Citat:
Ursprungligen postat av
Ashin-Wirathu
Syd Korea 3-4 år, Sverige på åttiotalet ca 10 år för alla reaktorer.
Idag ca 7-8 år i Sverige per reaktor, massa undersökningar och tillstånd som kunde gå snabbare om man tog bort massa värdelösa statliga tjänstemän.
Vi dödligt folk sitter redan i skiten, det hade varit en sak om det bara var inflation men nu är det dyr el och bensin, så var det inte på 90talet eller crashen 08.
Så sitter våra folkligt valda och skyller på Putin Priser, prissätrningen på dyr el och bensin började innan invasionen. Jävla tomtar som spelar på att folk ska glömma av för att plocka röster.
Jag klarade förra vintern utan problem då är jag själv och kan gå runt med 18 grader i huset, men tänk på alla barnfamiljer och låginkomsttagare
Ja men hur gick det nu med det nya kärnkraftverket i Finland? Tycker det har pågått i en evighet. Har inte hållt koll på hur det går, men kollar nästan dagligen på
https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/ och där ser man att Finland som alltid importerar el varje dag och har varit så i en evighet medans Sverige mer eller mindre alltid exporterar el.
Jag tänker att den dag detta kärnkraftverk är i bruk så kanske de går från att vara importör till exportör, men än så länge har jag inte sett det, så jag gissar att de ännu inte är klara.
Gällande temperatur så gillar jag låga temperaturer, 18 hade passat mig bra, men bor man som jag gör i hyreslägenhet så är det svårt. Man har dessa vattenelement som har vred på sig där man ska kunna ställa in hur varmt eller kallt man vill ha det, men dessa vred är totalt meningslösa eftersom hyresvärden bestämmer hur varmt vattnet ska vara i ledningarna.
Kan bli riktigt jävla kallt på vintern när hyresvärden tycker att om det är 1 plusgrad ute så ska nästan inte vattnet till elementen vara varmt alls. Då blir det snorkallt inne oavsett om man har högsta inställningen på vredet.
Blir det däremot -10 ute vilket inte har hänt de senaste 6 åren i alla fall, så då jävlar drar dom igång värmen. Mitt problem är dock bara att jag har element med vred på, men vreden är meingslösa eftersom temperaturen på vattnet bestämms av någon annan beroende på temperaturen ute. Så har det varit överallt där jag bott. Varför finns det då vred på elementen? Går ju ändå inte att bestämma själv.