Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-04, 16:11
Medlem
Masingas avatar
Refreshers
Citera
2022-09-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlvedonArsle
Var snacksupplevelsen kopplad till någon särskild upplevelse (t.ex hyra film, drägga på stan, skolutflykter, IT-bubblan etc)?

Minns just i slutet av 90-talet när jag och några polare jobbade med ett värdelöst IT-företag, då hade en av vännerna en tjej som jobbade på ica eller liknande och hon tog alltid med sig påsar med någon slags chokladpuffar, liknade dom stora kinapuffaren väldigt mycket och var en röd påse. Vi åt mängder av såna medan vi jobbade på kvällarna.
Citera
2022-09-04, 16:41
Medlem
WizardPolices avatar
Minns att jag ofta fick nån mixpåse av Haribo som jag gillade. Har försökt googla men ingen av de påsarna jag hittat ser ut exakt som den jag tänker på. Det närmsta jag kommer är Stjerne Mix men jag tror inte det är den. Ofta kombinerades detta med att vi fick hyra en trave vhs:er. Blev ofta He-Man eller Ghostbusters eller något liknande. När man blev något äldre så var det mest slashers man hyrde, typ Fredagen den 13e och liknande.. detta bör ha varit i slutet på 80-talet - början på 90.
Citera
2022-09-04, 16:45
Medlem
Den knastrande chokladen! Fanns i rulle, tror den hette raketchoklad eller något. Poppade gött i munnen!
Citera
2022-09-04, 16:48
Medlem
shotacats avatar
Fantomen godispåsen, jag och min granne brukade köpslå med varandra om vi fick varsin och om jag kommer ihåg rätt så brukade jag byta bort skumbananerna för fantomen-klubban med tillhörande pulver vilket mer eller mindre var en lakritsklubba med en påse hockeypulver.
Citera
2022-09-04, 16:51
Medlem
-=Damian=-s avatar
fanns typ dinosaurier som låg i transparenta "plastformar" med mjukplast på baksidan som men rev av. Slemmiga och så jävla goda. Fanns även samma i spindlar. Minns att man kunde köpa typ ett helt ark med dessa med ca 15-20 godisbitar i. Himmelskt!
Citera
2022-09-04, 16:52
Medlem
Bankdosas avatar
Kommer ihåg att jag fick med mig en rulle Nickel på skolutflyter. Finns den kvar idag?
Citera
2022-09-04, 16:54
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
Kommer ihåg att jag fick med mig en rulle Nickel på skolutflyter. Finns den kvar idag?

Kort och gott: ja.

Mvh.
Citera
2022-09-04, 16:55
Medlem
WizardPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
Vet ej, men den fanns åtminstone kvar 2000 då vi hade den i lumpen.
Citera
2022-09-04, 16:56
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Fantomen godispåsen, jag och min granne brukade köpslå med varandra om vi fick varsin och om jag kommer ihåg rätt så brukade jag byta bort skumbananerna för fantomen-klubban med tillhörande pulver vilket mer eller mindre var en lakritsklubba med en påse hockeypulver.

Nu snackar vi. Herre-ja-jävlar vad jag gillade det Fantomen-klubbankitet! Läsa en färsk Kalle Anka-tidning och snaska på den dippklubban. Ljuva tider indeed!
Citera
2022-09-04, 17:15
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Nu snackar vi. Herre-ja-jävlar vad jag gillade det Fantomen-klubbankitet! Läsa en färsk Kalle Anka-tidning och snaska på den dippklubban. Ljuva tider indeed!

Besvikelsen när Kalle Anka pocketen dök upp i brevlådan och man såg Musse Pigg på framsidan var alltid en pungspark för då vet man att den tråkmånsen kommer att vara fokuset i den upplagan. Kalle Anka & Långben var alltid favoriterna.
Citera
2022-09-04, 17:22
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Besvikelsen när Kalle Anka pocketen dök upp i brevlådan och man såg Musse Pigg på framsidan var alltid en pungspark för då vet man att den tråkmånsen kommer att vara fokuset i den upplagan. Kalle Anka & Långben var alltid favoriterna.

Ja, Musse den jävlen var alltid en sån party-pooper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in