2022-07-22, 21:40
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Normalt brukar tanken vara att man i längden skall tjäna pengar på ett sådant här projekt.
Så verkar det inte vara här, utan Saudiarabien är ute efter att bättra på sitt rykte den här vägen.
Märker de att det inte fungerar så lägger de antagligen ner alltihop.
Än så länge har de ju bara fått dålig PR vad jag sett. Det jag läste om Norman och LIV innan Henrik kom in i bilden var också negativt vinklat.

Förutom det jag skrev i förra inlägget kan man lägga till fantasisummorna och de lite märkliga "råd" Els gav till Cam Smith.

Det här verkar lika ineffektivt att förbättra deras image som Kashoggi-mordet. (Tortera och stycka upp en regimkritiker på ambassaden.) En tour som kraschar måste vara sämre PR än att aldrig ha försökt.

Två miljarder kronor till Mickelson, en halv till Henrik. Och till 50 ytterligare spelare! Och sedan lägga ned allt ...

Hela LIV känns skumt. Kanske t.o.m. avsett att krascha, som del i något storpolitiskt spel om "det svarta guldet".
Senast redigerad av wwr 2022-07-22 kl. 21:53.
Citera
2022-07-23, 00:28
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Ja nu kommer väl PK-Sverige gå helt apskit för att Stenson gjort sitt val. Otroligt att det alltid ska vara så många tyckare som ska tycka vad andra ska göra. Han har samma instinkt som alla vi andra. Vi vill ha det jobbet som ger så mycket lön som möjligt. Dessutom att jobba mindre timmar (mindre antal tävlingar på ett kalenderår + att det endast är 54 hål).

"Ja, men han har ju redan så mycket pengar..." säger någon som står med jantelagen vid sin sida. Och? Han som vi alla andra vill väl alltid höja vår levnadsstandard? Ha pengar både till sin pension och dom som kommer efter oss?

Nej, Saudi har inte direkt rent mjöl i påsen. Men vilka har det egentligen? Ta bara våra skattepengar som går till bistånd till länder som är i klass med Saudierna, om inte ännu värre.

Min gissning är att inom 1 år så sänder antingen Viaplay eller C-more (eller annan aktör) touren, för dom flesta kommer vilja se den. Det är ju där bland dom största kommer husera framöver. Då är allt glömt och förlåtet. Precis som i så många andra sporter. Sportwashing finns i fotbollen, inte mycket motstånd den får där. Formel 1 likaså. Samma sak. Folk följer det ändå trots det.

Skulle inte förvåna mig om det även blir någon form av Ryder Cup på LIV, för igen det är där spelarna kommer finnas som folk vill se spela.

Jag skulle inte byta jobb om jag fick högre lön och företaget jag gick till torterar och mördar folk
Är du en nej- sägare kanske du blir avrättad. Några anställda kvinnor lär inte finnas då de inte får jobba.
Det är vad Stensons nya arbetsgivare gör.
Tycker man det är ok vilket han måste tycka är det upp till honom.

Svenska idrottare avråds från att skriva kontrakt med dessa länder ( Ryssland och Saudiarabien)
Det finns en anledning.
Sportwashing är viktigt att arbeta mot även i fotbollen.
Det är inget som gynnar en sport och kommer inte heller att vara bra för golfen.

Verkar som att golfare blev golfare bara gör pengarna och har ingen heder i kroppen. De tänker inte längre än vad näsan räcker bara de tjänar en jävla massa pengar. Sedan om andra människor torteras avrättas och förtrycks skiter de i.

Jag tror inte någon kommer att sända touren i framtiden
Bojkotten av Ryssland och ryska idrottare är starten för att tordas säga nej till dessa länder.
VM i Qatar kommer bli det sista VM:et som mutat till sig mästerskapet.
De kommer aldrig mer låta Kina ha ett OS.

Folk är mer medvetna. ( med undantag för golfare)
Senast redigerad av Krickedixan 2022-07-23 kl. 00:35.
Citera
2022-07-23, 00:52
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Stensson tillhör väl de som samlat på sig mer pengar än han kan göra av med under resten av sitt liv.
Så frågan är vad får han ut av "galet mycket pengar" från saudierna.
Sedan är det intressant att saudierna vill betala jättesummor till en spelare som helt klart är på väg nedåt.
Stensson är 46 år och det är rätt länge sedan han placerade sig i en större tävling.

De tar vad de får.
Citera
2022-07-23, 10:36
Medlem
2019 Hero World Challenge är om jag fattat rätt Stensons senaste vinst på PGA. Men man måste erkänna att han har en enorm meritlista.
Personligen hade jag inte tackat nej till den summan han blivit erbjuden av saudi men å andra sidan är jag lite girig...
Citera
2022-07-23, 20:51
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag skulle inte byta jobb om jag fick högre lön och företaget jag gick till torterar och mördar folk

Tyvärr tror jag inte på dig. Din moralkompass är fin och så. Men den skulle krossas om du fått betydligt mycket mer pengar, för mindre jobb.

Folk är medvetna, men dom bryr sig inte längre än till när det påverkar dom. Så är det med allt. Alla har bara olika nivåer av moral. Samma med dig och mig. Du köper garanterat elektronik t ex som gjorts i Kina på fabriker där dom bor och jobbar betydligt mer än vad man ska. Både kvinnor och barn likaså.

Eller köper kläder som är gjort i Bangladesh eller liknande även det av barn och på miljöfarliga sätt (t ex hur man bleker jeans osv).

Gör det Stenson & Co till bättre människor? Nope. Men det visar bara på dubbelmoralen i det hela, du tycker att det är moraliskt förkastligt. Men du stödjer också något som är fruktansvärt. För att det i slutänden gynnar din plånbok.

Vi tycker olika, men det finns inte en chans att LIV touren bara kommer ignoreras av media och tv. Kommer inte hända när i princip hela världseliten kommer spela där. Nu ryktas det även om en damtour likaså läste jag något om.
Citera
2022-07-23, 21:07
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Tyvärr tror jag inte på dig. Din moralkompass är fin och så. Men den skulle krossas om du fått betydligt mycket mer pengar, för mindre jobb.

Folk är medvetna, men dom bryr sig inte längre än till när det påverkar dom. Så är det med allt. Alla har bara olika nivåer av moral. Samma med dig och mig. Du köper garanterat elektronik t ex som gjorts i Kina på fabriker där dom bor och jobbar betydligt mer än vad man ska. Både kvinnor och barn likaså.

Eller köper kläder som är gjort i Bangladesh eller liknande även det av barn och på miljöfarliga sätt (t ex hur man bleker jeans osv).

Gör det Stenson & Co till bättre människor? Nope. Men det visar bara på dubbelmoralen i det hela, du tycker att det är moraliskt förkastligt. Men du stödjer också något som är fruktansvärt. För att det i slutänden gynnar din plånbok.

Vi tycker olika, men det finns inte en chans att LIV touren bara kommer ignoreras av media och tv. Kommer inte hända när i princip hela världseliten kommer spela där. Nu ryktas det även om en damtour likaså läste jag något om.

Idag är folk mer och mer medvetna om vad som händer i dessa länder. Många köper faktiskt inte kläder från vissa länder. Ungavuxna är medvetna och det är säkert en generationsfråga.
Många bryr sig även om du inte gör det.
Jag tror de som spelar på LIV touren kommer att bli utfrysta sedan är det väl bara gamla avdankade spelare.
Hur intressanta är de egentligen
Sedan har det ju varit en hel del bojkotter av de som anslutit sig till Saudiarabien redan nu och det med all rätt. Diktaturer ska inte köpa sin makt.
Ingen vill idag förknippa sig med mord och förtryck.
Senast redigerad av Krickedixan 2022-07-23 kl. 21:09.
Citera
2022-07-23, 21:25
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Idag är folk mer och mer medvetna om vad som händer i dessa länder. Många köper faktiskt inte kläder från vissa länder. Ungavuxna är medvetna och det är säkert en generationsfråga.
Många bryr sig även om du inte gör det.
Jag tror de som spelar på LIV touren kommer att bli utfrysta sedan är det väl bara gamla avdankade spelare.
Hur intressanta är de egentligen
Sedan har det ju varit en hel del bojkotter av de som anslutit sig till Saudiarabien redan nu och det med all rätt. Diktaturer ska inte köpa sin makt.
Ingen vill idag förknippa sig med mord och förtryck.

Jag har aldrig sagt att jag inte bryr mig. Jag bara påpekar dubbelmoralen folk besitter, speciellt när det kommer till att påpeka vad andra ska göra. Istället för att se om sitt eget hus så att säga och vad man själv bidrar till för misär. Igen, folk bryr sig. Tills det påverkar deras plånbok för mycket.

Du tycker ju att det är ok att köpa elektronik från Kina uppenbarligen. Där folk flyttar från sina små byar till fabrikerna i små rum där dom huserar hur många som helst. I princip all vaken tid spenderar dom på jobbet. Och tjänar pissdåligt. Dessutom stödjer du en stat som Kina som bevisligen är minst lika illa som Saudi, när det kommer till förtryck och mord. Så vem är du att säga åt Stenson?

Avdankade spelare? Skämtar du nu eller är du seriös...
Citera
2022-07-23, 21:30
Medlem
wwrs avatar
Kan Biden, som representerar USA, åka till mördarprinsen och tigga olja, och EU köpa 9% av sitt oljebehov därifrån, då skall man inte gnälla på en golfspelare.
Citera
2022-07-25, 21:49
Medlem
wwrs avatar
Nu får LIV-golfarna skulden för attackerna mot World Trade Center. Är detta den sämsta PR-satsning som någonsin genomförts?
Citat:
LIV golfers criticised by 9/11 survivors’ group over staging of New Jersey event
Trump course ‘worst place on the planet’ for Saudi-backed tour
New Jersey lost nearly 750 residents in September 11 attacks
https://www.theguardian.com/sport/20...w-jersey-event
Citera
2022-07-25, 22:57
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu får LIV-golfarna skulden för attackerna mot World Trade Center. Är detta den sämsta PR-satsning som någonsin genomförts?

https://www.theguardian.com/sport/20...w-jersey-event

USA i ett nötskal. Så jävla lågt att använda det som argument. Dom ska ärligt talat bara hålla käften efter dom folkmorden dom gjort i Vietnam och Irak. För att nämna några länder.

Jag blir fan trött på denna nya kulturen där man ska försöka få igenom sin åsikt med att försöka få någon att få dåligt samvete och ändra sig. Speciellt om det är som jag argumenterat för ovan, dubbelmoralen är sanslös.
Citera
2022-07-27, 11:09
Medlem
https://www.svenskgolf.se/artiklar/t...-nedflyttning/

Från 26/7.

Citat:
Enligt uppgifter till Sports Ilustrated planerar LIV Golf Invitational stora förändringar till sin tredje säsong, 2024.

Under 2023 kommer LIV att bestå av 48 spelare och 12 lag med fyra spelare i varje lag. Men enligt källor finns planer på att flytta ned fyra spelare efter nästa säsong, där de 24 främsta på Order of Merit får behålla sin status, och samtidigt ge möjligheten för tre spelare att kvala sig upp. Den sista platsen ska gå till segraren i LIV Golf International Series, en del av Asian Tour.
Citera
2022-07-27, 11:14
Medlem
LIV Golf Invitational Series, fre–sön: Bedminster
Svensk i fältet: Henrik Stenson.

Vi får väl se om Stenson har något att säga till om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in