Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-09, 11:08
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det här fallet minns jag. Inte minst för att det hände på den tiden det absolut inte på några sätt förekom några former av destruktiva hedersnormer bland lyxinv-, jag menar flyktingar. Det hände även i en tid då det ansågs inhumant och rent av onödigt att dela ut påföljder utöver ett absolut minimum, även vid mord. För att inte tala om utvisningar, sådant kunde inte ens komma på fråga.

Idag sitter vi med facit ett drygt decennium senare och studerar resultatet av det förhållningssätt vi valde.

Var inte killen född i Västerås och påschasad av en annan svensk flicka?
Citera
2022-06-09, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Var han inte född i Irak och påschasad av sin far hemma som var kvar hemma och förfasades över hans livsval över att bl a välja en egen flickvän? Jag menar inte att raljera men exakt så minns jag det men lämnar öppet för att jag är inne i helt fel tråd om helt fel fall och svamlar. Det är ändå några år och några mord sedan nu...
Citera
2022-06-09, 11:22
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Var han inte född i Irak och påschasad av sin far hemma som var kvar hemma och förfasades över hans livsval över att bl a välja en egen flickvän? Jag menar inte att raljera men exakt så minns jag det men lämnar öppet för att jag är inne i helt fel tråd om helt fel fall och svamlar. Det är ändå några år och några mord sedan nu...
Var inte anledningen att hon var gravid och han ville inte ha barn med henne, och hon ville inte ta bort barnet?
Citera
2022-06-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Var inte anledningen att hon var gravid och han ville inte ha barn med henne, och hon ville inte ta bort barnet?
Som jag minns det så var det motivet även om graviditeten vid det laget var påhittad från hennes sida, troligen i ett försök att snärja honom. Han var däremot bortlovad av sin far till något mer passande än en svensk tjej och hade fått ganska rejält med ovett för sitt allmänna tonårsliv i Sverige med flickvänner och alkohol och liknande hemskheter. Jag minns inte om GM uttryckte det rent ut men är ganska säker på att trycket från patriarken var hårt och ta hand om problemet.

Med förbehåll för att jag minns fel eller pratar om något helt annat men just (den påhittade?) graviditeten minns jag.
Citera
2022-07-30, 00:19
Medlem
-GGs avatar
Jag läser just nu om detta mord.

Undermänniskan valde alltså somalier för att styra bort misstankarna. Intressant ur ett intersektionellt perspektiv.
Han visste alltså att det skulle väcka något genom att skriva så med tanke på somaliers rykte och våldsbenägenhet.

Kurdhoran och hela hans fula familj förtjänar ingenting annat än att slängas ner i en container på öppet hav.
Citera
2022-07-30, 00:22
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

Nej.

Din apa föddes i Irak 1993, och invaderade Sverige år 2007.
Citera
2022-09-06, 19:07
Medlem
Någon som vet hur jag kan få tag på FUP?
Citera
2022-09-08, 19:30
Medlem
Citera
2022-09-08, 20:36
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruden02

Testa fråga i tråden som ligger fastklistrad* högst upp i ABoK, dvs tråden som gjordes specifikt för att efterlysa FUP:ar.

*så att man inte kan missa den..
Citera
2022-09-08, 20:58
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Testa fråga i tråden som ligger fastklistrad* högst upp i ABoK, dvs tråden som gjordes specifikt för att efterlysa FUP:ar.

*så att man inte kan missa den..
Backup på FUP:
https://gofile.io/d/Bt0qJ7
Citera
2023-05-05, 05:30
Medlem
Någon som har fup?

Länkarna som finns i tråden fungerar ej
Citera
2023-12-10, 18:27
Medlem
prinsessan-estelles avatar