Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-17, 00:25
  #25
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu mår jag ju dåligt så luras är det inte.

Ja men varför ska du simulera sjukdom då? Om du är sjuk på riktigt
Citera
2022-08-17, 02:46
  #26
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Jag känner igen känslan och har befunnit mig där själv, men tack och lov tog jag mig i kragen och utbildade mig för att slippa lida 40h + resor i veckan!

Pandemin har väl varit ypperlig för alla arbetsskygga, en nysning så kan du vara hemma i 10 dagar!

Känner man någon med covid så man man be om att få låna lite saliv för att ta det till nästa nivå!


Nu uppmuntrar jag ingen att fuska 😇 Men covidtest man köper på apoteket för saliv/hals visar positivt om du precis innan du svabbar äter en citronskiva/apelsin/citrusfrukt. Testat själv när jag testade med pcr-test som visade neg men hemtest visade positivt. Var tvungen att testa på en kompis och blev samma där.
Citera
2022-08-17, 03:11
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
simulera epilepsianfall👌 Eller ännu bättre, spela död!

Ahahahahahaha
Citera
2022-08-17, 14:35
  #28
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu mår jag ju dåligt så luras är det inte.

Nej precis. Är du sjuk så är du ju det. Säg som det är till läkaren och få henne att förstå att det handlar om dina känslor och att känslor är en medicinsk fråga. Att det ska vara så svårt alltså!!
Citera
2022-08-17, 16:39
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaliraren
Ja men varför ska du simulera sjukdom då? Om du är sjuk på riktigt

Jag kommer förmodligen inte att bedömas som tillräckligt sjuk för att få sjukpenning.
Citera
2022-08-17, 18:54
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Nu uppmuntrar jag ingen att fuska 😇 Men covidtest man köper på apoteket för saliv/hals visar positivt om du precis innan du svabbar äter en citronskiva/apelsin/citrusfrukt. Testat själv när jag testade med pcr-test som visade neg men hemtest visade positivt. Var tvungen att testa på en kompis och blev samma där.

Kan vara en god ide. Nån ide hur man får LTC?
Citera
2022-08-18, 01:28
  #31
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag kommer förmodligen inte att bedömas som tillräckligt sjuk för att få sjukpenning.

Men då är du väll inte tillräckligt sjuk då? Säg sanningen till dom och se hur dom de bedömer dig
Citera
2022-08-18, 16:59
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaliraren
Men då är du väll inte tillräckligt sjuk då? Säg sanningen till dom och se hur dom de bedömer dig
Ok jag ska ge det en chans.
Citera
2022-08-20, 15:07
  #33
Avstängd
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag kommer förmodligen inte att bedömas som tillräckligt sjuk för att få sjukpenning.

Du kan ju alltid köpa ett sjukintyg av en läkare. Vet inte vad det kostar i dagens läge, säkrast utdelning får du om vänder dig till en psykiater som vet att formulera sjukintyget så att FK beviljar sjukersättning utan tjafs.
Ytterligare ett intyg från en allmänläkare om din fysiska kondition och du torde vara home free.

Lycka till!
Citera
2022-08-20, 15:34
  #34
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Har ni nån gång vart så så innerligt trött på jobbet att ni simulerat sjukskrivning och kommit i land med det?

Berätta gärna hur ni lyckades och vad ni sjukskrev er för.

Låtsat att du har lider av nån svar sjukdom. Dom flesta sjukdomar diagnostiseras enbart på beskrivna symtom utan objektiva fynd.

Men va borde göra är naturligtvis att förbättra ditt liv och skaffa en sysselsättning du trivs med.
Citera
2022-08-20, 23:01
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Du kan ju alltid köpa ett sjukintyg av en läkare. Vet inte vad det kostar i dagens läge, säkrast utdelning får du om vänder dig till en psykiater som vet att formulera sjukintyget så att FK beviljar sjukersättning utan tjafs.
Ytterligare ett intyg från en allmänläkare om din fysiska kondition och du torde vara home free.

Lycka till!

Hur vet man vilken läkare/ psykiatier som skriver såna intyg?

Ja vore bästa om det inte är några tveksamheter.

Tack.
Citera
2022-08-20, 23:06
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Låtsat att du har lider av nån svar sjukdom. Dom flesta sjukdomar diagnostiseras enbart på beskrivna symtom utan objektiva fynd.

Men va borde göra är naturligtvis att förbättra ditt liv och skaffa en sysselsättning du trivs med.

Har du nåt bra exempel på nån sån sjukdom?

Ja det Bore det bästa, men hade vart skönt med en andhämtning innan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in