Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-12, 20:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
OT Han var inte lika kallsinnig som J-E Brandt för ganska precis 19 år sedan som hade ihjäl sambon och sedan grävde ner henne (Marie) på gården i Äppelbo och hittades först drygt två månader senare. Konstigt att det inte finns en lång tråd om det här fallet.

Lite osäker men han skulle för övrigt ursprungligen vartit från Sundsvall ? 👀

Är det något speciellt i generna i de där trakterna måntro..

Hur var BO var hon mycket motorintresserad "raggare" eller hur kom de att bli ett par ?
De låter i mina öron som en lite udda match. Även åldersmässigt även om det blivit vanligare med äldre kvinnor yngre män, här ca 10 år detsamma gäller även paret i misshandelsdomen 10 år.
Dessutom 32-42-52-61(skulle fyllt 62 i höst?)

Brandt eller ME från Sundsvall?

MGM i det här fallet verkar varit gift och skild tidigare. Jag vet inte om det direkt är en "gård", verkar ju som i en by... stor tomt för gräsklippning men inte precis betesmark med 3655 m² (annat än ett par kaniner och höns) kanske. Registrerad som småhusenhet (ej näringsfastighet med skog- eller lantbruk).

ME förvärvade den 1997 för köpeskilling 250 000.

2014 görs en registrering med uppgiven anledning bodelning i skilsmässa och ökad inteckning på 246 000 kr.

Han har dock enbart stått själv som ägare på lagfarten.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-07-12 kl. 20:22.
Citera
2022-07-12, 20:12
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Under tisdagen stod det klart att den man som är misstänkt för att ha mördat sin sambo i Forsa ska häktas.

Han kan varken erkänna eller förneka gärningen på grund av berusning, säger Jan Nyman i rättssalen.

Mannen häktas på sannolika skäl, den högre misstankegraden, misstänkt för mord.

https://www.ht.se/2022-07-12/mordmis...-eller-forneka

Skyll på alkoholen din jäkla kvinnomisshandlare!
Hoppas att dina barn inte ärver dina vidriga gener!

Citera
2022-07-12, 20:33
Medlem
Har ME många kompisar, och vad säger dom? Han var ju känd kvinnomisshandlare och då är man för eller emot
Citera
2022-07-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hudiktjejen
Har M.E några barn, är han uppväxt i Forsa eller annan ort?
Har flera barn. Uppväxt åtminstone runt Hudiksvall.
Citera
2022-07-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Brandt eller ME från Sundsvall?

MGM i det här fallet verkar varit gift och skild tidigare. Jag vet inte om det direkt är en "gård", verkar ju som i en by... stor tomt för gräsklippning men inte precis betesmark med 3655 m² (annat än ett par kaniner och höns) kanske. Registrerad som småhusenhet (ej näringsfastighet med skog- eller lantbruk).

ME förvärvade den 1997 för köpeskilling 250 000.

2014 görs en registrering med uppgiven anledning bodelning i skilsmässa och ökad inteckning på 246 000 kr.

Han har dock enbart stått själv som ägare på lagfarten.

Brandt läste jag i något tidningsklipp eller var det var, att han kom därifrån men är inte hundra säker om det stämmer.

Ja kan va någon annan som har djur där bredvid som markägaren men ibland arenderar ju folk för att ha hästar så därav min fundering ska tillägga att det är ett stort skifte som går runt hela hans tomt.
Nä har nog mest varit motorhästar i huvudet på ME och blötläggning av hjärncellerna.

Min gissning är att han slagit/knuffat henne och hon trillat och förolyckats i andra hand blivit strypt.
Citera
2022-07-12, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsiggaffel
Har flera barn. Uppväxt åtminstone runt Hudiksvall.

I vilket åldersspann?
Citera
2022-07-12, 20:52
Medlem
Citat:
I vilket åldersspann?
Osäkert, men runt 18-25 kanske. Osäkert, som sagt.
Citera
2022-07-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Brandt läste jag i något tidningsklipp eller var det var, att han kom därifrån men är inte hundra säker om det stämmer.

Ja kan va någon annan som har djur där bredvid som markägaren men ibland arenderar ju folk för att ha hästar så därav min fundering ska tillägga att det är ett stort skifte som går runt hela hans tomt.
Nä har nog mest varit motorhästar i huvudet på ME och blötläggning av hjärncellerna.

Min gissning är att han slagit/knuffat henne och hon trillat och förolyckats i andra hand blivit strypt.

Ja, det ser som lantligt ut. Var lite förvånad när jag såg arealen. Men möjligt att den styckats av från jordbruksfastighet någon gång tidigare och att det varit typ rättarbostad eller liknande.
Citera
2022-07-12, 20:58
Medlem
Citat:
Osäkert, men runt 18-25 kanske. Osäkert, som sagt.

50 år och en man, barnen kan förstås vara fullvuxna i 30 års ålder till knappt 10.

Vet du omnågot av hans barn hos honom?
Citera
2022-07-12, 21:01
Medlem
Citat:
50 år och en man, barnen kan förstås vara fullvuxna i 30 års ålder till knappt 10.

Vet du omnågot av hans barn hos honom?
Troligen inga hemmavarande barn. Antingen utflugna alternativt boene hos modern. Ska enligt uppgift finnas tre barn till M.E
Citera
2022-07-12, 21:11
Medlem
Citat:
Troligen inga hemmavarande barn. Antingen utflugna alternativt boene hos modern. Ska enligt uppgift finnas tre barn till M.E

Nä, är ju inga skrivna där numera men tänkte om de ofta är, eller varit där. Barn är ju skrivna bara på ett ställe även om de bor varannan vecka var hos föräldrarna.

Att ha barn boende hos sig kan kanske dämpa partajandet för en del. Inte alla desvärre. Men, han har skilts förut och inte haft något kriminellt förflutet före misshandeln i relativ närtid. Barn flyttar ut, sambon gör slut etc...
Men han kanske varit våldsam i tidigare relationer men att det inte anmälts
Citera
2022-07-12, 21:18
Medlem
Citat:
Nä, är ju inga skrivna där numera men tänkte om de ofta är, eller varit där. Barn är ju skrivna bara på ett ställe även om de bor varannan vecka var hos föräldrarna.

Att ha barn boende hos sig kan kanske dämpa partajandet för en del. Inte alla desvärre. Men, han har skilts förut och inte haft något kriminellt förflutet före misshandeln i relativ närtid. Barn flyttar ut, sambon gör slut etc...
Men han kanske varit våldsam i tidigare relationer men att det inte anmälts
Åtminstone barnbarn på BO:s sida tycks ha varit ett relativt frekvent och välkommet besök. Sannolikt höll han sig väl i skinnet då och BO kunde kanske slappna av en smula.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in