2022-09-01, 17:21
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruteturkarna
Vem har sagt att man måste lyssna på ”konstkritiker”? Bara gör din grej, liksom. Stor konst är kunna pissa i en tillbringare och få någon annan att betala en miljon för det.

Haha, detta. Du har precis beskrivit modern konst i ett nötskal.

Mycket av det, iaf.
Citera
2022-09-01, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför ska jag det? Jag avskyr 90% av modern konst - på samma sätt som jag avskyr minst 90% av modern musik.

Min lösning är att jag insett jag inte behöver gilla allt. Jag kan fokusera på det jag gillar. Ditt problem är att du försöker ta ett grepp om all ’modern konst’ utan att inse att det inte låter sig göras så enkelt.

Problemet uppstår när man ska göra "konsten" offentlig. Vem vill ha en stor blå penis på sin husvägg?
Citera
2022-09-02, 15:46
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Klart modern konst är total smörja, det räknade jag ut när jag var 8 år.

Det handlar om bank-kartellens makt som sträcker sig som tentakler och påverkar saker som konstvärlden. Tyvärr.
Citera
2022-11-10, 13:43
Avstängd
Trams det är ni som inte förstår eller satt er in i konsten som är problemet. "Tavlor" räknas knappast som konst mer alls tex.

Sverige är nog det största kulturella u-landet i världen, har i alla fall svårt att hitta ett sämre land för samtidskonstnärer att verka i.
Citera
2024-07-14, 17:49
Medlem
keckoishs avatar
Satt precis och kollade på gamla repriser av teveprogemmet "Bytt är bytt" och noterade att en av kvällarnas dyrgripar var konstnären Dan Wolgers fjantkonst bestående av ett kuvert som han ramat in efter att ha mottagit det av från Åklagarmyndigheten och då med anledning av att han dessförinnan hade gjort sig skyldig till stöld av två sittbänkar som hade tillhört ett konstmuseum. Det var alltså värt 500 k, det där kuvertet. Alltså, jag blev provocerad. Inte av Dan Wolgers, utan av att det finns idioter med uppenbart alltför mycket pengar som tycker det är värt att betala så mycket för inget. De provocerar så att det är att man mår dåligt. Det gick inte att se vidare på programmet efter detta. Bara äckligt, alltihopa. Jävla tönt, den där Wolgers. Den här världen hade varit en bättre plats utan sådana fjantfenomen som han och hans köpare. De gör en bara ledsen och irriterad. Skämmas borde de!
Senast redigerad av keckoish 2024-07-14 kl. 17:53.
Citera
2024-07-14, 19:42
Medlem
Congelados avatar
Att allt är konst är problemet. Jag skulle kunna pissa på mitt golv fota pisset och kalla det ett konstprojekt och konstnärer håller med mig "blir kontroversiell" och "provokativ" i mitt konstnärskap istället för vulgär psykos.
Citera
2024-07-14, 20:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Att allt är konst är problemet. Jag skulle kunna pissa på mitt golv fota pisset och kalla det ett konstprojekt och konstnärer håller med mig "blir kontroversiell" och "provokativ" i mitt konstnärskap istället för vulgär psykos.

Nix. För du saknar tyngd i konstvärlden. Så det blir nog vulgär psykos på dig. Allt är verkligen inte konst.
Citera
2024-07-14, 20:09
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nix. För du saknar tyngd i konstvärlden. Så det blir nog vulgär psykos på dig. Allt är verkligen inte konst.
Om jag hade haft kontakterna inom konstnärsvärlden du vet att dom hade lanserat pisset och fått artiklar om min "vulgära skapelseprocess" diskussioner nyhetsartiklar och inte att jag borde få kåken och sinnesutredning.
Citera
2024-07-14, 21:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Om jag hade haft kontakterna inom konstnärsvärlden du vet att dom hade lanserat pisset och fått artiklar om min "vulgära skapelseprocess" diskussioner nyhetsartiklar och inte att jag borde få kåken och sinnesutredning.

Nja. Riktigt så illa är det inte men till viss utsträckning, ja
Citera
2024-07-14, 21:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Satt precis och kollade på gamla repriser av teveprogemmet "Bytt är bytt" och noterade att en av kvällarnas dyrgripar var konstnären Dan Wolgers fjantkonst bestående av ett kuvert som han ramat in efter att ha mottagit det av från Åklagarmyndigheten och då med anledning av att han dessförinnan hade gjort sig skyldig till stöld av två sittbänkar som hade tillhört ett konstmuseum. Det var alltså värt 500 k, det där kuvertet. Alltså, jag blev provocerad. Inte av Dan Wolgers, utan av att det finns idioter med uppenbart alltför mycket pengar som tycker det är värt att betala så mycket för inget. De provocerar så att det är att man mår dåligt. Det gick inte att se vidare på programmet efter detta. Bara äckligt, alltihopa. Jävla tönt, den där Wolgers. Den här världen hade varit en bättre plats utan sådana fjantfenomen som han och hans köpare. De gör en bara ledsen och irriterad. Skämmas borde de!

Klart det är knäppt mycket pengar, men låt de rika lägga pengar på vad de vill. Wolgers konst är ju inte den enda varan folk betalar löjligt mycket pengar för
Citera
2024-07-14, 21:13
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:

Grattis till att blivit en del av konstverket!
Du och de som blir provocerade är en del av konsten är en grundsten för att provokationer ska vara roliga.
Genom att provocera er och skapa indignation kan en del andra tycka att det är värt att betala för att provocera.

Hur kan priset för det inramade brevet skada någon?
Citera
2024-07-14, 21:15
Citat:
Din reaktion är en central del av det konstverket. Hur känns det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in