Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag tror mera på en allvarlig stroke eller något i den stilen, och den kan ha inträffat tidigt idag, lämnat henne vid medvetande men delvis förlamad och så.

Stroke dör man sällan så tvärt av om den inte är så stor att hjärnan sväller t ex. Det tar några dar att dö även om man slutar att äta och dricka helt.

Det kan vara så enkelt att hon åkt på t ex en lunginflammation och att hon redan tidigare gjort klart att hon inte önskade behandling i ett sånt läge. Det är ett rätt rimligt beslut om man är 96 år och hälsan bara blir sämre och sämre.

Inte för inte kallade redan Hippokrates lunginflammation för "den gamle mannens vän".
Citera
2022-09-08, 23:01
Medlem
oresundsbroens avatar
Hur funkar det när man "somnar in" och dör. Hur kan det ske så enkelt? Man är ju liksom medveten, hur fan faller man i död bara sådär?
Citera
2022-09-08, 23:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Säg inte det.. De senaste 10-15 åren har Charles blivit betydligt mer populär än han var innan. Inte i klass med sin mamma, men ändå.
Precis, han har gått igenom mycket och har tagits till nåder igen. Helt rätt anser jag.
Citera
2022-09-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Hur funkar det när man "somnar in" och dör. Hur kan det ske så enkelt? Man är ju liksom medveten, hur fan faller man i död bara sådär?

Hjärtat stannar och efter det stänger resten ner. Som när bensinen tar slut.
Citera
2022-09-08, 23:11
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Hjärtat stannar och efter det stänger resten ner. Som när bensinen tar slut.
Är man medveten in i det sista tills ögonen slocknar? Alltså är man någonstans medveten om att "nu dör jag"?
Citera
2022-09-08, 23:12
Medlem
Knarkpojkens avatar
England kommer klara sig hur bra som helst.
Dem borde ta chansen och avskaffa monarkin då dem inte gör mycket vettigt endå.
Kan inte förstå hur hennes död kan påverka människor negativt.
Vi är inne på 2000-talet, kungafamiljer som den brittiska behövs inte längre då dem inte gör någonting speciellt.

Hoppas verkligen att dessa traditioner kan avskaffas då pengarna bör gå till andra saker än att betala för deras lyxliv.
Sen har jag inget emot henne dock.. Men kom igen, ingenting bör förändras i Europa pga denna död.
Citera
2022-09-08, 23:13
Medlem
En Händelse utan signifikans. Detta kommer inte att påverka Storbritannien på något sätt. Sammanhållning i landet kanske blir bättre i någon vecka när folk är sentimentala tillsammans, sen är det gamla nyheter.

Elisabeth den andre offrade nära och käras välmående för att göra ”det som är bäst för England”. Men det var lite hon kunde påverka i praktiken och hennes torftiga agerande troligtvis ett sätt att kontrollera sina familjemedlemmar av ren frustration i den jobbiga sits av total övervakning hon befann sig i. Ingen kommer tacka henne för hennes ”uppoffring” som det beskrivs i Aftonbladet och hon hade gjort bättre i att leva livet lite mer. Dessutom har skandalerna avlöst varandra inom kungahuset så det var till ingen nytta.
Citera
2022-09-08, 23:14
Medlem
Citat:
Är man medveten in i det sista tills ögonen slocknar? Alltså är man någonstans medveten om att "nu dör jag"?

Man kanske inte tänker så riktigt men ja det tror jag du är. Finns teorier att du är medveten ett litet tag även efter döden och vet att du är död.
Citera
2022-09-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Man kanske inte tänker så riktigt men ja det tror jag du är. Finns teorier att du är medveten ett litet tag även efter döden och vet att du är död.

Men är det att man är död och helt medvetslös när hjärnan stannat? Typ om hjärtat stannar, så är man fortsatt i "liv" fram tills att hjärnan lagt av?
Citera
2022-09-08, 23:19
Medlem
Logan5s avatar
Mördad med gift eftersom hon aldrig skulle ställa upp på "The great reset".
Såg pigg och glad ut bara för några dagar sedan.
Citera
2022-09-08, 23:20
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Du dras in i en lång mörk tunnel. Guds rike är inom oss, ljuset i slutet av tunneln. Såväl kungligheter som arbetare ska färdas den vägen.
Citera
2022-09-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 01maj2021
Men är det att man är död och helt medvetslös när hjärnan stannat? Typ om hjärtat stannar, så är man fortsatt i "liv" fram tills att hjärnan lagt av?

Jo men typ så är det. Du hamnar i något "mellanland" som pågår tills hjärnan slutar vara kapabel att skicka omkring information. Helt svart är det nog inte bara för att hjärtat ger upp. Hjärnan lever ett litet tag till på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in