Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-08-16, 17:14
  #1
Medlem
Har ni nån gång vart så så innerligt trött på jobbet att ni simulerat sjukskrivning och kommit i land med det?

Berätta gärna hur ni lyckades och vad ni sjukskrev er för.
Citera
2022-08-16, 17:18
  #2
Medlem
kneegrowhitlahs avatar
Börja plugga istället så att du kan sadla om eller säg upp dig och lev på a-kassa ett tag, försök fan inte att lura sjukvården .....
Citera
2022-08-16, 17:20
  #3
Medlem
Adamgaards avatar
Jag är vvs-montör med en egen liten firma så att simulera skulle inte leda mig någon vart. Men den som vill kan använda LSD vid läkarbesök för sjukskrivning.
Citera
2022-08-16, 17:33
  #4
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Har ni nån gång vart så så innerligt trött på jobbet att ni simulerat sjukskrivning och kommit i land med det?

Berätta gärna hur ni lyckades och vad ni sjukskrev er för.

Tycker inte du ska luras så. Det finns folk som är sjuka på riktigt och behöver alla resurser de kan få, så du ska inte belasta sjukvården med något påhitt!
Citera
2022-08-16, 17:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Har ni nån gång vart så så innerligt trött på jobbet att ni simulerat sjukskrivning och kommit i land med det?

Berätta gärna hur ni lyckades och vad ni sjukskrev er för.

Smeta brunkräm i ansiktet och spela apatiskt barn funkar ju alltid.
Citera
2022-08-16, 17:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaliraren
Tycker inte du ska luras så. Det finns folk som är sjuka på riktigt och behöver alla resurser de kan få, så du ska inte belasta sjukvården med något påhitt!

Nu mår jag ju dåligt så luras är det inte.
Citera
2022-08-16, 17:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kneegrowhitlah
Börja plugga istället så att du kan sadla om eller säg upp dig och lev på a-kassa ett tag, försök fan inte att lura sjukvården .....

Men mjölka a-kassan går bra…
Citera
2022-08-16, 18:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Smeta brunkräm i ansiktet och spela apatiskt barn funkar ju alltid.

Barn får ingen sjukpenning
Citera
2022-08-16, 18:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Barn får ingen sjukpenning

Men deras föräldrar får uppehållstillstånd och bidrag. Du får väl snacka med mammi och pappi.
Citera
2022-08-16, 18:31
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Men deras föräldrar får uppehållstillstånd och bidrag. Du får väl snacka med mammi och pappi.

Går inte jag är myndig.
Citera
2022-08-16, 18:37
  #11
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Har ni nån gång vart så så innerligt trött på jobbet att ni simulerat sjukskrivning och kommit i land med det?

Berätta gärna hur ni lyckades och vad ni sjukskrev er för.

Du kan väl spela lätt utvecklingsstörd det borde väl funka eller försöka muta läkaren till att ge dig en sjukdom som gör att du inte kan jobba. Lycka till.
Citera
2022-08-16, 18:40
  #12
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag har självklart haft mina stunder av avsky mot jobbet men jag skulle aldrig simulera sjukdom. Jag byter jobb när jag känner att jag börjar bli bitter.

Och det kan ta 1-1,5 år innan jag hittar nåt nytt men det brukar gå att tröska sig igenom det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in