Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-08-02, 17:25
  #49
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Nej. De är avlade för att driva upp vilt ur marken precis som alla Terriers.

Läs på! Nu är det så att bullhundar som pitbull, amstaff, staffe, bullys etc. inte alls fungerar i gryt, de skulle knappt få in huvet ens och ändå mindre kunna ta sig fram i ett gryt. Du har tydligen förträngt ordet BULL och dessa bullhundars förflutna som tjurfighters. Sen tillkom terrier för att terriers är kända för att vara ettriga, lika envisa som bulldoggar och ofta avsky andra hundar, särskilt de av det egna könet. Ägarna tussade ihop två hundar och satsade pengar och egendom på vinnaren. Terriers avlades alltså in i bullhundarna för att göra dem elakare, hetsigare, lite smidigare och mer benägna att slåss med andra hundar utan att ge upp.
Citera
2022-08-02, 17:30
  #50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesus1231
Ska skaffa hund om ett litet tag. På grund av en händelse för ett antal år sen med en pitbull så ogillar jag dom starkt. Vill helst hålla min hund borta från pitbulls så mycket som möjligt, litar inte på dom.
Så när ni är ute med eran hund, hur hanterar ni möten med pitbulls?

Kommer säkert få massa svar att "det är inte rasen det är ägaren" och det stämmer säkert för det mesta, men faktum är att dessa hundar är avlade för att vara kamphundar, på samma sätt som att border collies är avlade för att valla får.
Om DU känner dig osäker så håll avstånd eller ta helst en annan väg.
Agera lugnt som om du inte sett den andra hunden och vik helt enkelt av.

Eftersom du är osäker så kan du utlösa reaktioner både hos din egen hund och den andra hunden - så därför är strategin med avstånd att rekommendera.
Citera
2022-08-02, 17:38
  #51
Medlem
Finns knappt pitbulls i Sverige.
Folk som påstår att deras pitbullamstaff från blocket verkligen är de är blåsta.
Citera
2022-08-02, 22:12
  #52
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Vid möten med min Bulldog så behandlas alla raser likadant om jag inte ser ett konstigt beteende från den mötande hunden som tyvärr ofta är ägarerelaterat och inte hundens fel.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in