Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-28, 17:01
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Tror hen är ute efter att försöka få användare att skämmas och sluta posta. Lägg märke till hur CasualViewer i sitt långa utlägg undlåter att nämna cp-troll-rasisterna som härjar, och härjat även i denna tråd. När de inte får vatten på sin föråldrade rasbiologiska kvarn så tar de till andra medel.

Nope, det blev tokfel och det har jag förklarat i mitt inlägg #478
Citera
2022-06-28, 20:51
Medlem
Välkommen till Flashback, CasualViewer och ni andra förstagångspostare.
Här spekuleras det hejvilt från alla håll, och outas. Yttrandefrihet utan censur, mycket därför FB är både framgångsrikt och Sveriges största forum. Som sagt tidigare, bara att sluta att läsa om det inte passar…

Och diskussionen om invandrares brottslighet kan vi avsluta en gång för alla. Statistiken talar klarspråk. Invandrare, både första och andra generationen är klart överrepresenterade vad gäller majoriteten av alla brottstyper. Något som det tyvärr talats för lite om i pressen Källa: BRÅ

https://www.bra.se/publikationer/ark...-bakgrund.html
Citera
2022-06-29, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Att rektorn va första offret vet du inte med säkerhet, va du med eller?
Det stämmer till 110% att rektorn först blev attackerad.
Citera
2022-06-29, 11:30
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkloss
Dom hängde ut morbron som en pundare pga hans tatueringar.han dricker knappt.
Alex har vart världens finaste kille, han är social, skötsam och ansvarsfull och dom har svartmålat alla. Den här tråden har gett mig en stor sorg. Dom vet ingenting men har velat haft en kula i hans huvud istället för hjälp. Han har uppenbarligen en psykos. Det här är inte A.

Men åhhhh. Ska vi inte ha en gullegull musikgala till knivskärarens ära också? Han är ju en såååå fin och snäll kille, så han kan väll få en staty på brottsplatsen också?
Citera
2022-06-29, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Men åhhhh. Ska vi inte ha en gullegull musikgala till knivskärarens ära också? Han är ju en såååå fin och snäll kille, så han kan väll få en staty på brottsplatsen också?

Jättebra ide då kan ju alla där känna sig stolta, vad ska det stå på staty skylten?
Citera
2022-06-29, 12:03
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Jättebra ide då kan ju alla där känna sig stolta, vad ska det stå på staty skylten?

"På denna plats försökte Alex Efternamn knivmörda 2 oskyldiga personer. Alex beskrivs av sina nära som en snäll kille."
Citera
2022-06-29, 20:04
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncommon123
Välkommen till Flashback, CasualViewer och ni andra förstagångspostare.
Här spekuleras det hejvilt från alla håll, och outas. Yttrandefrihet utan censur, mycket därför FB är både framgångsrikt och Sveriges största forum. Som sagt tidigare, bara att sluta att läsa om det inte passar…

Och diskussionen om invandrares brottslighet kan vi avsluta en gång för alla. Statistiken talar klarspråk. Invandrare, både första och andra generationen är klart överrepresenterade vad gäller majoriteten av alla brottstyper. Något som det tyvärr talats för lite om i pressen Källa: BRÅ

https://www.bra.se/publikationer/ark...-bakgrund.html
Jodå, här har vi Flashbacks konferencier som dels talar om yttrandefriheten på detta forum, men bestämmer samtidigt vad folk ska skriva. Hej å hå! Eller är det bara en lillgammal loser som startar nya användare hela tiden? Jag tänker på att han verkar känna till så mycket om FB trots att han bara varit reggad i drygt ett år men har skrivit så få inlägg. Möjligen kan samme person ha fyllt aderton år 2021 - men ändå han välkomnar förstagångspostare med sina egna femton inlägg, slår på stora trumman och försöker samtidigt att dirigera medlemmarna. Javisst!

Tycker också om (så brådmogen han är) att med en förälders auktoritet försöka visa vart skåpet ska stå genom att betona första person plural i sina egna åsikter.

Däremot kan man ändå skymta det lilla barnet när han använder BRÅ som källhänvisning till sina egna betraktelser. Det är tydligt att han inte förstår att om man citerar någon eller något så ska det vara ordagrant och just inom citationstecken, annars är det ingen källa. Och det oavsett om man har läst fakta och statistik från Brottförebyggande Rådet.

Som jag skrev i ett annat inlägg så önskar jag ingen något illa, men i såna här fall när det flamsas, outas och pekfingras om möjliga gärningspersoner, brottsoffers och dennes släktingar och vänner så känns det lite i gubben (det vill säga mig själv) att den lillgamla losern borde få känna på lite av sin egen medicin. Att det hejvilt kommer att spekuleras och outas om någon han håller av enbart bara för att ungjäveln är så typig och nonchalant.
Citera
2022-06-30, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harpalt53
Nej det stämmer inte, det är tvärtom dvs rektorn var det första offret

Offer för kniven vet jag inte, men osämja uppstod först mellan MGM och ”okända offret” inne i Igors p-hus, varpå MGM och hund jagar efter ut på gatan.
Citera
2022-07-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkloss
Dom hängde ut morbron som en pundare pga hans tatueringar.han dricker knappt.
Alex har vart världens finaste kille, han är social, skötsam och ansvarsfull och dom har svartmålat alla. Den här tråden har gett mig en stor sorg. Dom vet ingenting men har velat haft en kula i hans huvud istället för hjälp. Han har uppenbarligen en psykos. Det här är inte A.

Jag känner också A och han skulle aldrig gjort något sånt här i ett nyktert och normalt tillstånd...
Citera
2022-07-01, 14:32
Medlem
Polisen har publicerat en uppdatering om läget:
Uppdatering om utredningsläget gällande mordförsök i Västerås

Uppdatering om utredningsläget gällande två mordförsök utomhus i centrala Västerås för cirka två veckor sedan.

Den 21 juni greps en pojke i 16-årsåldern kort efter att han knivhuggit två personer utomhus i centrala Västerås. Pojken är häktad på sannolika skäl misstänkt för två fall av försök till mord. Misstankarna mot honom har inte försvagats sedan häktningen.

Sedan händelsen har det hållits ett 50-tal förhör och genomförts flera tekniska undersökningar. Stora delar av vad som framkommit genom dessa åtgärder kan inte kommuniceras utåt då det finns risk att det påverkar utredningen framåt.

Det som går att delge är att den misstänkte i förhör har erkänt att han knivhuggit de två målsägandena. Trots flera utredningsåtgärder går det idag inte att svara på vilket eller vilka motiv som finns bakom brotten. Motivbilden utreds fortsatt.

Vidare i utredningen har det inte framkommit någon koppling mellan målsägandena och den misstänkte. Det finns heller inga tecken på att brotten motiverades av hat eller aggression mot en specifik folkgrupp med en viss trosbekännelse, nationellt eller etniskt ursprung, sexuell läggning eller liknande. Uppgifterna i utredningen tyder istället på att målsägandena blev slumpmässigt utvalda vid gärningstillfället.

Målsägandena som vårdats för skador efter händelsen är inte längre kvar på sjukhus.

Polisen och åklagaren lämnar i nuläget ingen ytterligare information om ärendet.
Källa: https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...ok-i-vasteras/
Citera
2022-07-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lusen23
Jag känner också A och han skulle aldrig gjort något sånt här i ett nyktert och normalt tillstånd...

Vem fan bryr sig? Skiter väl i vilket tillstånd han var i. Din jävla kompis försökte ha ihjäl 2 helt oskyldiga personer.
Citera
2022-07-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lusen23

Om man gör skit påverkad är man skit helt enkelt nykter oxå. Killen är uppenbarligen ett riktigt litet psykfall med förmodligen något mindervärdeskomplex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in