Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-10, 08:14
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealWolodarksi
Jaha, nu slde daddy musk fr flera miljarder.

Hur knns det med att sitta sist kvar med svarte-petter?

Knns jvligt bra att vara mig och inte dig, tro mig.
Citera
2022-08-10, 09:10
Medlem
Ta de lugnt! Elon sljer bara s att ni kra retailinvesterare ska f kpa till rea! Han slulle aldrig dumpa hundratals miljarder i aktier fr att han tycker aktien r vervrderad
Citera
2022-08-10, 09:20
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag undrade vad som skulle f ner kursen till niverna som redan frutspts av Mauro. Nstan lskigt hur sdant faller p plats men s jkla gtt iallafall. Nu vntar vi p FED ocks och om marknaden sljer av nnu mer.
Undrar vem Elons analytiker r btw, kanske en verlgsen AI?
Fan va sjuk den dr Mauro r. Nstan som att han kommit frn framtiden fr att rdda oss
Tur att jag slde mer igr. Nu sitter jag p en massa cash redo
Citera
2022-08-10, 09:32
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Fan va sjuk den dr Mauro r. Nstan som att han kommit frn framtiden fr att rdda oss
Tur att jag slde mer igr. Nu sitter jag p en massa cash redo

Samma hr. Strsta utmaningen nu r att vnta med kp till under 500. Brjar antagligen kpa tidigare men fr knna av marknadslget frst. Utesluter inte att SPX vill upp till 4200 innan nsta ben ner och d kommer TSLA antagligen tramsa ver 900 igen. Frhoppningsvis var detta startskottet till resan ner till den nya och sista botten mellan 400-500, men skulle aldrig vga frska pricka den.
Citera
2022-08-10, 10:14
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Samma hr. Strsta utmaningen nu r att vnta med kp till under 500. Brjar antagligen kpa tidigare men fr knna av marknadslget frst. Utesluter inte att SPX vill upp till 4200 innan nsta ben ner och d kommer TSLA antagligen tramsa ver 900 igen. Frhoppningsvis var detta startskottet till resan ner till den nya och sista botten mellan 400-500, men skulle aldrig vga frska pricka den.
Sjukt att Tesla r grn p pre market. Inte den reaktionen jag trodde. Antagligen r folk lttade ver att "the twitter overhang" har lyfts. Nu har Elon tillrckligt med pengar att kpa twitter ven om han blir tvungen att betala fullpris.
Jag tror dock fortfarande vi kommer g ner till $500 snart, s kanske sljer lite mer ver kommande dagar.
Citera
2022-08-10, 10:22
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
r ju liksom det som r svrigheten med FSD, det ska funka perfekt, tills dess kommer det f sitta en personen bakom ratten och vervaka och tar ansvaret, allts ingen robot taxi, ingen bil som kr hem en p fyllan osv..

Svida man inte medvetet saboterat bilen r testet legitimt, oavsett vem som gjorde det. Att eventuellt hitta frhllanden som bilen har svrt fr r ju inte fusk, att samma frhllanden inte skulle intrffa ngon gng i verkligheten r ju inte troligt.

Jag frskte youtuba fram ngot klipp dr en Tesla faktiskt stannar fr ett barn men kammade hem noll, har du ngot?

Man fr/br frvrigt inte lgga upp ett klipp dr en Tesla i FSD kr p ngon eller ngot d det dels r bildbevis p att man sjlv, fraren, brutit mot trafikreglerna men ven att man brutit mot Teslas riktlinjer och drmed fr sin FSD beta indragen. Inget en youtuber vill utstta sig sjlv fr antagligen..

Det r hr jag menar du och mnga med dig har fel, systemet behver absolut inte vara perfekt. Det rcker att det r ngorlunda skert och att potentialen finns fr skrare krning n mnniskor fr att det ska vara en vinst. En 16-rig vningskrare r ju lngt ifrn sker men fr vara ute och kra, med versyn, tills dess att denne r 18 samt visat upp en viss niv av sker krning. Efter det litar man p att den fraren inte frsmrar statistiken. Samma sak br glla med en AI-frare.

Om kravet r att FSD mste vara perfekt hamnar vi i ett moment 22 dr ett system aldrig tillts gra misstag, lra sig och bli bttre. Och s som systemen fungerar nu med AI/NN mste inlrningen ske genom krande i verklig trafik. Sjlvklart mste dock detta ske p ett s skert stt som mjligt, drav systemet med safety score och piska om betafraren misskter sig.

Att du med diverse tricks lyckas f en 16-rig vningskrare att beg misstag r inget bevis fr att vi ska sluta med systemet fr vningskrning och krkort. Utan allt handlar om risk/reward. I vissa lnder fr ju folk krkort betydligt tidigare n vid 18, eller landets rttsystem bryr sig inte s mkt om du har krkort eller inte. Fler olyckor sker men vrdet av folks mjlighet att kra bil bedms vara vrt det. I Sverige har vi t.ex ganska strikta regler.

Men krver man extremt hgre skerhetsgrad / perfekt skerhetsgrad enbart p.g.a att en AI kr istllet fr en mnniska frdrjer man bara den framtiden nr AI lrt sig att kra nra perfektion. Och mnga trafikanter hinner d p vgen dit p.g.a fulla/trtta/klantiga mnskliga frare.

Kan dock hlla med om att det r mrkligt med den snubben som blev av med jobbet efter FSD-krocken med stolpen. P klippet sg det ut som han var redo att ta ver, han hann inte helt enkelt.

En annan grej r att med tanke p sttet NN/AI lr sig kan det vara rtt stor skillnad p en docka och ett faktiskt barn. Du kommer ju aldrig hitta en verklig situation nr ett barn str 100% blickstilla p vgen, det hnder bara i simulationer eller med just dockor. S kan mkt vl vara s att FSD inte r trnat p det, och drav fick blskrm och krockade med dockan.
Citera
2022-08-10, 10:23
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealWolodarksi
Jaha, nu slde daddy musk fr flera miljarder.

Hur knns det med att sitta sist kvar med svarte-petter?

Detta r den nya fingerprint sekten s de kommer att frsvara Elon till sista bloddroppen nd.

Det r ju faktiskt ganska knt att detta med blsa och hausa aktier r Elons paradgren och nd blir folk lika frvnade varje gng det hnder.

Precis allt som Elon sgeroch gr s satsar jag p motsatsen.
Ngot geni r han enbart p att blsa folk och inget gudomligt vsen med verlgsen Iq som man dagligen fr lsa om.

Han skrp bil sgades ven idag p nytt igen angende lnkarmarna.
Konstigt en sdan dyr bil med nstan funktioner att kunna sjlvkra inte ens kan ha en ordentlig framvagn som finns tex p en 5 gnger billigare Opel.

Lt bli kpa aktier i detta bolag r mitt rd.
Men ni gr s klart vad ni sjlva vill med era pengar.
Citera
2022-08-10, 10:44
Medlem
Citat:
D Taylor Ogan r en ganska sliskig liten rtta s tls det att vntas p att ngon gr ett eget test som har med alla instllningar i en klipp som r raw cut i sann bemrkelse. Varfr utesluts mjligheten att inblandade ljuger och frvanakar? Speciellt nr testet visar upp ett helt annat resultat n det vi sett innan av oberoende som inte r tungt investerade i fretag som utvecklar LIDAR-system.

LMAO, tur att just det klippet du frgar om finns

https://twitter.com/taylorogan/statu...lidgkkMKXTMTkA

Vad tnkte du att nsta urskt skulle vara. Du frstr att folk filmar dessa videor p detta viset d det r ganska uppenbart att kultmedlemmar med foliehattar tror att alla test r betalda av BIG-LiDAR. Men go ahead, vad r problemet nu
Senast redigerad av job230ge 2022-08-10 kl. 10:49.
Citera
2022-08-10, 11:11
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Detta r den nya fingerprint sekten s de kommer att frsvara Elon till sista bloddroppen nd.

Det r ju faktiskt ganska knt att detta med blsa och hausa aktier r Elons paradgren och nd blir folk lika frvnade varje gng det hnder.

Ngot geni r han enbart p att blsa folk och inget gudomligt vsen med verlgsen Iq som man dagligen fr lsa om.

Konstigt en sdan dyr bil med nstan funktioner att kunna sjlvkra inte ens kan ha en ordentlig framvagn som finns tex p en 5 gnger billigare Opel.

nnu en Elon-hatande bjrn som snackar dynga. Nu r det vll nd ganska uppenbart att det r bjrnarna som r besatta av Musk?
Citera
2022-08-10, 11:19
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
LMAO, tur att just det klippet du frgar om finns

https://twitter.com/taylorogan/statu...lidgkkMKXTMTkA

Vad tnkte du att nsta urskt skulle vara. Du frstr att folk filmar dessa videor p detta viset d det r ganska uppenbart att kultmedlemmar med foliehattar tror att alla test r betalda av BIG-LiDAR. Men go ahead, vad r problemet nu

Har sett det men vntar som sagt tills ngon trovrdigare som inte har en agenda repeterar testet. Oavsett s r det unket att driva en kampanj mot en teknik som rddar liv bara fr sin egna ekonomiska vinnings skull. r det ngot jag r bra p s r det att bedmma folks kompetens och integritet, och Taylor fr alla rda flaggor att resa sig.
Citera
2022-08-10, 11:23
Medlem
Citat:
Har sett det men vntar som sagt tills ngon trovrdigare som inte har en agenda repeterar testet. Oavsett s r det unket att driva en kampanj mot en teknik som rddar liv bara fr sin egna ekonomiska vinnings skull. r det ngot jag r bra p s r det att bedmma folks kompetens och integritet, och Taylor fr alla rda flaggor att resa sig.

Ok, s en tesla, med den nyaste uppdateringen och alla skerhetsinstllningar p, kr rtt ver utan att ens frska stanna. Det finns Oklippt video p allting. Men du tycker att personen som sitter i passagerarstet r problemet. Tror du han tog ver bilen med mindcontrol och sa t den att inte stanna eller vad r den nya teorin

r det ngot du r bra p s r det att neka saker som r bortom rimligt tvivel. Men kr ner huvudet i sanden istllet och vnta p att Omar Qazi slpper en likadan video 😭 d blir det nog inte vridet.

Vem skulle vara oberoende hr? Med tanke p att alla medier tydligen r betalda fr att klanka ner p FSD
Senast redigerad av job230ge 2022-08-10 kl. 11:37.
Citera
2022-08-10, 11:40
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson

Grejen r att man mste ha normal eller ver normal begvning fr att frst att Elon r extremt begvad. Du vet skert med dig frn dina egna livserfarenheter vart du str i allt detta, men det r en ganska typisk sak fr de som lyckats lite smre att fokusera p att sprida negativitet om ngot de ogillar istllet fr att lgga sin energi p ngot de tror p enligt min erfarenhet. Gr vad du vill med den informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in