Citat:
Ursprungligen postat av
viksun-0
Aktierna gr riktigt bra. Ser utrustningen p i princip varje grvskopa som jag ser. 👍
Dock ingen utdelning. Jag r ganska ny p aktier, hur fungerar det om det inte finns ngon utdelning? Bara att behlla s lnge det gr?
Snorhgt vrderat dock speciellt fr att vara ett industribolag (P/E 37 enligt brsdata). Det vill till att tillvxten fortstter vara riktigt bra fr att motivera det. Minsta tvivel frn marknaden p det och det kan bli brutalt fall utfr. Sen r det vl framfrallt i Sverige/Norden tiltrotatorer r vldigt populra om jag frsttt det rtt. Caset i Engcon r vl att hoppas p att de lyckas slja in det ven p andra marknader dr det r mycket ovanligare idag.
Ang. utdelning s r det ganska vanligt att bolag som satsar p tillvxt inte delar ut pengar ven om de gr med vinst. Bolaget anser d att all den genererade vinsten gr bst nytta i att anvndas till att satsa p forsatt expansion framfr att delas ut till garna. Vilket oftast r rtt, s lnge de inte gr dliga dyra frvrv odyl.
Om du bara ska behlla eller vara mer aktiv beror ju p vad du har fr aktiestrategi. Finns inget rtt eller fel.