2022-08-13, 12:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangstol
handla inte härifrån! sidan är så svår att manövrera och man får inte hem vanliga räkningar utan ska gå in på sidan, sitta och krångla en massa och finna räkningarna därgenom. Har haft ett helvete med dem, betalat in 1600 för mycket och inte fått tillbaka dem och blir dessutom krävd på tusen kronor extra.

de ska ha skickat ett ärende till något inkassobolag också; Gothia men jag har inte fått något från Gothia så det hela låter superkonstigt. jag tror de försöker scamma folk och beställer inte längre. har också haft extremt mycket problem med leveranser som inte kommit samt leveranser jag returnerat som leverantören sedan inte fått.

handla INTE här! handlar man av svenska sidor i övrigt går det bra samt med återbetalningarna men amazon har bara inneburit problem och hela sidan ser megarörig och högst oproffessionell ut. bara översättningarna i sig, visar på det.
Det låter i ärlighetens namn som skit bakom spakarna. På internet betalar man på en gång med sitt betalkort. Det är snårigt som fan att få saker på faktura från Amazon.
För dom vill inte att du handlar på faktura.

Jag håller med om att maskinöversatta sidor är ganska illa. Tråkigt nog så har Amazon var bäst, snabbast och billigast på nästan allt jag har köpt dom senaste 18 månaderna.
Citera
2022-08-13, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det låter i ärlighetens namn som skit bakom spakarna. På internet betalar man på en gång med sitt betalkort. Det är snårigt som fan att få saker på faktura från Amazon.

Jag håller med om att maskinöversatta sidor är ganska illa. Tråkigt nog så har Amazon var bäst, snabbast och billigast på nästan allt jag har köpt dom senaste 18 månaderna.

Ofta är priserna bra men det gäller att se upp. De kan ändras drastiskt rätt snabbt.

Maskinöversättningen slipper du om du väljer engelska som språk. Brukar göra det när jag handlar elektronik då jag inte har en aning hur/vad de översatt till.
Citera
2022-08-14, 21:12
Medlem
kaosinorrs avatar
Shoppingtips - Amazon.se

Hej!

Jag har handlat flera gånger på Amazon.se och tycker det fungerar bra. Jag har läst användare här på Flasback som "handlar allt på Amazon". Detta allt verkar vara allt ifrån toapapper till elektronik. Inspirerad av tråden med tips på saker från Lidl (se nedan) så skulle jag vilja ha era bästa tips på prisvärda och bra produkter att köpa på Amazon.
I tider av ökad inflation så är alla tips från toalettpapper till elektronik välkomna.

För att det ska bli enkelt och översiktligt tänker jag mig följande:

Kort beskrivning av varan:
Länk till varan:
Prime: Ja/nej?

Du ska även ha klämt/känt på varan så du vet att det är något att ha.

Det är okej att efterfråga en specifik produktgrupp/vara. Den som svarar på detta ska citera frågan.

Mod får gärna flytta om tråden ligger fel.

"Lidl-tråden"
https://www.flashback.org/t137085
Citera
2022-08-14, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

intressant då jag har motsatt erfarenhet; de har krånglat och strulat med 75% av mina ordrar. om det är leverantören eller postnords fel låter jag vara osagt men oftast verkar det vara postnord då paketen är registrerade i sverige för att sedan "försvinna" trots att postnord säger de levererat det.

instämmer helt i att fakturagrejen är superjobbig och mycket krånglig, rörig och det blir ofta fel. jag föredrar att handla mot faktura då jag kan betala i efterskott när varan anlänt och är i nyskick. tycker inte om att betala för något jag inte fått än.

vissa saker har dock fungerat klockrent att få hem och det är då de välkänd märkena.
Citera
2022-08-15, 14:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangstol
intressant då jag har motsatt erfarenhet; de har krånglat och strulat med 75% av mina ordrar. om det är leverantören eller postnords fel låter jag vara osagt men oftast verkar det vara postnord då paketen är registrerade i sverige för att sedan "försvinna" trots att postnord säger de levererat det.

instämmer helt i att fakturagrejen är superjobbig och mycket krånglig, rörig och det blir ofta fel. jag föredrar att handla mot faktura då jag kan betala i efterskott när varan anlänt och är i nyskick. tycker inte om att betala för något jag inte fått än.

vissa saker har dock fungerat klockrent att få hem och det är då de välkänd märkena.
Jag har 25 beställningar från svenska Amazon under två åren. Alla har fungerat klockrent.

Men bara ett fåtal av mina försändelser har sluthanterats av Postmord.
Citera
2022-08-15, 14:33
Medlem
Jag försökte ändra leveransdatum eftersom jag inte var hemma. Det skulle vara tillåtet, det fanns en kalender med möjliga alternativa datum. Jag valde ett fem dagar senare. Då returnerades paketet till avsändare. Dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in