Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-08-23, 17:10
  #1
Medlem
Efter att han fick sparken och sedan uteslöts från sd verkade han vara sugen på en payback. Att han lanserade Alternativ för Sverige lär ju delvis ha varit som en hämnd på sd.
Och 2018 fick han sin hämnd, Sd tappade ett mandat till Centern. Något som knappast hade skett om Afs inte fanns och dragit till sig små men tillräckligt många för att göra skada.
När kallduschen kom 2018 och fjuttiga 0,31 % var ett faktum så kunde man ju tänka sig att de skulle lägga ner, men icke. Men det är klart då insåg man ju inte vilken enorm förtjänst man kan göra på att starta upp ett parti och kunna dra in sådana mängder med pengar och dessa slantar lever han ju gott på så länge människor fyller på kassan till kasseln.
Att lansera Alternativ för Sverige verkar ha blivit en kassasuccé för Kasselstrand. Inför valet 2018 drog Afs in över 5 miljoner, och inför detta val över 2 miljoner. Utöver detta drar partiet in över 800 000 kr om året i medlemsavgifter. Kasselstrand som påstår de jobbar ideellt och att de lever på donationer kan således plocka på sig ganska rejält. Det finns ju journalister och youtubers mm som lever på donationer. Men denna politiker gjorde ett slug drag för att kunna dra in pengar. Tankar kring detta?
Citera
2022-08-23, 17:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Efter att han fick sparken och sedan uteslöts från sd verkade han vara sugen på en payback. Att han lanserade Alternativ för Sverige lär ju delvis ha varit som en hämnd på sd.
Och 2018 fick han sin hämnd, Sd tappade ett mandat till Centern. Något som knappast hade skett om Afs inte fanns och dragit till sig små men tillräckligt många för att göra skada.
När kallduschen kom 2018 och fjuttiga 0,31 % var ett faktum så kunde man ju tänka sig att de skulle lägga ner, men icke. Men det är klart då insåg man ju inte vilken enorm förtjänst man kan göra på att starta upp ett parti och kunna dra in sådana mängder med pengar och dessa slantar lever han ju gott på så länge människor fyller på kassan till kasseln.
Att lansera Alternativ för Sverige verkar ha blivit en kassasuccé för Kasselstrand. Inför valet 2018 drog Afs in över 5 miljoner, och inför detta val över 2 miljoner. Utöver detta drar partiet in över 800 000 kr om året i medlemsavgifter. Kasselstrand som påstår de jobbar ideellt och att de lever på donationer kan således plocka på sig ganska rejält. Det finns ju journalister och youtubers mm som lever på donationer. Men denna politiker gjorde ett slug drag för att kunna dra in pengar. Tankar kring detta?


Vet knappt vem han är. Vet knappt vilka AfS är. Meningslös kunskap eftersom de aldrig kommer ens nå 2%. Men det är ju awesome med pengar, så good for him.
Citera
2022-08-23, 17:19
  #3
Medlem
swebarbs avatar
Han har ju en del vettiga poänger tycker jag, men känns som slöseri rösta på Afs bättre då rösta SD men lär väl inte hända..
Citera
2022-08-23, 17:24
  #4
Medlem
Det blir nog svårt för Kasselstrand, Sveriges kändaste öppet rasistiska person, att få något annat jobb. Så ja, han passar väl på att mjölka så mycket pengar från AfS som möjligt så länge det är möjligt. Det kan absolut varit ett av de starkaste skälen till att partiet levde vidare efter fiaskovalet för 4 år sedan.
Citera
2022-08-23, 17:27
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Efter att han fick sparken och sedan uteslöts från sd verkade han vara sugen på en payback. Att han lanserade Alternativ för Sverige lär ju delvis ha varit som en hämnd på sd.
Och 2018 fick han sin hämnd, Sd tappade ett mandat till Centern. Något som knappast hade skett om Afs inte fanns och dragit till sig små men tillräckligt många för att göra skada.
När kallduschen kom 2018 och fjuttiga 0,31 % var ett faktum så kunde man ju tänka sig att de skulle lägga ner, men icke. Men det är klart då insåg man ju inte vilken enorm förtjänst man kan göra på att starta upp ett parti och kunna dra in sådana mängder med pengar och dessa slantar lever han ju gott på så länge människor fyller på kassan till kasseln.
Att lansera Alternativ för Sverige verkar ha blivit en kassasuccé för Kasselstrand. Inför valet 2018 drog Afs in över 5 miljoner, och inför detta val över 2 miljoner. Utöver detta drar partiet in över 800 000 kr om året i medlemsavgifter. Kasselstrand som påstår de jobbar ideellt och att de lever på donationer kan således plocka på sig ganska rejält. Det finns ju journalister och youtubers mm som lever på donationer. Men denna politiker gjorde ett slug drag för att kunna dra in pengar. Tankar kring detta?
Gustav är helt underbar och jag hoppas det går bra för dom, samtidigt som jag tycker att så många som möjligt ska rösta på SD denna gången! Vi måste få bort S snabbare än en höna skiter, det är en risk att rösta på AFS för jag tror inte dom klättra över 4% spärren och då blir det en bortkastad rösta och det finns risk för att V blocket siter kvar. Även om Gustav och kompani har gjort ett bra jobb i år så är det fortfarande många som inte vet vilka dom är.
Citera
2022-08-23, 18:00
  #6
Medlem
oresundsbroens avatar
I grunden har AfS en bra politik i deras kamp mot globalismen och kritik av etablissemanget. Och Kasselstrand har många bra poänger mot SD och Åkesson.

Men Gustav är ändå jävligt obehaglig. När han var med i SD så var han i intervjuer/utfrågningar väldigt lugn och pratade fint och lät som någon som inte skulle göra en fluga förnär.

Nu med AfS går han all in och säger att 1 miljon blattar ska hem (det är exakt 1 miljon individer i Sverige med utomeuropeisk bakgrund). Att det bara ska bo i stort sett etniska svenskar i Sverige. Tycker det är lite väl extremt att skicka hem i stort sett varenda utomeurope trots att dom är födda här, arbetar här, skötsamma och är välintegrerade i samhället och inte har något annat land än Sverige i stort sett.

Snacka om dubbelspel. Man blir lite rädd hur många sådana extrema personer som kan vara kvar i SD med stort inflytande. Men lyckligtvis blir man inte en timme för sen om man yttrar den typen av åsikter inom SD.

Hade definitivt röstat afs om jag var svensk. Men eftersom jag är blatte så tar jag det säkra före det osäkra och röstar SD trots min kritik mot deras anpassning till M och svängning i EU och NATO-frågan. Dessutom ser jag ett akut behov av en ny regering med SD-inflytande där främst migrationen och brottsligheten tas itu som första prioritet. Där finns inte utrymme och tid att vänta på afs.
Citera
2022-08-23, 18:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
I grunden har AfS en bra politik i deras kamp mot globalismen och kritik av etablissemanget. Och Kasselstrand har många bra poänger mot SD och Åkesson.

Men Gustav är ändå jävligt obehaglig. När han var med i SD så var han i intervjuer/utfrågningar väldigt lugn och pratade fint och lät som någon som inte skulle göra en fluga förnär.

Nu med AfS går han all in och säger att 1 miljon blattar ska hem (det är exakt 1 miljon individer i Sverige med utomeuropeisk bakgrund). Att det bara ska bo i stort sett etniska svenskar i Sverige. Tycker det är lite väl extremt att skicka hem i stort sett varenda utomeurope trots att dom är födda här, arbetar här, skötsamma och är välintegrerade i samhället och inte har något annat land än Sverige i stort sett.

Snacka om dubbelspel. Man blir lite rädd hur många sådana extrema personer som kan vara kvar i SD med stort inflytande. Men lyckligtvis blir man inte en timme för sen om man yttrar den typen av åsikter inom SD.

Hade definitivt röstat afs om jag var svensk. Men eftersom jag är blatte så tar jag det säkra före det osäkra och röstar SD trots min kritik mot deras anpassning till M och svängning i EU och NATO-frågan. Dessutom ser jag ett akut behov av en ny regering med SD-inflytande där främst migrationen och brottsligheten tas itu som första prioritet. Där finns inte utrymme och tid att vänta på afs.
Har träffat Gustav och han ger ett lugnt och sympatiskt intryck.

Jag tror faktiskt inte han är rasist eller ens tycker illa om invandrare i allmänhet.

AfS driver återvandring av cirka en miljon ”probleminvandrare” som de säger.
Det gäller kriminella, de som inte vill anpassa sig och följa svenska lagar och regler och de som lever på bidrag.

I dagens Sentio får AfS 1,1% vilket skulle ge gratis valsedlar i nästa val och sätta ytterligare press på SD.
Citera
2022-08-23, 18:54
  #8
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Har träffat Gustav och han ger ett lugnt och sympatiskt intryck.

Jag tror faktiskt inte han är rasist eller ens tycker illa om invandrare i allmänhet.

AfS driver återvandring av cirka en miljon ”probleminvandrare” som de säger.
Det gäller kriminella, de som inte vill anpassa sig och följa svenska lagar och regler och de som lever på bidrag.

I dagens Sentio får AfS 1,1% vilket skulle ge gratis valsedlar i nästa val och sätta ytterligare press på SD.
Finns en tydlig skrivning om att även skötsamma invandrare (som antagligen även fötts här) ska kunna utvisas.

Det är det som är så skrämmande och som gör att jag inte kan rösta afs. Låter ju fan som rena rama NMR.

Så nej, dessvärre handlar det inte om enbart probleminvandrare. Jag tror knappast heller att vi ens har 1 miljon probleminvandrare. Tror man på allvar att 1 miljon av den svenska befolkningen begår brott så är man sannerligen pantad, av en population som består av runt 3 miljoner med utländsk bakgrund i Sverige.
Citera
2022-08-23, 18:57
  #9
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Det blir nog svårt för Kasselstrand, Sveriges kändaste öppet rasistiska person, att få något annat jobb. Så ja, han passar väl på att mjölka så mycket pengar från AfS som möjligt så länge det är möjligt. Det kan absolut varit ett av de starkaste skälen till att partiet levde vidare efter fiaskovalet för 4 år sedan.

Rasist är han väl inte ?
Citera
2022-08-23, 19:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Rasist är han väl inte ?
Jo, och stolt över det.
Citera
2022-08-23, 19:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Rasist är han väl inte ?
Nu vet jag inte om du trollar eller inte, så kan man säga om Åkesson som visat mogna åsikter i frågan, men någon som vill skicka tillbaka 1milj människor om de är inte perfekta, helt felfria är inget annat än rasist i mina ögon. En grov sådan.
Det som är äckligt att dessa invandrarhatande rasister är sällan bättre än de probleminvandrare de pratar om.

Egentligen så lever han på bidrag själv, att peka finger och kritisera skulle alla kunna göra. Han skulle varit arbetslös om det inte var så många rasister.

Nu har jag inte koll på honom elr AfS direkt men tycker det låter sjukt att skicka hem vanliga människor om de inte begår grova brott, speciellt offerbrott och dylikt som jag anser vara vidrigt.
Citera
2022-08-23, 19:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Att lansera Alternativ för Sverige verkar ha blivit en kassasuccé för Kasselstrand. Inför valet 2018 drog Afs in över 5 miljoner, och inför detta val över 2 miljoner. Utöver detta drar partiet in över 800 000 kr om året i medlemsavgifter. Kasselstrand som påstår de jobbar ideellt och att de lever på donationer kan således plocka på sig ganska rejält. Det finns ju journalister och youtubers mm som lever på donationer. Men denna politiker gjorde ett slug drag för att kunna dra in pengar. Tankar kring detta?

Afs lär ha en hel del kostnader för resor, marknadsföring, medieproduktion och allt vad det kan kosta att försöka få röster. Så tveksamt ifall han lever så fett ändå. Priset han får betala för det är att många (blattar, AFA etc.) gärna skulle misshandla honom eller värre om de fick chansen. Och något vanligt jobb i Sverige kan han glömma för evig tid.

Min tolkning är att han är en eldsjäl (i brist på bättre ord) som är beredd att betala allt detta för det han tror på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in