Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-23, 19:47
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Finns en tydlig skrivning om att även skötsamma invandrare (som antagligen även fötts här) ska kunna utvisas.

Det är det som är så skrämmande och som gör att jag inte kan rösta afs. Låter ju fan som rena rama NMR.

Så nej, dessvärre handlar det inte om enbart probleminvandrare. Jag tror knappast heller att vi ens har 1 miljon probleminvandrare. Tror man på allvar att 1 miljon av den svenska befolkningen begår brott så är man sannerligen pantad, av en population som består av runt 3 miljoner med utländsk bakgrund i Sverige.
En stor del av de asylinvandrare som kommit på senare år har fått uppehållstillstånd och medborgarskap på felaktiga grunder.
Jag tycker att det är rimligt att utvisa dessa bedragare och istället hjälpa dem som verkligen haft legitima asylskäl och vill bidra och bli en del av det svenska samhället.
Så en miljon totalt låter inte helt orimligt.
Citera
2022-08-23, 20:05
  #14
Medlem
HLundborgs avatar
En mycket duktig och slipad politiker.
Citera
2022-08-23, 20:11
  #15
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
H
I dagens Sentio får AfS 1,1% vilket skulle ge gratis valsedlar i nästa val och sätta ytterligare press på SD.
har du månne en länk på det.
Får bara upp riksdagspartierna när jag googlr på sentio
Vill även ha på nyans, Fi och medborgerlig samling
Citera
2022-08-23, 20:19
  #16
Medlem
Jag tror Kasselstrand felbedömde något fruktansvärt hur mycket stöd han skulle ha för sin hårdare politik i en tid där SD försökte profiliera sig mot medelsvensson. Lite hybris över att leda ungdomspartiet som generellt kan unna sig lite mer radikala yttranden och fortfarande kan moderpartiet peka på att det är fristående organisationer. Problemet är att Liberalernas ungdomsparti seriöst kan gå ut och föreslå att legalisera incest och nekrofili, medan SD hade luppen på sig och media väntade på sin chans.

Så istället för att få sin riksdagsplats blev han utsparkad hårt och har varit helt marginaliserad sen dess. Trots att han är vältalig och utbildad lär det inte riktigt ha funnits en öppning för honom i näringslivet givet ett ganska unikt namn och igenkännligt ansikte. Tvivlar på att han har dragit in mera pengar på att vara partiledare för ett tiondels-procent-parti än att få sin riksdagsplats och faktiskt kunna göra skillnad. Men så gick det, lär väl hänga kvar ett val till säkert innan han tappar de voluntärer han har för att hålla det gående.
Citera
2022-08-23, 20:28
  #17
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
I grunden har AfS en bra politik i deras kamp mot globalismen och kritik av etablissemanget. Och Kasselstrand har många bra poänger mot SD och Åkesson.

Men Gustav är ändå jävligt obehaglig. När han var med i SD så var han i intervjuer/utfrågningar väldigt lugn och pratade fint och lät som någon som inte skulle göra en fluga förnär.

Nu med AfS går han all in och säger att 1 miljon blattar ska hem (det är exakt 1 miljon individer i Sverige med utomeuropeisk bakgrund). Att det bara ska bo i stort sett etniska svenskar i Sverige. Tycker det är lite väl extremt att skicka hem i stort sett varenda utomeurope trots att dom är födda här, arbetar här, skötsamma och är välintegrerade i samhället och inte har något annat land än Sverige i stort sett.

Snacka om dubbelspel. Man blir lite rädd hur många sådana extrema personer som kan vara kvar i SD med stort inflytande. Men lyckligtvis blir man inte en timme för sen om man yttrar den typen av åsikter inom SD.

Hade definitivt röstat afs om jag var svensk. Men eftersom jag är blatte så tar jag det säkra före det osäkra och röstar SD trots min kritik mot deras anpassning till M och svängning i EU och NATO-frågan. Dessutom ser jag ett akut behov av en ny regering med SD-inflytande där främst migrationen och brottsligheten tas itu som första prioritet. Där finns inte utrymme och tid att vänta på afs.
Varför ljuger du? Det är mellan 2,5 till 3 miljoner sosse.
Citera
2022-08-23, 20:32
  #18
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
har du månne en länk på det.
Får bara upp riksdagspartierna när jag googlr på sentio
Vill även ha på nyans, Fi och medborgerlig samling

Nyans verkar det inte finnas några siffror för.
Men här kan du se Sentio-siffror för AfS och tre andra små. Från feb 2021 och fram till aug 2022:
https://twitter.com/StatistiskO/stat...80239091388416
Citera
2022-08-23, 20:36
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Jo, och stolt över det.

Man är inte rasist för att man inte tycker att en miljon grovt kriminella invandrare, bidragstagare och illegala ska få vara i Sverige.

Tvärtom är man en humanist som vill att de som bor i Sverige och har rätt att vara i Sverige och de som inte missbrukar detta privilegium ska få ha det tryggt och bra i Sverige.
Citera
2022-08-23, 20:41
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
har du månne en länk på det.
Får bara upp riksdagspartierna när jag googlr på sentio
Vill även ha på nyans, Fi och medborgerlig samling
Tydligen är det NyheterIdag som beställer undersökningarna från Sentio och därför avgör själva om de vill särredovisa ”övriga” som var 2,5%.
Artikeln ligger dessutom bakom betalvägg.

Det enda jag hittar är:
https://alternativforsverige.se/sent...for-riksdagen/
Citera
2022-08-23, 20:43
  #21
Medlem
I inlägg #18 har Lumbago en Twitter-länk ser jag nu!
Citera
2022-08-23, 21:05
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Jag tror Kasselstrand felbedömde något fruktansvärt hur mycket stöd han skulle ha för sin hårdare politik i en tid där SD försökte profiliera sig mot medelsvensson. Lite hybris över att leda ungdomspartiet som generellt kan unna sig lite mer radikala yttranden och fortfarande kan moderpartiet peka på att det är fristående organisationer. Problemet är att Liberalernas ungdomsparti seriöst kan gå ut och föreslå att legalisera incest och nekrofili, medan SD hade luppen på sig och media väntade på sin chans.

Så istället för att få sin riksdagsplats blev han utsparkad hårt och har varit helt marginaliserad sen dess. Trots att han är vältalig och utbildad lär det inte riktigt ha funnits en öppning för honom i näringslivet givet ett ganska unikt namn och igenkännligt ansikte. Tvivlar på att han har dragit in mera pengar på att vara partiledare för ett tiondels-procent-parti än att få sin riksdagsplats och faktiskt kunna göra skillnad. Men så gick det, lär väl hänga kvar ett val till säkert innan han tappar de voluntärer han har för att hålla det gående.
Din analys stämmer nog till stora delar.

Det är extremt svårt att etablera ett nytt parti i Sverige.
Se bara hur många val SD behövde för att komma in.

Jämför med Danmark där nya partier ofta kommer och går i folketinget.

I senaste valet fick t.ex. Stram Kurs 1,8% på första försöket och kom nästan in.(Spärren är 2%).
Citera
2022-08-23, 21:10
  #23
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Nu med AfS går han all in och säger att 1 miljon blattar ska hem (det är exakt 1 miljon individer i Sverige med utomeuropeisk bakgrund).

Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Tror man på allvar att 1 miljon av den svenska befolkningen begår brott så är man sannerligen pantad, av en population som består av runt 3 miljoner med utländsk bakgrund i Sverige.

Hur många finns det? exakt 1 miljon eller 3 miljoner?

Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Nu vet jag inte om du trollar eller inte, så kan man säga om Åkesson som visat mogna åsikter i frågan, men någon som vill skicka tillbaka 1milj människor om de är inte perfekta, helt felfria är inget annat än rasist i mina ögon.
700k är bidragsberoende att sen hitta 300k bland dom kriminella och andra tärande personer som stjäl våra skattepengar och trygghet lär inte vara allt för svårt.
Citera
2022-08-23, 21:14
  #24
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
En stor del av de asylinvandrare som kommit på senare år har fått uppehållstillstånd och medborgarskap på felaktiga grunder.
Jag tycker att det är rimligt att utvisa dessa bedragare och istället hjälpa dem som verkligen haft legitima asylskäl och vill bidra och bli en del av det svenska samhället.
Så en miljon totalt låter inte helt orimligt.
Fast hur långt ska man gå? Jag håller med om att väldigt många inte ens har här att göra från första början. Men dom här personerna fick uppehållstillstånd för 20 år sedan och dom har barn som fötts här och vuxit upp här och kommer snart arbeta eller arbetar redan. Ska dom också skickas ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in