Citat:
Ursprungligen postat av
Uncommon123
Välkommen till Flashback, CasualViewer och ni andra förstagångspostare.
Här spekuleras det hejvilt från alla håll, och outas. Yttrandefrihet utan censur, mycket därför FB är både framgångsrikt och Sveriges största forum.
Som sagt tidigare, bara att sluta att läsa om det inte passar…
Och diskussionen om invandrares brottslighet kan vi avsluta en gång för alla. Statistiken talar klarspråk. Invandrare, både första och andra generationen är klart överrepresenterade vad gäller majoriteten av alla brottstyper. Något som det tyvärr talats för lite om i pressen Källa: BRÅ
https://www.bra.se/publikationer/ark...-bakgrund.html
Jodå, här har vi Flashbacks konferencier som dels talar om yttrandefriheten på detta forum, men bestämmer samtidigt vad folk ska skriva. Hej å hå! Eller är det bara en lillgammal loser som startar nya användare hela tiden? Jag tänker på att han verkar känna till så mycket om FB trots att han bara varit reggad i drygt ett år men har skrivit så få inlägg. Möjligen kan samme person ha fyllt aderton år 2021 - men ändå han välkomnar förstagångspostare med sina egna femton inlägg, slår på stora trumman och försöker samtidigt att dirigera medlemmarna. Javisst!
Tycker också om (så brådmogen han är) att med en förälders auktoritet försöka visa vart skåpet ska stå genom att betona första person plural i sina egna åsikter.
Däremot kan man ändå skymta det lilla barnet när han använder BRÅ som källhänvisning till sina egna betraktelser. Det är tydligt att han inte förstår att om man citerar någon eller något så ska det vara ordagrant och just inom citationstecken, annars är det ingen källa. Och det oavsett om man har läst fakta och statistik från Brottförebyggande Rådet.
Som jag skrev i ett annat inlägg så önskar jag ingen något illa, men i såna här fall när det flamsas, outas och pekfingras om möjliga gärningspersoner, brottsoffers och dennes släktingar och vänner så känns det lite i gubben (det vill säga mig själv) att den lillgamla losern borde få känna på lite av sin egen medicin. Att det hejvilt kommer att spekuleras och outas om någon han håller av enbart bara för att ungjäveln är så typig och nonchalant.